Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd upgrade / revisie duiklamp Metalsub XHL 4500

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Advies gevraagd upgrade / revisie duiklamp Metalsub XHL 4500

Hoi,

Van de week o.a. een Metalsub XHL 4500 2ehands gekocht als onderdeel van een complete set. Zoals verwacht is de accu na genoeg dood. Poging tot opladen toonde wel aan dat de lamp voor de rest goed is.

Nu kan ik gewoon een nieuwe accu kopen en er in zetten maar wellicht is dit ook een kans voor een upgrade.

Standaard doet de lamp het 60 minuten met een 50 Watt halogeen lampje. Lijkt me qua werkingstijd voldoende. Dus de upgrade zou m.i. voornamelijk meer licht op moeten leveren. Dus lijkt me een zwaardere accu en een halogeen lampje van meer watt. Of zie ik dat verkeerd.

Tips voor accu's die hier inpassen? (Solderen kan ik prima)

Er zit geen oplader bij dus als ik een andere lader er bij moet kopen is dat geen probleem.

Thanks,

Hanzzzz

Re: Advies gevraagd upgrade / revisie duiklamp Metalsub XHL 4500

Hallo,

Metalsub heeft tegenwoordig LED modules voor bijna alle lampen.
    Dus als je toch gaat verbouwen voor een langere brandtijd zet er dan meteen een LED kit in en pas daar de capaciteit van accu op aan.

Afhankelijk van budget zet je er orginele Metalsub delen in of je gaat voor onderdelen van derden.
    De eerste zijn wat duurder de andere vaak veel goedkoper, maar dan moet je wat knutselen.
    Via internet is bijna alles leverbaar.

ps op marktplaats is een identieke lamp met lader te koop (heb je meteen een reserve)

PAT1

Comment

Re: Advies gevraagd upgrade / revisie duiklamp Metalsub XHL 4500

Originally posted by PAT1 View Post
      Hallo,

Metalsub heeft tegenwoordig LED modules voor bijna alle lampen.
      Dus als je toch gaat verbouwen voor een langere brandtijd zet er dan meteen een LED kit in en pas daar de capaciteit van accu op aan.

Afhankelijk van budget zet je er orginele Metalsub delen in of je gaat voor onderdelen van derden.
      De eerste zijn wat duurder de andere vaak veel goedkoper, maar dan moet je wat knutselen.
      Via internet is bijna alles leverbaar.

ps op marktplaats is een identieke lamp met lader te koop (heb je meteen een reserve)

PAT1
      Voor deze is er geen LED module beschikbaar. Ik kan wel LED vervangers vinden op het internet voor huis en tuin gebruik die dezelfde aansluiting hebben en voltage. Dus dat moet passen. Vraag is dan wel of je daarmee een goede bundel kan krijgen. Wat doet het verder met de kleuren onderwater. Led licht is meestal wat minder warm qua kleur dus in huis is dat een punt.

Comment

goedemorgen,

Heb inmiddels ook een xhl4500 in beheer. vroeg me af of het jou gelukt is deze om te bouwen naar LED.. of iemand anders een idee? alvast bedankt

Comment

Working...
        X