Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ombouw greenforce pro lampkop naar led

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ombouw greenforce pro lampkop naar led

Heb me even bezig gehouden met het ombouwen van een greenforce pro lampkop .
    Na wat experimenteren en zoeken is het geworden een single led xhp70.2 met driver 100%,50%,20% , strobo en sos mogelijkheid , lens 12 of 24 ( momenteel duik ik met de 12 )
    Het opgenomen vermogen van de led is 30W en lichtopbrengst bij 100% zou 4200lm moeten zijn . Dus met de 4,5AH accupack ong 1u45min duiken . Het is iets langer daar de minimum stroom van de driver tussen 7 en 15V ligt dus iets doieper ontladen kan . Getest en 2u is haalbaar op 100% .
    Volgende module die ik maak wordt met een xhp50.2 led dit zou 2600lm opbrengen en 2u45 a 3 u brandtijd .
    Kostprijs van een module is ong 30 euro ( led , driver , alu blokje , koelpaste en 2 lenzen 12 en 24 )dus zeker een doenbare zaak voor de handige mensen onder ons

volgende link is enkele foto's ervan .
    https://myalbum.com/album/vG1Veysp1UDD

uitleg
    foto 1&2 : greenforce pro kop
    foto 3&4 gedemonteerde pro kop
    foto 5 pro kop uitgeschuurd tot 45 mm kleine opstand met dremel weggewerkt
    foto 6 benodigde onderdelen voor aanpassing
    foto 7 alu blokje klaar gemaakt 2 boorgaten en achterkant wat afgeschuind
    foto 8 driver voorzien van + en - draad
    foto 9&10 driver gekleefd op het alu blokje met tussen driver en alu een stukje plastiek om zeker geen contact te maken met alu blokje , draadjes voor led door de gaatjes
    foto 11,12&13 led gesoldeerd
    foto 14&15 led met warmtepasta op alu blokje gezet
    foto 16, 17 &18 tonen de pro kop met aan de zijkant warmtepaste en het blokje met pasta
    overige foto's zijn afwerking

Mensen met vragen laat maar horen . Mensen die intresse hebben en eventueel 2 pro koppen hebben doe ik het voorstel u leverd ze beiden in en krijgt er 1 terug met de led module xhp70.2 en lens 12 en 24 ( openschroeven en andere erop plaasten niet moeilijk ) , de andere wordt mijn eigendom als compensatie voor de module en het werk .

Voor 30euro is het een leuk klusje voor de wintermaanden. Je kunt dan vrij goedkoop zelf een led lamp maken. Zelf 'knutselen' is altijd leuk.

Comment

Goed bezig! En leuk dat je het zo aanbied

(Sommige foto's zijn overigens net te vaag om goed te zien trouwens.)

Comment

Mooi werk zeg. "Waarom ook niet" hoog in het vaandel

Comment

mooi werk zo

Comment

ja die foto's ga ik eens moeten opnieuw maken als ik er eentje samen steek , ben knutselaar geen fotograaf :p

Comment

Zou je kunnen aangeven welk type driver en lens jij gebruikt hebt ? Want ik ben ook aan het kijken of ik zo'n dergelijk ombouw kan realiseren.
              IK zie echter dat vooral bij de lenzen er vele mogelijkheden zijn.

Alvast bedankt,

Martin

Comment

sorry voor de late reactie maar ik moest duiken :p altijd geldig excuus
                De lensen vind je hier : https://www.aliexpress.com/item/COB-...5a593c00HgSLzh
                Daar neem je de 12 type van

De led :
                https://www.aliexpress.com/item/1PCS...5a593c00HgSLzh

daar is menig wat verdeeld over neutraal wit of white . Persoonlijk kies ik neutraal wit en heb er zelfs een met geel 3500k gemaakt en meestal gebruik ik deze bij stof .

de driver https://www.aliexpress.com/item/CREE...5a593c00HgSLzh

deze xhp50 driver nemen we ipv de xhp70 driver om de stroom te beperken en de levensduur van de accu te verlengen met deze driver is het verbruik ong 20W anders met een xhp70 driver 30 w en de opbrengs is meer dan voldoende .
                Je kan altijd een xhp70.2 led met XHP70 driver monteren maar dan is de accu vlugger leeg en als deze soms al niet meer 100% is .

we monteren wel xhp70.2 led ipv xhp50.2 led daar we hierdoor toch meer lummen per watt krijgen .
                De 3 mode driver vind ik het best laag /mid / hoog is voor mij voldonende al da geknipper hoeft niet .

hopelijk kunt u hiermee verder

Comment

Dank je wel voor de uitgebreide uitleg, en... helemaal mee eens, duiken gaat altijd voor !!!.

Comment

Working...
                  X