Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf duikpak.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Aanschaf duikpak.

Hallo Allemaal.
    Ik heb 3 duikpakken gezien die mij goed lijken voor een redelijke prijs maar als ik de specificaties lees zie ik niet echt verschullen dus was benieuwd naar jullie mening.

De eerste is van scubastore.com kost exc verzending 130 euro en heeft CRSSI FAST
    De tweedeis van divingshop.nl en is 140 exc verzending en heet CRESSI CASTORO
    En de derde is van een 2dehans website maar nog nieuw in verpakking voor 150 euro en die heeft CRESSI COMFORT DE verkoper zei dat deze alleen in de winkels te koop is en 250 kost nieuw aangezien ik de verkoper zei dat ik het pak niet online kon vinden voor de specificaties. Ik weet niet of dit klopt.

Heeft iemand ervaring met deze pakken of heeft iemand hier meer verstand van en kan mij vertellen wat kwalitatief de beste keuze is... Mocht je denken van ken een veel beter pak in dezelfde prijscategorie dan sta ik daar ook voor open.

Alvast bedankt

Zucht ....
    De eerste Scubastore is niks meer als een website die in Spanje zit, bestellen zal best maar retour sturen als het niet lekker past wordt een drama en geld terug
    De 2e is een winkel in Venlo en daar zou je naar toe kunnen gaan om te passen.
    De 3e de verkoper van die 2e hands daar zou je ook naar toe kunnen gaan om te passen.

Verder je vraag of er iemad is die ervaring of meer verstand heeft van die pakken is zinloos wat iedereen is verschillend en elke pasvorm is anders.
    Een duikpak kun je niet op het internet kopen, ja het kan wel maar dan ben je in mijn ogen een sukkel!
    Als je echt open staat voor advies dan is er maar een advies wat ik je mee kan geven: GA NAAR EEN GOEDE DUIKWINKEL EN PAS DAAR DE VERSCHILLENDE PAKKEN.
    Er is er maar eentje die weet of het lekker zit en dat ben JIJ ZELF en samen met de verkoper van de duikwinkel (als het een goede is tenminste) kun je beoordelen wat een goed pak voor jouw lijf is en niet anders.

Succes.
    Groetjes en duik ze,
    JosB

Comment

Eens met Jos. En die duikwinkels houden ookallemaal de online prijzen in de gaten, dus het verschil is een of twee tientjes, maar daar krijg je dan wel advies en service voor.
      ========================
      www.reisfamilie.nl

Comment

Over divingshop.nl kom ik de laatste tijd nogal negatieve berichten tegen. Hoewel ik persoonlijk geen ervaring met ze heb. Ook ik zou een pak toch liever ergens in een winkel passen en daarbij een stukje degelijk advies krijgen.

Comment

O ja nog een opmerking.... als ik in andere berichten lees dat jullie op zoek zijn naar informatie over duiken op Bonaire en dat je aangeeft nog nooit in NL gedoken te hebben zou ik gaan voor een maximaal 3mm duikpak, zeker geen 5 en al helemaal geen 7mm want je zweet je kapot op Bonaire.
          Groetjes en duik ze,
          JosB

Comment

Originally posted by JosB View Post
            O ja nog een opmerking.... als ik in andere berichten lees dat jullie op zoek zijn naar informatie over duiken op Bonaire en dat je aangeeft nog nooit in NL gedoken te hebben zou ik gaan voor een maximaal 3mm duikpak, zeker geen 5 en al helemaal geen 7mm want je zweet je kapot op Bonaire.
            Nou... ik dook in de tropen altijd met 3 mm, en kreeg het dan aan het eind van de week toch wel koud hoor. Nu met 5 mm altijd heerlijk comfortabel. Op de kant is het even warm, maar dat was het met 3 mm ook, en een sloot water erin lost dat al snel op. Dus zelfs dat is persoonlijk :-)

