Announcement

Collapse
No announcement yet.

Compressor

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Compressor

Heeft iemand ervaring met deze duik compressor. Men kan hier extra filters bij kopen voor duiken

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F263292982730

Er staat niets bij over de capaciteit, ik ben bang dat je uren moet pompen om een 12 ltr vol te krijgen, geen goed gevoel bij.
    Filters? olie- en vochtafscheider? Die messing bus suggereert een filter.

Comment

Volgens de beschrijving 72l per minuut

Comment

Misschien geschikt om paintball flesjes mee te vullen. Duiken lijkt mij een onverantwoord risico.
        Maarten van Baal, duikcentrum de Tuimelaar Groningen
        PADI Course Director, IANTD Instructor Trainer, NACD Cave Instructor, GUEF en TECH1 Instructor
        Driven by passion, committed to excellence

Comment

Kan mij niet voorstellen dat dit een duikcompressor is die 300 bar en 721l; p/m dan zou je in een paar minuten je fles vol hebben met 300 bar,
          Ik ga nog eens kijken lijkt mij zeer onwaarschijnlijk..

Hg Jan
          Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

zelfde ding andere advertentie " with a Cyclone Separator which can decrease or prevent the engine oil flow to high pressure space" Hmm lekker...

72l/min is onbelast en naar atmosferische druk, zal wel iets langer duren denk ik. waarschijnlijk berekend naar met maximale (pomp) cilinder volume verrekend met de rpm
            Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Even een "willekeurig" vergelijk, niet helemaal eerlijk want de capaciteit is 1,5 maal zo groot Technical specifications Bauer poseidon PE 100 TW

Capacity : 100 ltr/min Pressure : 225 or 330 Bar E-motor : Electric 230V Filtersystem : P 11 Dimensions : ca. 740 x 340 x 420 mm (L x B x H) Weight : ca. 44 kg Sound : ca. 85 95 dB (A)

is ruim 10 x zo duur, ja in China kunnen ze goedkoper produceren, maar ten koste van wat????

Maarten : "paintball flesjes mee te vullen. Duiken lijkt mij een onverantwoord risico.
              Jan Korf, Mr.Krabs en Willij: capaciteit 72 Liter /min in vrijloop; je bent dus minstens 35 maar eerder 45 60 min aan het vullen met een 12 Liter cilinder.
              Mr.Krabs: " with a Cyclone Separator which can decrease or prevent the engine oil flow to high pressure space" Hmm lekker...

Deze compressor lijkt primair bedoeld voor het vullen van paintball cilinders wanneer je hier structureel duikcilinders mee gaat vullen ben ik ook bezorgd over de levensduur

Comment

@ Willij ; dat is dan waarschijnlijk 7 maal per trap,
                dat zou voor een 2 traps dan 7x7=49 en voor een 3 traps 7x7x7 =343 worden.
                Alles wat je hier boven gaat levert dan een "waardeloos" rendement op.
                NB de tweede trap is hier wel watergekoeld, ik weet niet of dat veel uit maakt.

Comment

Ja woon in Duitsland heb hier voor een tijd geleden iets op het internet gelezen die hadden er een filter van Bauer junior bij aangemaakt volgens dat bericht was een 10l fles in 50 minuten vol kan het ook niet geloven kan jammer genoeg dat bericht niet terug vinden

Comment

Originally posted by mcgoos View Post
                    wanneer je hier structureel duikcilinders mee gaat vullen ben ik ook bezorgd over de levensduur[/FONT][/FONT][/FONT][/SIZE]
                    Vooral de levensduur van de duiker ;-)

Maarten van Baal, duikcentrum de Tuimelaar Groningen
                    PADI Course Director, IANTD Instructor Trainer, NACD Cave Instructor, GUEF en TECH1 Instructor
                    Driven by passion, committed to excellence

Comment

Ja geloof ik ook voor mij loont het zeker niet hier kost een 15 l fles vullen 2,00 en dubbel 7 2,50 bij 3 duikcentrum was alleen benuwt of het kon

Comment

@ Albert61 Waar een aantal van ons terecht op wijzen is dat de cycloon separator de olienevel voorkomt of vermindert; deze lucht wil je niet in je duikcilinder hebben.
                        Voor een paintball toepassing misschien geen probleem, voor een duiker wel, als je maar n keer met deze compressor vult, dan is je cilinder meteen ongeschikt voor het gebruik met EANx.

Comment

Ja vind het ook zeer gevaarlijk heb er ook niet veel over gevonden op internet heb wel een namaak Bauer gevonden die eruit ziet als de junior die kost dan ook 1000,00 weet van een kennis dat er in China heel veel van die dingen nu entwickelt en geproduceerd worden de toekomst zal het uitwijzen blijf het volgen een eigen compressor heeft veel voordelen daar gaat het mij om geen winkel tijden meer altijd vullen dag en nacht hier om de 2 jaar tv worden de flessen ook niet beter van zonder tv geen vulling

Comment

Je zou de vraag: "Hoe bevalt een eigen compressor en wat zijn de voor- en nadelen?" hier eens op het forum kunnen zetten.
                            Ik begrijp je argumenten om een eigen compressor te hebben, het geeft veel vrijheid, maar er kleven volgens mij ook nadelen aan, zeker wanneer hij slechts af en toe wordt gebruikt.

Comment

Eigen compressor is natuurlijk makkelijk vooral wanneer je zoals ik vroeger vaak met duikvrienden ging duiken en ik ie flessen dan tegen een kleine vergoeding .vulde.
                              Nu er dus heel veel ook met nitrox wordt gedoken dan heb je niet zoveel meer aan zo'n ding.
                              Heb hier beneden nog een coltri staan maar gebruik hem zelden.

Hg Jan
                              Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

Working...
                              X