RVS Railtje voor Boei o.i.d

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

RVS Railtje voor Boei o.i.d

Had ik de lade v/d werkbank nog twee ronde schijven liggen van RVS en wat ander RVS materiaal. Zag er ineens een soort van handrailtje in voor een Duik Boei o.i.d .Omdat ik toch niets ander te doen had ,ben ik gisteren maar eens aan het 'prutsen ' gegaan. Rail is af te remmen door je duim op de spoel te leggen . Opwinden doe je door het spoeltje rond te draaien ,maar misschien dat ik daar nog wat anders op verzin. Eerst maar eens uittesten van zomer of er nog aanpassingen gedaan moeten worden.

Tof gemaakt, echter voor het opwinden al je toch iets moeten op vinden.
    Is er eventueel geen mogelijkheid om een hendeltje te maken op de as, oid?

Grtz,
    Robby
    In Life, There's No Surface Interval.

Comment

Opwinden gaat wel redelijk door met één hand aan het wieltje te draaien. Met een Boeitje heb je zo'n 5 meter lijn uitgerold ,dus dat is te doen. (gaat niet snel) Op de as een hendeltje maken gaat niet lukken ,dus zal een aandrijving met een rubberen wieltje op buitenkant spoel moeten maken o.i.d.

Comment

Eigenlijk had ik de spoel niet moeten opsluiten en aan één kant los moeten laten. Dan had ik op de spoel een staafje kunnen maken zodat je hem daar mee op kunt winden.

Comment

Click image for larger version

Name:	RVS Rail (2).jpg
Views:	43
Size:	42.4 KB
ID:	1861274Ik heb de Rail toch maar even aangepast.

Comment

Name:	RVS Rail (1).jpg
Views:	41
Size:	50.0 KB
ID:	1861276

Comment

Name:	RVS Rail (5).jpg
Views:	44
Size:	51.2 KB
ID:	1861278

Comment

Hey Henry, je leert het wel, sowieso gaaf laswerk.

Comment

Originally posted by mcgoos View Post
                  Hey Henry, je leert het wel, sowieso gaaf laswerk.
                  Laswerk is hier juist wat minder mooi. Heb het er even snel tussendoor gedaan omdat die eerste Rail mij al weken lang lag aan te kijken in de schuur. Op een gegeven moment kon ik er niet meer tegen ,en moest het gelijk veranderen ha ha ha .

Comment

Working...
                  X