Announcement

Collapse
No announcement yet.

advies droogpakhandschoen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

advies droogpakhandschoen

nu het wat koud begint te worden denk ik eraan om droogpakhandschoenen te instaleren op mijn droogpak Mares XR3 neoprene latex.
    maar zou ze er in de zomerperiode wel willen af laten.
    wat zijn nu de beste prijs/kwaliteit gezien ?
    ik zie verschillende mogelijkheden en prijzen tussen de 100 en 200 euro met plastieken ringen en aluminium ringen.
    wat zijn jullie ervaringen hieromtrent?

Is al veel over geschreven hier. Ik had cuffrings aan mijn pak gelijmd en gebruikte heel goedkope spuithandschoenen van Welkoop/boerenbond met in de winter fleece handschoentjes eronder en zonder fleece in de zomer. Voor mij ideaal om de camera te bedienen ein de zomer toch koel want je hebt maar een dun rubber laagje over je hand.
    De seals lijden wel van de ringen en dat was voor mij de reden ze vast te zetten op mijn pak. Je kon dan ook gewoon natte handschoenen gebruiken als de losse seals gemonteerd waren.
    ik had geen seals verder want was makkelijke aan en uit trekken van het pak.
    maar ieder zijn systeem.
    gr. Frank

Comment

Ik gebruik een paar Seac dry seal 500 (natte) handschoenen, en heb zelfs met ijs duiken geen koude handen.
      Op mijn pak zit een Antares Sitech oval systeem, het grootste voordeel daarvan is dat ik desnoods aan de waterkant, een kapotte seal kan vervangen (zowel silicone als latex) hoewel het sitech systeem standaard voor silicone bedoeld lijkt te zijn.
      Ik heb een bijbehorend paar droogpak handschoenen, maar gebruik ze zelden. Ook daar valt veel over te zeggen; hoe dikker de handschoenen (en vergeet de onder handschoenen niet) hoe minder de gevoeligheid.
      Er bestaan vele werkbare oplossingen en wanneer je 3 uren in koud water moet verblijven, zeker het uitzoeken waard, maar voor gewone duiken (ook anderhalf uur in water van ca 14 graden) ga ik voor mijn natte handschoenen.
      Germie gaat hier vast nog wel iets over schrijven

Comment

Het is vooral een kwestie van uitproberen. Maar dunnere buitenhandschoenen zijn het fijnst. Welk ringsysteem? Kijk of je het zelf dicht kunt krijgen. Ik zie eigenlijk bij elk merk problemen hier mee en mensen die het eenvoudig wel zelf kunnen. Zelf Persoon vind ik ringen irritant, dus gebruik seal over seal drooghandschoenen met fourth element polswarmers. Ja, ook daar moet je het aantrekken oefenen. Maar eenmaal gewend gaat het prima.

En anders 3 vinger wanten van gnt ( niet meer leverbaar). Ik kan met deze wanten ook gewoon stages clippen.

De onderhandschoen bij droogpakhandschoenen is ook erg belangrijk. Helaas krijg ik bij de meeste nog steeds koude vingers en zijn de wanten warmer. Voor komende winter heb ik onderhandschoenen van molamola om uit te proberen. Maar het water is nu nog te warm.

Verder: een dik onderpak, hoe warmer de rest vanje lijf, hoe beter. En een 10 mm cap. Soms gebruik ik heating, maar dat is vooral fijn na de duik. Ik heb een setje van ursuit van 300 euro, batterij in het pak. Speciaal ontwikkeld voor duiken. Na de duik heerlijk warm en ook met paardrijden.
        Er zijn verwarmde handschoenen, maar zo ver ben ik nog niet hoeven gaan.

Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

denk na een beetje zoekwerk dat ik ga gaan voor de drooghandschoenen van nortern diver http://www.divestore.nl/droog/droogp...y-glove-system in combinatie met goede fleece handschoenen. Het zal inderdaad uittesten zijn voor mijn wel extreme koude handen.

Comment

Nortern diver systeem is een beetje log systeem maar zeer betrouwbaar.
            Groot voordeel is dat je vrij makkelijk lekkere dikke oliebestendige handschoenen erop kan doen.
            Of natuurlijk iets dunnere voor in de zomer.
            Jaren met veel plezier gebruikt en de reserve onderdelen zijn makkelijk verkrijgbaar.
            Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Comment

een log systeem zeg je. welke raden jullie dan meer aan?

Comment

Ik heb het sitech systeem gehad. Nooit problemen met aantrekken dus dat zou mijn keus nu ook weer zijn als ik nog ooit in de kou zou gaan duiken.
                gr. Frank

Comment

Kubi ringsysteem. Kan niets aan kapot gaan behalve heel af en toe de o-ringen vervangen. Verder hele goedkope handschoenen (Marigold). Werkt perfect.

Comment

Eh, sommigen kunnen die kubi handschoenen niet zelf goed open en dicht krijgen, dus wel even goed testen, zoals met elk systeem. Marigold handschoenen zijn inderdaad prima.
                    Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Originally posted by Dirkvw View Post
                      een log systeem zeg je. welke raden jullie dan meer aan?
                      Na aantal jaren Nortern diver vorig jaar overgestapt op Kubi, zeer tevreden.
                      Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Comment

ok,bedankt allemaal om mee te denken, toch na raad op de tec beurs gegaan voor de si tech quick gloves systeem.

Comment

Working...
                        X