Batterij vervangen duikhorloge

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Batterij vervangen duikhorloge

Ik heb een duikhorloge type New Aqualand van citizen. Nu is daar de batterij bijna van leeg. Nu is mij vraag: wat is beter, om de batterij te laten vervangen bij een duiktoke wat me dan E50 euro gaat kosten of kan ik deze gewoon bij de juwelier laten vervangen. Dan ben ik ws. voor onder de 10E wel klaar.
    Liever een verre vriend dan een cambuur!!!

Batterij

Originally posted by Prodiver
    Ik heb een duikhorloge type New Aqualand van citizen. Nu is daar de batterij bijna van leeg. Nu is mij vraag: wat is beter, om de batterij te laten vervangen bij een duiktoke wat me dan E50 euro gaat kosten of kan ik deze gewoon bij de juwelier laten vervangen. Dan ben ik ws. voor onder de 10E wel klaar.
    Hangt er van af of die juwelier ook de waterdichtheid kan garanderen. Ik heb ooit mijn horloge weggebracht en toen ik hem terugkreeg garandeerden ze (juwelier dus) dat niet meer....
    Ik moet op dit moment ook een nieuwe batterij in mijn horloge zetten. Ik doe dat deze keer maar eens zelf. Voorzichtig wat siliconevet op de ring, deksel er weer op en afwachten maar (is er eentje van de Lidl van 19,95 dus die gok neem ik)
    "Geniet van elk moment, het is later dan je denkt....."

Comment

Als je hem waterdicht wil hebben dan stuurt de juwelier hem ook op. Ben je net zoveel kwijt als bij die duiktoko.

Comment

Heb mijn horloge (een citizen) bij een goede juwelier gebracht. Deze heeft zelf de batterij niet vervangen maar opgestuurd.
        Ik dacht dat ik 35 euro kwijt was.

Comment

Was ook zoiets kwijt.

Comment

Batterij wissel Citizen horloge

Originally posted by Prodiver
            Hoi Prodiver,

Voor de Citizen horloges bestaat een standaard prijs van 45,- voor de batterijwissel, sommige duikwinkels willen je daarnaast ook nog een deel van de verzendkosten laten betalen en daardoor wordt hun prijs 50,-.
            In principe maakt het niet uit naar welke juwelier of duikwinkel je gaat. Alle horloges gaan naar de firma Stamm in (volgens mij) Rijswijk. Wat ik begrepen heb van diverse duikwinkels en juweliers hebben zij (Stamm) ook zo'n beetje het alleenrecht op Citizen service.

Ik heb een keer de batterijen van mijn Citizen Aqualand laten wisselen bij een juwelier zonder dat het horloge werd opgestuurd naar Stamm, ik was net een paar dagen voor een duikvakantie en kon / wilde het horloge geen week missen. Ik heb toen wel moeten tekenen voor de eventuele risico's van een batterijwissel door de juwelier zelf. Ik kreeg dan ook geen garantie op waterdichtheid dieper dan 3 atm (want verder kon die juwelier niet persen).
            Voor mij was dat voldoende want als er bij die druk geen lekkage optreed dan heb ik tijdens het duiken ook geen problemen, maar toch het is een risico.
            Groetjes en duik ze,
            JosB

Comment

Originally posted by Willij
              Voor die 45,- koop je 2 horloges bij LIDL elk 200 m waterdicht dat is samen dus 400 m. Bij LIDL Spanje heb je er zelfs 3 voor dat bedrag. Ik kan niet meer dan 60 m persen maar zo diep zijn ze minstens waterdicht. Na een jaar koop je bij Zeeman of Wibra een kaartje knoopcellen 0,99 en je kan er weer een jaar tegen. Heb je nog 9 knoopcellen over

Je hoeft niet naar de duiktoko of juwelier maar doe het zelf in enkele minuten.

Maar wat moet je nog met een duikhorloge in het tijdperk van duikcomputers?
              Misschien vindt ie het gek om met zijn duikcomputer in het zwembad bij het hotel te duiken
              Mijn duikclubje in Utrecht

Comment

De computers die ik ken geven het op als je nog een tijdje langs een rietkraag of dijkvoet op een metertje diepte blijft rondkijken. Een horloge is onverbiddelijk en vertelt je dat je daar dan ook al weer een kwartiertje of langer aan het spelen bent. Belangrijk voor de veiligheid? Dat niet, maar ik wil gewoon de tijd weten. Vier van de 5 duiken zijn bij mij eenvoudige duikjes van 3 kwartier maximaal 8 tot 9 meter. Daar ga ik geen dure computer voor aan mijn pols binden; de oude vertrouwde console met horloge en dieptemeter voldoen dan uitstekend. Backup? Zou ook een motivatie kunnen zijn maar computers die spontaan uitvallen heb ik nog niet mee gemaakt.
                Sabaai dii
                http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Originally posted by Gerrit
                  Misschien vindt ie het gek om met zijn duikcomputer in het zwembad bij het hotel te duiken
                  Ja en onder de douche natuurlijk h
                  Ik heb geen duikpc. Heb i.p.v een console alleen de manometer daar hangen. Kompas om de pols en tja wil toch wel een beetje luxe nog, dus duikhorloge ook er bij om de pols. Die meet de diepte, tijd in tijd uit, temp en de duiktijd en stopwatch.
                  En deco's bereken je toch tegenwoordig in je wetnotes
                  En net wat don zegt, duikhorloges tellen rustig door als je inderdaad net onder de rietkraag aan het duiken bent.