Comment

Helemaal mee eens Jos. En Bonaire of Curacao zijn alletwee warm genoeg. In februari was het water op 17 meter nog 28 graden. In en 3mm na anderhalf uur meer last van dorst dan de temperatuur.. Maar mijn pak zit dan ook als of het een maatpak is(via internet) zal wel geluk hebben.
              gr. Frank

Comment

Originally posted by fvdm View Post
                ....... Maar mijn pak zit dan ook als of het een maatpak is(via internet) zal wel geluk hebben.
                Mijn pak zat in het begin best ruim, in de loop van de tijd merk ik dat het is alsof ik ook een maatpak heb, heeft niks met internet te maken Frank. Ondertussen is de weegschaal ook geen vriendje meer, zou dat iets met elkaar te maken hebben

Groetjes en duik ze,
                JosB

Comment

Mijn pak zat in het begin best ruim, in de loop van de tijd merk ik dat het is alsof ik ook een maatpak heb, heeft niks met internet te maken Frank. Ondertussen is de weegschaal ook geen vriendje meer, zou dat iets met elkaar te maken hebben

Oh is het dat. Bedankt sta weer met beide voeten op de grond.
                  gr. Frank

Comment

Ik ben voor deze post in 2 duikwinkels geweest maar daar hadden ze geen cressi pakken en die kwam ik nu tegen op internet. Ik was zoizo niet van plan om online te bestellen via de shop van venlo vanwege de reacties en wilde als ik voor het pak zou gaan eens naar die duikwinkel gaan.
                    Juist omdat al die pakken en merken anders zijn had ik gehoopt om wat tips te krijgen of waar ik op moet letten of iets dergelijks. Als ik daarom een sukkel ben so be it.

Ook zijn er weinig duikwinkels in de buurt en wil ik best wat verderweg rijden voor een duikwinkel met een groter assortiment zodat ik wat verschillende pakken kan passen maar die ken ik niet en ik heb geen vriendin die ook duiken dus vandaar dat al mijn duikgerelateerde vragen hier terecht komen.

Ik ga weer verder met zoeken.
                    Bedankt allemaal

Comment

Originally posted by LoveToDive View Post
                      ...... Als ik daarom een sukkel ben so be it.

Ook zijn er weinig duikwinkels in de buurt en wil ik best wat verderweg rijden voor een duikwinkel met een groter assortiment zodat ik wat verschillende pakken kan passen maar die ken ik niet en ik heb geen vriendin die ook duiken dus vandaar dat al mijn duikgerelateerde vragen hier terecht komen.

Ik ga weer verder met zoeken.
                      Bedankt allemaal
                      Hoi, ZO heb ik het zeker niet bedoelt, alleen als je daadwerkelijk een duikpak zou bestellen op het internet zonder te passen ja dan ben je in mijn ogen een sukkel.

Ik weet niet in welke buurt je woont en ook geen idee waarom het speciaal een Cressi pak zou moeten zijn. Merk maakt mij geen bal uit, ik wil een pak wat mij lekker zit en verwacht van de man/vrouw in de duikwinkel dat die mij op een juiste manier informeert en de verschillende pakken laat zien/passen/uitlegt.
                      Ik woon zelf in Eindhoven, koop veel spullen bij Scubacity (zit nu in Mariaheide bij Veghel) maar ook heb ik gekeken bij Lieven in Den Bosch en een van mijn eerdere pakken heb ik gekocht in Thorn bij Aeger dus....
                      O ja zeker niet elke duikwinkel heeft alle merken in het assortiment, cressi zie ik wel het hele land door dus zou niet zo moeilijk moeten zijn, van Amstelveen via Zuidlaren tot Voerendaal.

Nogmaals succes gewenst.
                      Groetjes en duik ze,
                      JosB

Comment

Hoi, ZO heb ik het zeker niet bedoelt, alleen als je daadwerkelijk een duikpak zou bestellen op het internet zonder te passen ja dan ben je in mijn ogen een sukkel.

