Semi droog pak sluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Semi droog pak sluiten

Even een korte vraag, afgelopen donderdag heb ik een semi-droog duikpak gekocht bij declathon in Breda, https://www.decathlon.nl/p/semidroog...501830&c=BLAUW.

Omdat ik momenteel nog geen duikbrevet heb en dus alleen nog kan en mag snorkelen een vraag omtrent het aantrekken en dicht ritsen van dat pak wat ik gekocht heb.

Toen ik in de winkel was heb ik het pak uiteraard eerst gepast en hulp van een verkoopster gehad met het sluiten van dat pak. Maar wat als ik het pak voor het eerst ga gebruiken in het open water (dus zonder buddy en andere mensen) hoe krijg ik dit dan dicht zonder hulp? De rits zit namelijk van arm tot arm en niet op de rug.

Natuurlijk kan ik hulp zoeken op de parkeerplaats als het nodig is maar wat als ik het ook zelf kan zonder hulp?

Ik ben gewoon benieuwd of dit überhaupt mogelijk is. En zodra ik volgend jaar met mijn open water opleiding begin is het geen probleem meer.

Groet,
    Martijn

Het is de bedoeling dat iemand anders dat voor je doet. Er zijn echter mensen die dat zelf kunnen, bijvoorbeeld door het lusje achter een boomtak te haken en dan rond te draaien. Ik betwijfel of dat echt goed is voor je rits...

Comment

Martijn,
      Snel lid worden van een duikclub! Dan heb je altijd een buddy om je te helpen. Zelf dat pak dichtkrijgen gaat niet meevallen...
      ... daar moet ik eens diep over nadenken...

Comment

Vanmiddag even een kleine duik hier in Drunen gemaakt. Qua pas vorm niet geweldig. Vooral rond de armen veel te ruim. En gelukkig heb ik hulp gehad met de rits ;-)

Helaas voldoet dit pak niet qua pasvorm. Dan maar terug brengen en mijn geld terug vragen.

Nu opzoek naar een ander semi droog pak tot 400 euro.

groet,
        Martijn

Comment

Originally posted by Myuktrains View Post
          Vanmiddag even een kleine duik hier in Drunen gemaakt. Qua pas vorm niet geweldig. Vooral rond de armen veel te ruim. En gelukkig heb ik hulp gehad met de rits ;-)

Helaas voldoet dit pak niet qua pasvorm. Dan maar terug brengen en mijn geld terug vragen.

Nu opzoek naar een ander semi droog pak tot 400 euro.

groet,
          Martijn
          Dus je hebt een [pak gekocht, gebruikt, en wilt het terugbrengen. Sorry, ik hoop dat ze weigeren.
          Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
          Duiken Similans

Comment

Advies gevraagd in winkel, daar gekocht en verkeerd pak gekregen: past niet goed en is ook niet zelf dicht te doen, en het dan raar vinden dat iemand terugkomt en geld terug vraagt?
            Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Originally posted by Mr. Krabs View Post
              Advies gevraagd in winkel, daar gekocht en verkeerd pak gekregen: past niet goed en is ook niet zelf dicht te doen, en het dan raar vinden dat iemand terugkomt en geld terug vraagt?
              Die semidry's van de Decathlon, met horizontale rugrits, zijn ZEER goed en ook zo goed als helemaal droog (mijn dochter had vroeger ook zo'n pak en ik heb dat al aan heel wat mensen aanbevolen en die zijn daar reuzeblij mee), maar inderdaad, owv die horizontale rugrits zit dat pak een klein beetje ruimer aan de bovenarmen omdat je ook nog heel graag vrij vlot in/uit dat pak wil.
              "verkeerd pak"??? Helemaal niet hoor, prima/juist pak, dat wel. En "niet zelf dicht te doen", tja, als je op het moment dat je zo'n pak gaat kopen er niet bij vertelt dat het pak zelf dichtritsen een van de absolute vereisten is, en het ter plekke ook niet probeert zelf dicht te ritsen, dan zit het probleem echt niet bij de verkoper hoor.
              Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Ik zeg niet dat het pak zelf niet goed is, maar als je om advies komt en je laat helpen, dan verwacht je een pak te krijgen dat 1) goed past 2) aansluit bij je wensen. Als dat niet het geval is dan moet je als verkoper niet raar op kijken dat de klant terugkomt.

Pak zal kwalitatief best goed kunnen zijn, Decathlon heeft best goede (ook hele slechte trouwens) prijs kwalitietsartikelen.
                Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Het kan dan wel een goed pak zijn maar dan moet het wel goed passen. En ik vind dat je het altijd terug moet kunnen brengen wat de reden dan ook is.

Martijn

Comment

Overigens, ook (of zéker) in het snorkelen (ouderwetse naam voor het fancy free-diven), is het niet meteen de gewoonte om solo te gaan.
                    Je zal maar s een syncope oid. krijgen bij het bovenkomen...
                    Dan is het probleem van de rits ook al meteen opgelost ;-)

Grtz,
                    Robby
                    In Life, There's No Surface Interval.

Comment

Op marktplaats een ander pak gekocht, Seac masterdry 7mm. Dit pak zit als gegoten, niet te strak of te ruim.

Met een klein beetje moeite krijg ik deze wel dicht. Maar voorlopig gebruik ik hem toch niet.

Eigenlijk gekocht om te duiken en niet voor het snorkelen.

Comment

Originally posted by Myuktrains View Post
                        Het kan dan wel een goed pak zijn maar dan moet het wel goed passen. En ik vind dat je het altijd terug moet kunnen brengen wat de reden dan ook is.

Martijn
                        Passen heb je in de winkel toch al gedaan.
                        Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
                        Duiken Similans

Comment

Working...
                        X