Comment

Originally posted by Don Chedi
                    De computers die ik ken geven het op als je nog een tijdje langs een rietkraag of dijkvoet op een metertje diepte blijft rondkijken. Een horloge is onverbiddelijk en vertelt je dat je daar dan ook al weer een kwartiertje of langer aan het spelen bent. Belangrijk voor de veiligheid? Dat niet, maar ik wil gewoon de tijd weten. Vier van de 5 duiken zijn bij mij eenvoudige duikjes van 3 kwartier maximaal 8 tot 9 meter. Daar ga ik geen dure computer voor aan mijn pols binden; de oude vertrouwde console met horloge en dieptemeter voldoen dan uitstekend. Backup? Zou ook een motivatie kunnen zijn maar computers die spontaan uitvallen heb ik nog niet mee gemaakt.
                    Ieder zijn keuze Don.

Maar ik duik met zo'n goedkope Gekko. Die is misschien wel goedkoper dan een Citizen duikhorloge. Ennnn... je raad het nooit. Daar kan je ook de tijd mee aflezen. Maar mijn duikduur vind ik ook niet zo interesant. Ik ben vaak te lui om die op mijn computer op te zoeken en schat het dan wel.

In tegenstelling tot jouw duik ik, behalve mijn fles, altijd met dezelfde uitrusting. Zelfs bij een zandbakduikje heb ik mijn deco / signaalboeitje in mijn vest. Dus ook mijn computer. Zo vergeet je ook niet zo snel iets.
                    Backup? Je kan natuurlijk alles dubbel uitvoeren.
                    De vraag is of het iets toevoegd of dat het extra ballast is. Maar dat is weer een ander onderwerp

Maar nogmaals. Ieder zijn keuze, en dat mag tegenwoordig weer
                    Tussen zwart en wit zijn veel soorten grijs.

Comment

batterijtje

Voor die 45,- koop je 2 horloges bij LIDL elk 200 m waterdicht dat is samen dus 400 m. Bij LIDL Spanje heb je er zelfs 3 voor dat bedrag. Ik kan niet meer dan 60 m persen maar zo diep zijn ze minstens waterdicht. Na een jaar koop je bij Zeeman of Wibra een kaartje knoopcellen 0,99 en je kan er weer een jaar tegen. Heb je nog 9 knoopcellen over

Je hoeft niet naar de duiktoko of juwelier maar doe het zelf in enkele minuten.

Dat bedoelde ik dus Willij
                      "Geniet van elk moment, het is later dan je denkt....."

Comment

Ieder zijn keuze Don.
                        Maar ik duik met zo'n goedkope Gekko. Die is misschien wel goedkoper dan een Citizen duikhorloge. Ennnn... je raad het nooit. Daar kan je ook de tijd mee aflezen.
                        Kijk, dit zijn weer leuke dingen om te weten omdat ik toch voorzichtigjes om me heen kijk naar vervanging van mijn oude Alladin Pro.
                        In tegenstelling tot jouw duik ik, behalve mijn fles, altijd met dezelfde uitrusting. Zelfs bij een zandbakduikje heb ik mijn deco / signaalboeitje in mijn vest. Dus ook mijn computer. Zo vergeet je ook niet zo snel iets. Backup? Je kan natuurlijk alles dubbel uitvoeren. De vraag is of het iets toevoegd of dat het extra ballast is. Maar dat is weer een ander onderwerp
                        Yep, decoballon, computer; dat beschouw ik als ballast bij het wekelijkse Maarsseveenseplassen duikje. Consequentie is, zoals je mogelijk bij het onderwerp over oppervlakteboeitjes heb kunnen lezen, dat ik weer even moet wennen zodra ik dat ding weer eens mee neem. Bij de computer speelt dat niet zo (sterker nog, als dat zo zou zijn ... ) Keuzes vloeien denk ik voornamelijk voort uit wat voor type duiken iemand veelal maakt.
                        Sabaai dii
                        http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Vandaag mijn horloge weer opgehaald. Hij is opgestuurd naar Cititzen en is een week onderweg geweest. Er is een nieuwe batterij ingekomen van €50 euro. Lijkt mij wel een hele speciale batterij. En het maakt niks uit of ie naar de juwelier of de duiktoko is gebracht qua prijs. Ze worden bijde keren opgestuurd.

Comment

heb hier in Alkmaar een zaak zitten die het opstuurt naar een horlogemaker. Kost 18 euro, wordt ie ook weer getest en netjes op druk gebracht. Mijn vriend heeft zijn citizen daar ook heen gebracht en die is perfect vervangen en dichtgemaakt. Oftewel, goede kwaliteit voor weinig. mijn klokje kan ik volgende week pas ophalen. Maar ook voor die 18 euro.
                            Lach; morgen wordt het ng erger!

Comment

Hmmm voordat ik in alkmaar ben, ben ik ook al meer dan 50 euro kwijt. Maar ik ga zeker hier in de buurt nog eens wat meer informeren of er inderdaad ook nog andere mogelijkheden zijn.

Comment

Working...
                              X