Ik weet niet in welke buurt je woont en ook geen idee waarom het speciaal een Cressi pak zou moeten zijn. Merk maakt mij geen bal uit, ik wil een pak wat mij lekker zit en verwacht van de man/vrouw in de duikwinkel dat die mij op een juiste manier informeert en de verschillende pakken laat zien/passen/uitlegt.
                        Ik woon zelf in Eindhoven, koop veel spullen bij Scubacity (zit nu in Mariaheide bij Veghel) maar ook heb ik gekeken bij Lieven in Den Bosch en een van mijn eerdere pakken heb ik gekocht in Thorn bij Aeger dus....
                        O ja zeker niet elke duikwinkel heeft alle merken in het assortiment, cressi zie ik wel het hele land door dus zou niet zo moeilijk moeten zijn, van Amstelveen via Zuidlaren tot Voerendaal.

Nogmaals succes gewenst.
                        Ah ZO miscommunicatie
                        Ik heb een camaro gepast wat fijn aantrekken was alleen die had een cap en kon mijn hoofd nauwelijks bewegen en bij mijn polsen was het te breed waardoor er water door zou komen. Maandag nog een aqualung gepast maar die kreeg ik moeilijker aan en zat onder mijn oksels strak terwijl er neit eens een naad zat.
                        En de reden van die drie cressi opties was toevallig omdat ik die nieuwe tweedehandse zag in antwerpen en 150 eigenlijk veel vond omdat ik dus die andere 2 uit shops online tegenkwam toen ik googelde naar die eerste cressi comfort. Die Cressi comfort kon ik niet vinden maar stuitte zo op die andere pakken in moijn zoektocht en heb ooit een cressi gehad die wel fijn zat. De beschrijvingen van die drie pakken leken gewoon zo op elkaar.

Ik wil graag eens naar die van eindhoven. Vanuit wat ik online kon zien leek die een wat groter assortiment te hebben dan hier in hasselt. Woon net over de belgische grens tegen maastricht aan. Ik kom alleen nooit in eindhoven maar zat te denken om een keer een dagtripje te doen en dan die en misschien nog andere shops te bezoeken. Het is meer dan een uur rijden vanuit hier.

Maar sta eigenlijk open voor alle merken vandaar dat ik ook zei als iemand een aanrader heeft voor een ander merk is dat ook oke.

Zal die shops die je noemde ook eens googlen misschien staat hun assortiment ook online dan kan ik zien of mijn maat er wel bij zit

Bedankt Jos

Comment

duikcentrum eindhoven niet vergeten dan.
                          gr. Frank

Comment

Originally posted by LoveToDive View Post

......Ik wil graag eens naar die van eindhoven. Vanuit wat ik online kon zien leek die een wat groter assortiment te hebben dan hier in hasselt. Woon net over de belgische grens tegen maastricht aan. Ik kom alleen nooit in eindhoven maar zat te denken om een keer een dagtripje te doen en dan die en misschien nog andere shops te bezoeken. Het is meer dan een uur rijden vanuit hier.....
                            OK ja vanuit Hasselt is Eindhoven best wel een stukje rijden, daar bij jullie zijn niet heel veel duikwinkel heb ik begrepen, Scubacity (mijn favoriete winkel) ligt nog een stukje verder rijden, op de website staan nog lang niet alle pakken heb ik gezien, beter is dan vooraf even te mailen met de vraag wat er voorradig is [email protected]. Bij hen vind je in elk geval Scubapro, Beuchat maar ook o'neill voor dunne wetsuits.
                            Eindhoven kent nog 2 andere duikwinkels maar die zijn bij mij zeker niet favoriet maar da's een persoonlijk verhaal (@ Frank daarom zal ik DCE ook nooit vermelden )

Groetjes en duik ze,
                            JosB

Comment

Eindhoven kent nog 2 andere duikwinkels maar die zijn bij mij zeker niet favoriet maar da's een persoonlijk verhaal (@ Frank daarom zal ik DCE ook nooit vermelden )

Tsja Jos ik denk dat iedereen wel eens wat meemaakt. Ik heb helaas met het personeel van Thomas gehad. Thomas zelf is een geschikte gast maar ik ga daar niet meer naartoe.
                              gr. Frank

Comment

Working...
                              X