Announcement

Collapse
No announcement yet.

DIN of INT?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik ken hem helaas niet in het echt ,maar misschien krijg ik wel een verkeerde indruk van hem door zijn gedane reacties. ? Wil er ook geen discussie over beginnen en hoop dat Anton weer onder zijn steen vandaan komt en weer 'gezellig' mee kletst.

Comment

Originally posted by Aquaduck View Post

En toch, als je hem in het echt kent valt hij best wel mee hoor. ;-)
      En veel kennis waar we nog een hoop van zouden kunnen leren !
      ------------------------------------------------------------------
      http://www.duikerslog.nl/public/inde...uid=jhkreijkes

Comment

Originally posted by Aquaduck View Post

En toch, als je hem in het echt kent valt hij best wel mee hoor. ;-)
        Dat zijn er gelukkig wel meer...

Comment

DIN natuurlijk (ook voor Bonaire!).

Comment

Ik denk na jaren van afwezigheid, eens kijken of de discussie op een hoger niveau is gekomen.

int of din ?
            https://www.dutchdiveacademy.com/201...internationaal

dit stukje geeft een onderbouwing, of het de waarheid is?

succes met de discussie.

Comment

Originally posted by rob breukhoven View Post
              Ik denk na jaren van afwezigheid, eens kijken of de discussie op een hoger niveau is gekomen.

int of din ?
              https://www.dutchdiveacademy.com/201...internationaal

dit stukje geeft een onderbouwing, of het de waarheid is?

succes met de discussie.
              Leuk artikel! Kleine opmerking: Poseidon was en is nog steeds een Zweedse en geen Amerikaanse fabrikant van duikspullen.
              Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Leuk artikel. Maar, er staat in andere woorden eigenlijk wat Anton zegt: meerdere voordelen voor DIN, geen voordelen voor INT. Dus dan wel een aparte conclusie van t artikel om de keuze 'persoonlijk' te noemen.. Zeg dan iets van: als je nieuwe spullen koopt neem DIN. Maar maak je niet druk als je een INT setje hebt.

Comment

Inderdaad, alleen zet Anton het soms wat stevig aan.

Comment

DIR NOB DAN DIN INT REC TEK
                    Discussies over drie letters leveren op het forum altijd wat op maar eindigen vaak ook in drie letter woorden.
                    Dus als we het leuk willen houden beginnen we met drie letters en maken we er een lang draadje van.
                    DIN de internationale norm? Dan hoeven we ook geen discussie over adapters te houden.(misschien ook een leuk onderwerp voor .
                    Dit om hier weer leven in te blazen voordat het kaarsje dooft. DIN is no Yoke.

Comment

Originally posted by mcgoos View Post
                      Inderdaad, alleen zet Anton het soms wat stevig aan.
                      Soms moet je hard schudden om ogen te openen
                      The deeper you go, the cooler it gets.

Comment

Met veel interesse dit draadje gelezen. Momenteel me ook aan het orienteren op mijn eerste volledige uitrusting en kom dus ook vele vragen tegen. Zo ook de DIN vs INT discussie. Op zich ben ik wel overtuigd van de voordelen (met name qua veiligheid) van DIN, en dat is me nogal wat waard. Dus eigenlijk is de keuze op zich niet moeilijk.

Maar... Waar ik wel mee zit is het volgende. Ik denk dat wij met name in het buitenland zullen gaan duiken en af en toe eens in NL. Ik ben zeker nog geen ervaren duiker met 24 duiken. Maar heb nu op Bali, Gili en Koh Tao gedoken en heb daar alleen maar INT gezien, DIN ook niet eens voorbij zien komen. HIer eerder ook al genoemd heeft het Caribbisch gebied ook iets meer een focus op INT zoals ik begreep.

Ik ben dus ook vooral benieuwd of het praktisch dan ook wel handig is om DIN te hebben omdat wij met name in het buitenland gaan duiken. Als je INT hebt en je komt een DIN fles tegen, ff insert erin draaien en klaar. Andersom als je een DIN eerste trap hebt en je moet een INT fles/kraan gebruiken dan heb je een extra beugel nodig. Op zich ook niet erg, maar zit die beugel dan ook niet tegen je achterhoofd aan? De hele set komt dan wel wat naar voren natuurlijk...

Ben even benieuwd naar jullie ervaringen met type kranen in het buitenland?
                        Dank alvast!

Comment

Met veel interesse dit draadje gelezen. Momenteel me ook aan het oriŽnteren op mijn eerste volledige uitrusting en kom dus ook vele vragen tegen. Zo ook de DIN vs INT discussie. Op zich ben ik wel overtuigd van de voordelen (met name qua veiligheid) van DIN, en dat is me nogal wat waard. Dus eigenlijk is de keuze op zich niet moeilijk.

Maar... Waar ik wel mee zit is het volgende. Ik denk dat wij met name in het buitenland zullen gaan duiken en af en toe eens in NL. Ik ben zeker nog geen ervaren duiker met 24 duiken. Maar heb nu op Bali, Gili en Koh Tao gedoken en heb daar alleen maar INT gezien, DIN ook niet eens voorbij zien komen. Hier eerder ook al genoemd heeft het Caribbisch gebied ook iets meer een focus op INT zoals ik begreep.

Ik ben dus ook vooral benieuwd of het praktisch dan ook wel handig is om DIN te hebben omdat wij met name in het buitenland gaan duiken. Als je INT hebt en je komt een DIN fles tegen, ff insert erin draaien en klaar. Andersom als je een DIN eerste trap hebt en je moet een INT fles/kraan gebruiken dan heb je een extra beugel nodig. Op zich ook niet erg, maar zit die beugel dan ook niet tegen je achterhoofd aan? De hele set komt dan wel wat naar voren natuurlijk...

Dank alvast!

Comment

Op Phuket hadden ze ook DIN, ok was wel een techduikschool (bieden sport en tech aan). Ik zou gewoon DIN kopen en een INT adapter erbij nemen. Geen last van gehad die 17 duiken dat ik ooit een adapter nodig had.
                            Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Originally posted by jeroen733 View Post
                              Denk er ook aan dat niet alle INT-beugels op alle kranen passen! Vooral bepaalde INT-beugels van Scubapro zijn hiervoor gekend/berucht omdat ze niet passen over sommige kranen met een wat dikkere kop. Vb. bij onze laatste clubreis naar El Gouna onlangs in september had een van de collega's zijn Scubapro-setje mee, met INT-aansluiting, en die beugel paste niet op de meeste flessen op de boot... hij heeft toen gedoken met een van onze reserve-setjes (met DIN-aansluiting) die ik mee had genomen.
                              Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Originally posted by jeroen733 View Post

Dank alvast!
                                Bali, Thailand, Filipijnen, altijd met eigen set met DIN gedoken.
                                Ze duiken daar wel veel met INT maar als je het vraagt dan kan het bijna altijd geregeld worden.
                                Heel soms een adapter nodig gehad.
                                Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Comment

Working...
                                X