Announcement

Collapse
No announcement yet.

Duikpak problemen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Duikpak problemen

Dames en heren.

Afgelopen zomer had ik een duikpak nodig en aangezien ik geen groot budget heb ben ik op zoek gegaan naar een tweedehands pak.
    Wat een drama was dat. Ik heb wel 4 duikpakken gekocht en niks zat goed. of te groot op de te klein of goed bij mn middel maar bij mij armen te los. Wat een drama is dat zeg.
    En alle merken hebben andere maten. Hoe komen jullie hier wijs uit.
    Ik ben 170 en ongeveer 80 kilo maar de ene keer is is L te klein en een andere keer is L te groot.

Hebben jullie tips waar ik op moet letten en maakt het qua maat uit hoeveel millimeter dik het pak is?

moeilijk, moeilijk, moeilijk... inderdaad een kwestie van goed aanpassen bij iemand thuis ter plekke voordat je definitief overgaat op de aankoop.
    hoe weet je dat iets 'goed' zit; tja... zoals je zelf zegt, moet niet te groot, niet te strak, niet te wijd zitten, maar precies passen. het is een gevoel,
    maar dat merk je vanzelf als ie 'goed' zit.

ik ben dan geen vrouw, maar heb toevallig wel het zelfde gewicht en lengte en bij mij zat (qua natpak) altijd een 7mm semi droog (s-tek) natpak
    van scubapro altijd heel prettig. (inmiddels duik ik al 2 jaar met droogpak)

succes met het zoeken
    Waoter!? Da's vur de kikvorschen!

Comment

Hoi,

Kijk voor een Bare damespak, die hebben namelijk 14! verschillende maten zowel in de hoogte als in de breedte Laat je niet ompraten om een herenpak aan te schaffen, want heren hebben namelijk geen borsten of brede heupen dus zal een herenpak NOOIT goed zitten.

Je hebt het over budget en de Bare sport 7mm gaat eruit, dus misschien kan je die ergens goedkoop scoren.

https://www.sublub.nl/artikel/18882/...oded-full.html

Comment

Ik zou als ik jou was ook gaan voor een goed zittend damespak gaan i.p.v. een herenpak. Welk merk maakt niet uit. Misschien hebben ze die scubapro wel in dames uitvoering. BARE is inderdaad ook heel goed en hebben goeie damesuitvoeringen. Mijn vrouw heeft hier altijd ingedoken.
        Waoter!? Da's vur de kikvorschen!

Comment

Dank jullie wel voor de tips.
          passen gaat moeilijk want de meeste pakken zijn ver weg en een duikwinkel ken ik ook niet in de buurt. Maar ik zal dan blijven kijken voor een damespak.

ik ga de link ook even bekijken. Het is inderdaad lastig en ook niet zo fijn dat alle maten iets anders betekenen en ook nog eens anders vallen haha.

ik ga gewoon door met mijn zoektocht!

Comment

Lucas heeft vrij veel hangen in de winkel. Geen idee waar je woont.
            Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Ik woon net over de grens van Maastricht in BelgiŽ dus zeg maar ongeveer rond maastricht

Comment

dan is Lucas een pokke eind rijden
                Droog, maar niet achter de oren.

Comment

aegir in stein? maasbracht? dive repairs zijn toch redelijke afstanden.
                  of duikcentrum eindhoven?
                  gr. Frank

Comment

Die ken ik niet maar zal ze googlen. Hebben die ook pakken voor mensen met een wat kleiner budget?

Comment

Je kunt Decathlon nog proberen

Comment

OJa klopt even vergeten. Jammer dat ze die pakken niet in de winkel hebben om te passen want heb geen idee wat de kwaliteit is.

Comment

Dan maak je toch gebruik van kopen op afstand en daarbij je recht op retourneren

Comment

Originally posted by LoveToDive View Post
                            Die ken ik niet maar zal ze googlen. Hebben die ook pakken voor mensen met een wat kleiner budget?
                            Duikcentrum eindhoven zeker. Maar een goed duikpak wat je lekker zit is heel erg fijn.
                            ik heb een aantal niet dure nat en droog pakken in Engeland gekocht (maatpakken) en nooit spijt gehad. (Seaskin)
                            gr. Frank

Comment

Ja dat klopt Gerard maar het is wat omslachtiger. Ben wel blij dat het tegenwoordig allemaal kan.

fvdm. Bedankt voor de tip. Het is inderdaad veel fijner als een pak goed zit. Heb weleens meegemaakt dat hij niet goed zit en dat zorgt toch voor een minder fijn gevoel met duiken

Comment

Working...
                              X