Air setting en p.druk Suunto D4i Novo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Air setting en p.druk Suunto D4i Novo

Hoi,

Nieuw op dit forum dus nog lekker veel leesvoer! Ik heb sindskort een Suunto D4i Novo maar kom ergens niet uit. Kan het ook nergens vinden in de handleiding.

Standaard staat de air instelling op 21% en p.druk op 1.6. Dit is niet aan te passen. Bij Nitrox kan in de instelling van de p.druk wel veranderen.

Maar ik heb geleerd dat standaard lucht 21% is met een p.druk van 1.4. Kan iemand mij dit uitleggen hoe dit nou zit qua instelling. Ik duik (nog) niet met Nitrox.

Originally posted by Evelien81 View Post
    Hoi,

Nieuw op dit forum dus nog lekker veel leesvoer! Ik heb sindskort een Suunto D4i Novo maar kom ergens niet uit. Kan het ook nergens vinden in de handleiding.

Standaard staat de air instelling op 21% en p.druk op 1.6. Dit is niet aan te passen. Bij Nitrox kan in de instelling van de p.druk wel veranderen.

Maar ik heb geleerd dat standaard lucht 21% is met een p.druk van 1.4. Kan iemand mij dit uitleggen hoe dit nou zit qua instelling. Ik duik (nog) niet met Nitrox.
    Misschien je computer op Ean21 instellen, en dan ppO2 op 1.4? Of lukt dat ook niet?
    Lucht is immers ook een vorm van nitrox...

Grtz,
    Robby
    In Life, There's No Surface Interval.

Comment

Ja dat is geen probleem als ik hem op nitrox zet. Dan kan ik wel gewoon 1.4 ingeven. Maar krijg ik dan geen verkeerd profiel? Dan bedoel ik, andere tijden etc? Je ziet, van Nitrox heb ik echt nog geen verstand buiten dan dat je langer zou kunnen duiken

Comment

Ja dat is geen probleem als ik hem op nitrox zet. Dan kan ik wel gewoon 1.4 ingeven. Maar krijg ik dan geen verkeerd profiel? Dan bedoel ik, andere tijden etc? Je ziet, van Nitrox heb ik echt nog geen verstand buiten dan dat je langer zou kunnen duiken
        Ademlucht bestaat uit (bij benadering, dus zeer licht afgerond) 79 % stikstof, en 21% is zuurstof. Nitrox is ademlucht waar méér zuurstof inzit, dus minder stikstof.
        Echter, Ean21 is dus een andere benaming van onze gewone ademlucht. Het getal achter de "Ean" geeft het percentage zuurstof aan.
        Je profiel is dan ook exact hetzelfde als wanneer je je computer op air zet.

Grtz,
        Robby
        In Life, There's No Surface Interval.

Comment

Hoi,
          Who cares of voor perslucht de max. pPO2 op 1.4 of op 1.6 staat Evelien? 1.6bar komt overeen met een max.diepte van grosso modo 66m en 1.4bar komt overeen met een max.diepte van grosso modo 57m... allicht niet direct dieptes die op korte termijn op jouw ToDo staan he? En voor de rest registreert je duikcomputer gewoon het duikprofiel (diepte vs. tijd) zoals je de duik doet, niet meer of niet minder en daar maakt die instelling totaal geen verschil uit.
          Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Duikelijk!!! Dank jullie wel.

diepste duik van mij is 25 meter en dat vond ik wel prima
            dus inderdaad, maakt voor mij geen verschil een hogere po2.

Comment

Working...
            X