Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onderste boven

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Onderste boven

Hallo,

Ik duik met een dubbel 8,5 en heb daar veel schik mee. Ik heb een Intro To Tec cursus gevolgd en daarin moet je de valve drill uitvoeren. Door mijn diabetes en reuma zijn helaas mijn schouders niet flexibel genoeg om bij de kranen te komen. Alles geprobeerd en nu besloten om de dubbel set om te draaien. Ik heb gelezen dat een engels man om soortgelijke reden dit ook heeft gedaan.

Waar ik nu tegen aan loop is dat ik bv een inflator slang van 130/140 cm nodig heb maar langer dan 100 cm kom ik niet tegen.

Zijn er meer duikers die de set hebben omgedraaid?

Zo ja, hoe is jou configuratie en waar haal je de materialen met soort gelijke problemen?
    sigpic

Heb je al ge´nformeerd bij een duikwinkel? Vaak kunnen dit soort dingen wel op maat besteld worden volgens mij.

Comment

Ik weet een Duitse die zo duikt (is nu over op een rebreather). Als je wilt kan ik je haar naam geven en zou je haar vragen kunnen stellen. Ze zit ook op facebook en is daar te benaderen.
      Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen. Wanneer die dame dat wil delen zou ik dat erg fijn vinden Germie.
        sigpic

Comment

Is sidemount evt niet wat voor je? Ik ken verschillende personen die dit om soortgelijke redenen gebruiken.

Comment

Originally posted by Jasper A View Post
            Is sidemount evt niet wat voor je? Ik ken verschillende personen die dit om soortgelijke redenen gebruiken.
            Hoi Jasper, heb ik ook aan zitten denken maar dat voelt nu nog niet lekker. Waarom kan ik niet direct uitleggen, is een gevoel. Maar dat is zeker een goede optie.
            sigpic

Comment

CrazyRay je hebt een pb. De Duitse duikt nog en zal voor mij een paar foto's maken als ze 8 december weer in Hemmoor is.

Comment

Originally posted by CrazyRay View Post
                Waar ik nu tegen aan loop is dat ik bv een inflator slang van 130/140 cm nodig heb maar langer dan 100 cm kom ik niet tegen.
                Je koopt toch gewone middendrukslangen in zowel alle lengtes en maten en gewichten, tot zelfs longhose. En daar monteer je dan een inflatorkoppeling op ipv een gewone 2de trap van een ademautomaat en klaar is kees.

Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

@ Luc mijn belangrijkste vraag is: wat voor (slang) klem gebruik je daarvoor, kun je bij voorbeeld een rvs slangklemmetje gebruiken?
                  Ik wil namelijk een hulpslang voor pneumatisch gereedschap maken

Comment

Originally posted by mcgoos View Post
                    @ Luc mijn belangrijkste vraag is: wat voor (slang) klem gebruik je daarvoor, kun je bij voorbeeld een rvs slangklemmetje gebruiken?
                    Ik wil namelijk een hulpslang voor pneumatisch gereedschap maken
                    Hoe komt deze vraag in dit draadje terecht? Verwijs je misschien naar http://www.torpedo.be/tips.html#perslucht ?

Comment

Er zijn bij AP diving bijvoorbeeld slangen te koop die je ZELF kunt inkorten. Je kunt elke lengte kopen, en de metalen eindstukjes kun je er eenvoudig inschroeven en weer uitschroeven. Dus een inflatorslang van 1.40 hoeft geen probleem te zijn.
                      Ook [email protected] verkoopt zulke slangen. Dus de lengte hoeft het probleem niet te zijn.

Comment

https://www.apdiving.com/shop/low-pr...hose-bare.html

https://www.apdiving.com/shop/catalo...q=hose+fitting

Het lijkt er op dat ze bij Narked geen inflatorslangkoppelingen hebben:
                        https://www.narkedat90.com/3_8_unf_r...3-8unfruhf.htm

Maar er zijn dan weer koppelstukjes die je in een slangkoppeling kunt schroeven. Die heb ik ook thuis liggen. Waar gekocht? Ik weet het niet meer.

Comment

Click image for larger version

Name:	image_31244.jpg
Views:	1
Size:	50.6 KB
ID:	1856910
                          Originally posted by Germie View Post
                          Maar er zijn dan weer koppelstukjes die je in een slangkoppeling kunt schroeven. Die heb ik ook thuis liggen. Waar gekocht? Ik weet het niet meer.
                          Dat zijn normaal gezien dingen die een goeie duiktoko op voorraad heeft liggen. Vb. Scubapro heeft die omdat hun Air2 een andere bredere aansluiting heeft en zij hebben dan losse koppelstukjes voor de gewone inflatoraansluiting en voor die voor de Air2 en je kan die op een gewone MD-slang schroeven en dan heb je een aangepaste/juiste inflatorslang.
                          Ik heb beiden al jaren in de wagen liggen omdat er bij clubduiken (en neem die ook mee op clubreizen) wel regelmatig iemand is met een probleem met een inflatorslang of inflatorkoppeling.

Last edited by Luc Dupas; Yesterday, 10:39.

Comment

Waar zouden we zijn zonder internet!

http://www.scubawebshop.nl/DTS-RAC12...earch=inflator

en deze kan handig zijn voor het verlengen van slangen... http://www.scubawebshop.nl/aa55-1--j...tor-hoses.html

Comment

Thanks, al die informatie was waardevol

Comment

Working...
                              X