Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe alles mee in de auto?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoe alles mee in de auto?

Ik vraag me af of jullie nog speciale handigheden gebruiken om alle spullen mee te nemen in de auto. Zeker als ik met meerdere mensen met 1 auto ga vind ik het niet altijd makkelijk om alles netjes en overzichtelijk mee te krijgen, ondanks dat ik erg ruime auto heb.
    Nu wil ik uitzoeken of ik iets kan bedenken om handig de flessen mee te nemen en hoe ik de natte en droge spullen netjes meekrijg.

Momenteel gebruik in een duikkist waar alles op de heenweg droog inzit, en op de terugweg nat. Mijn trimvest past niet en ligt dan nat bovenop, wat kan zorgen voor stank. De flessen liggen onder de duikkist, maar zijn een stuk korter waardoor ik dat ook niet het beste vind.

Ik denk aan een soort verhoging waar de flessen onderin kunnen, en de duikkist bovenop. Wellicht dat er dan ook nog plek is voor wat lades ofzo, om accessoires in mee te nemen.
    Inspireer me of geef tips / ervaringen aub. Eventuele vorderingen van mijn kant zal ik hier ook weer delen.

Typisch voorbeeld van een dagje Zeeland met mijn VW Passat, met 3 duikers en 2 15liters per duiker, plus nog een O2-koffer (op de achterbank links)...

Click image for larger version  Name:	gevulde_koffer.jpg Views:	2 Size:	61.8 KB ID:	1858365
    Attached Files
    Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Ik had een groot zeil in de auto liggen. De kisten er eerst in en dan aan de achterzjjde de flessen rechtop tegen de kisten met een spin vastgezet.. De droge spullen in een kist dwars op de natte kist. En tsja stank van natte zut het is nu eenmaal zo.
      gr. Frank

Comment

Luc,,,gaat die passat dat wel volhouden zo ? ha ha ha .......Wat een auto vol.......Zat mij net te bedenken hoe ik dat altijd heb gedaan toen mijn vrouw nog dook. Gingen we met twee uitrustingen ,twee kinderen ,twee honden en een volle koelbox naar zeeland. Heb nu al moeite om er alleen twee uitrustingen in te krijgen. ha ha ha.

Comment

Originally posted by hevo View Post
          Luc,,,gaat die passat dat wel volhouden zo ? ha ha ha .......Wat een auto vol.......Zat mij net te bedenken hoe ik dat altijd heb gedaan toen mijn vrouw nog dook. Gingen we met twee uitrustingen ,twee kinderen ,twee honden en een volle koelbox naar zeeland. Heb nu al moeite om er alleen twee uitrustingen in te krijgen. ha ha ha.
          Die Passat houdt dat prima vol hoor... al dikke 373.000km...
          Maar d'er zit wel versterkte vering onder achteraan, ik heb dikwijls voor de Wet Wheels-clubduiken een 10-tal flessen in de koffer liggen en dan is het handig dat ik niet voortdurend "bergop" moet zitten rijden he.
          Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Zie je wel de verkeerslichten makkelijker Luc.
            gr. Frank

Comment

Werkt prima hiermee.

Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
              Duiken Similans

Comment

Nou, ik ben zaterdag aan de knutsel geweest. Ik had nog een oude garderobekast in onderdelen liggen en heb daarvan eea verzaagd om een "prototype" te maken. Ik heb een soort dubbele vloer gecreŽerd met hiertussen ruimte voor de flessen. Hier bovenop kunnen dan twee kisten staan en is er nog ruimte voor een paar tassen etc. Dit keer waren we met zn drieŽn dus heb ik een deel van de achterbank neergeklapt. Zo kon daar een grote bak staan om alle natte zooi in te doen.
                Ik zal eens kijken of ik foto's kan toevoegen binnenkort. Prototype bevalt prima, dus binnenkort door naar het echte model .

Comment

Zelf rij ik een VW Polo; prima autootje maar voor duiken erg klein. Ik heb standaard de achterbank plat en die ruimte is geheel in beslag genomen door de waterdichte bak die ik ooit bij mijn vorige leasebak had mee gekregen. Maar die ligt nu overdwars. Ik krijg er zo duikspullen voor twee personen in mee. Beiden zo'n grote kist met stalen (uittrekbare) trekbeugel en grotere achterwielen. Past alles in, inclusief pak (droog of nat) en trimjack. Flessen dwars er voor, ruimtes daar tussen opgevuld met de softloodgordels, daar boven op twee camerakisten. De ruimtes tussen de kisten en de zijportieren wordt opgevuld met reparatiekoffertjes en dagtassen met eten/drinken.
                  Sabaai dii
                  http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Hier een foto van het prototype. Click image for larger version

Name:	20180505_170648.jpg
Views:	1
Size:	37.7 KB
ID:	1858386

Het werkt naar tevredenheid. Ook handig om de flessen naar het duikcentrum te brengen voor een vulling, zonder dat ik weer moet knopen of de flessen alle kanten op rollen.
                    Nu kan ik de definitieve versie beter gaan uitwerken. Ik denk hiervoor een waterbestendige plaat met een HPL toplaag te gaan gebruiken. Ook wordt deze iets dieper zodat de ruimte goed wordt benut. Een losse bak komt er nog voor, hierin kunnen dan kleine spullen als de duiklamp en computer. Zaken die ik liever niet mee terugneem tussen de natte pakken etc.

Comment

Originally posted by JanOutshoorn View Post
                      Hier een foto van het prototype. Click image for larger version

Name:	20180505_170648.jpg
Views:	1
Size:	37.7 KB
ID:	1858386

Het werkt naar tevredenheid. Ook handig om de flessen naar het duikcentrum te brengen voor een vulling, zonder dat ik weer moet knopen of de flessen alle kanten op rollen.
                      Nu kan ik de definitieve versie beter gaan uitwerken. Ik denk hiervoor een waterbestendige plaat met een HPL toplaag te gaan gebruiken. Ook wordt deze iets dieper zodat de ruimte goed wordt benut. Een losse bak komt er nog voor, hierin kunnen dan kleine spullen als de duiklamp en computer. Zaken die ik liever niet mee terugneem tussen de natte pakken etc.
                      Dat ziet er netjes uit, rechts nog ruimte voor een tweede fles en je zou nog een dubbelset mee kunnen nemen in het middenvak.
                      ------------------------------------------------------------------
                      http://www.duikerslog.nl/public/inde...uid=jhkreijkes

Comment

Dat klopt Henk, zo gingen we ook naar Oostvoorne zondag. In het midden kan de dubbel 7 set van een van mijn buddy's, maar er passen ook 2 10l flessen in van mijn vrouw . Links en rechts past een bommetje 12l.

Comment

Ik heb zo'n mousse rolletejes met touwtje tussen doet het prima. Voor het natte deel gebruik ik een speciekuip waarin ik ga staan wanneer ik me omkleed. zo heb ik nooit modder aan m'n pak.

Comment

Working...
                          X