Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemen met divesoft duikcomputer

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Problemen met divesoft duikcomputer

Ongeveer twee jaar geleden heb ik een divesoft advanced nitrox duikcomputer gekocht. Na zo,n 150 duiken is deze computer gecrashed, en door de leverancier terug gestuurd naar de fabriek.
    Ik kreeg weer een herstelde computer terug, er was duidelijk iets aan gedaan, de display had iets duidelijkere letters en gelogde duiken waren verdwenen.
    In de tweede helft van vorig jaar weer gecrashed, weer teruggestuurd en een onduidelijke reparatie uitgevoerd, vorige week is het ding weer gecrashed, binnen 6 weken was de interne batterij compleet leeg en na lang laden kwam ie weer tot leven, alleen alle instellingen gereset, GRRRRR. Ik ben het vertrouwen in dat ding helemaal kwijt.
    Volgens de leverancier ben ik de enige die dat probleem heeft, maandagochtend uitvoering??
    Ik weet het niet.
    Mijn vraagis: is er iemand die dit herkent en wat is jullie advies
    ik ga in de loop van het jaar een week serieuze wrakduiken maken en wil een betrouwbare computer hebben. Zou ook wel weten wat, maar daar wil ik niet op vooruit lopen.

Dat is niet zo mooi. Maar als de leverancier zegt dat jij de enigste bent ,waarom vervangt hij de gehele computer dan niet door een nieuwe ? Lijkt mij voor hem toch ook beter dan door te blijven repareren met een computer die telkens problemen geeft ? Weet niet waar je hem gekocht hebt.....maar hier moet toch wel een oplossing voor geboden worden lijkt mij.

Comment

Dank je Henry, ik houd nog even voor me wie de verkoper is, ik wil hem de kans geven deze zaak netjes af te ronden.
      In mijn directe omgeving is men ook van mening dat hij de kans moet krijgen om deze om te wisselen voor een nieuwe.
      Zolang die werkt is het een prima apparaat

Comment

Ben vandaag naar de leverancier geweest en heb een nieuwe divesoft duikcomputer gekregen, de fabriek had wel iets ontdekt.
        Gerard heeft de zaak dus netjes afgerond.
        Draadje kan op slot

Comment

Eind goed, al goed. Netjes hoe je daar toch discreet mee omgegaan bent, en dat je ons uiteindelijk op de hoogte houdt.

Comment

Comment

Een verkoper kan er vaak ook niet veel aan doen en is weer afhankelijk van de leverancier. In dit geval is het weer netjes opgelost. Nu maar hopen dat deze wel goed blijft functioneren.

Comment

Originally posted by hevo View Post
                Een verkoper kan er vaak ook niet veel aan doen en is weer afhankelijk van de leverancier. In dit geval is het weer netjes opgelost.
                Allereerst: fijn dat het opgelost is. Maar een verkoper kan er misschien niet veel aan doen, maar hij is wel degene die het moet oplossen: "De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen of de fabrikant voor u inschakelen."

Als er iets mis is met het product, kunt u teruggaan naar de winkel voor reparatie of een nieuw product.
                ========================
                www.reisfamilie.nl

Comment

De leverancier heeft steeds direct mijn duikcomputer naar de fabrikant in Tsjecho-Slowakije, zij hebben er tot twee maal toe geruime tijd aan besteed om het euvel op te lossen.
                  Bij de derde keer was het euvel wat vager, maar enkele instellingen waren spontaan gereset, het euvel openbaarde zich door een veel te korte periode waarin de accu spanning hield.
                  Ik houd het op een incidenteel euvel spanningslek oid in de computer. Jullie kunnen je voorstellen dat mijn vertrouwen in deze ene computer verdwenen was.
                  De leverancier heeft deze zorg ook overgebracht naar de fabrikant, en er is besloten de defecte computer te vervangen door een nieuwe. Jullie kunnen je waarschijnlijk wel voorstellen dat deze reeks voorvallen bij mij tot de nodige irritatie heeft geleid zo in de vorm van ben ik nou gek of is die computer inderdaad defect, gelukkig voor mij, bleek het laatste.
                  De leverancier heeft dit steeds geduldig aangehoord en adequaat afgewikkeld dus uiteindelijk ben ik weer zeer tevreden.
                  We hebben er een kop koffie op gedronken en een lekkere koek en gegeten, eind goed al goed.

Comment

Working...
                  X