Announcement

Collapse
No announcement yet.

Duiklamp gezocht

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Duiklamp gezocht

Hoi Allemaal, ik zal me even kort voorstellen, mijn naam is Julian, heb sinds een jaar mijn brevet. Vorig jaar in IndonesiŽ gedoken wat echt geweldig was en sinds dit jaar rond mei ook wat duiken in NL gewaagd wat mij zeer goed is bevallen en in de loop van de tijd mijn duikset bij elkaar gesprokkeld, redelijk budget allemaal.

Nu ben ik opzoek naar een duiklamp maar er is zo onzettend veel aanbod dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Wat aanraders zijn en wat niet, natuurlijk heeft iedereen een eigen voorkeur, maar het zou fijn zijn om opweg geholpen te worden.

- Mijn budget is niet zo breed, tussen de Ä80-250.
    - Het is voornamelijk voor duiken in NL en eventueel nachtduiken (ik wil mijn advanced nog halen).
    - Ik wil geen kabellamp, omdat ik de lamp ook makkelijk op vakantie mee wil kunnen nemen.

Suggesties zijn meer dan welkom, alvast bedankt!

Gr. Julian

Zoek eens op xtar whale d26, prima klein lampje met zo'n 1000 lumen dimbaar in meerdere standen.
    En mocht je later toch een kabellamp oid kopen dan is het een prima backup.

Comment

Zoek eens op xtar whale d26, prima klein lampje met zo'n 1000 lumen dimbaar in meerdere standen.
      En mocht je later toch een kabellamp oid kopen dan is het een prima backup.

Comment

Brinyte div01. 30-35 euro zonder douanekosten op ali. 1000 lumen. Worden door veel merken gerebranded en kosten dan 100 euro. Sterke lamp. Let er even op dat je niet de videolamp koopt, daar kun je voor gewoon duiken weinig mee.
        Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Die Brinyte div01 heb ik ook, voornamelijk als backup. Bij de Beldert gekocht voor meer dan 35 euro, maar beduidend goedkoper dan 100 euro. Stevige lamp, geeft veel licht en ik heb ook mensen die lamp zien gebruiken voor nachtduiken en dat ging prima.
          Eťn dingetje was wel irritant: Achterop zit een oogje waar je een touwtje/boltsnap/gevaarlijke-hoe-geraak-ik-verstrikt-trekkoord aan vastgemaakt kan worden. In principe niks mis mee, echter het randje was zo scherp dat het touw waarmee ik mijn boltsnap vastgebonden had de eerste keer zichzelf doorsneed. Dat was echter niks wat met de dremel en een klein vijltje niet op te lossen was.

Die lamp is het geld verder echt dubbel en dwars waard.

Comment

Ik wil graag de duiklamp van Decattlon aanbevelen, kost zoín 150Ä voor de 800 lumen versie...lamp,geeft meer dan voldoende licht maar vooral de service is fantastisch, eerste keer had in ze niet goed gesloten en liep ze vol water... Bij Decathlon langsgeweest wat mijn opties waren, maar ik,lreeg gewoon een nieuw exemplaar zonder boe of bah.
            Vorige maand in Frankrijk deed ze plots niks meer...ben naar de Decathlon in Frejus geweet en kreeg ook zonder bon gewoon een nieuwe, en aangezien mijn model niet meer bestond ineens het nieuwe.
            Ik heb mijn gopro erop gemonteerd,,,een foto overdag en een 's nachts in spotmodus (kan ook wide)
            Niet de beste maar licht zat

Comment

Dank voor de aanbevelingen!

Comment

Working...
              X