Announcement

Collapse
No announcement yet.

onderpak ervaringen tecline, santi, fourth element artic

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• onderpak ervaringen tecline, santi, fourth element artic

Ik ben van plan een onderpak te kopen voor de winterperiode (trilaminaat onderpak).
    Nu twijfel ik sterk tussen deze 3 onderpakken, echter zit er wel een groot prijsverschil!

Tecline 490gram= 199 euro
    Fourth Element artic= 255 euro
    Santi BZ400x= 350 euro

Indien jullie ervaring hebben met een van deze onderpakken hoor ik het graag!

Santi BZ400x duur? Jazeker, maar wat een fijn onderpak is dat! Had er een, verkocht voor een Fourth element Halo 3D. Die heb ik nog steeds, maar voor de winter toch gauw weer een Santi gekocht, niet te vergelijken. Minder lood en meer warmte. Halo gebruik ik nu in de zomer, dan is een BZ400 echt te warm
    Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Ik heb eenTecline390, heerlijk warm pak, zelfs bij 4 graden Celsius.
      .

Comment

Ik duik met het Santi onderpak. Heb ook alleen daarmee ervaring. Ik ben wel een kou lijder als ik om me heen kijk. Buddies van mij schakelen nu pas over naar Santi 400 of moeten nog omschakelen. Ik zit al weer een weekje of wat in m'n winterjas Ik heb misschien graag erg warm, zeg het maar. Ik duik hooguit enkele weken per jaar niet omdat het te koud is. Geen vergelijk dus maar hopelijk heb je iets aan de referentie.

Comment

Ik heb een santi en een tecline. Als ik eerlijk ben: Tecline is veel beter, pasvorm van standaardpak is voor mij beter (mijn Santi's zijn 1 keer maatwerk wat nooit lekker gezeten heeft en 1 keer een ruime XL standaardmaat wat weer wat wijd is, maar op zich met duiken geen last van). Bij een nieuw pak heb ik bij beiden evenveel extra lood nodig (2 kg t.o.v. mijn echt dun geworden oude Santi bz400). De Tecline oogt wat meer bulky, maar de pasvorm van de L zit mij perfect en is dan niet bulkyer dan de Santi. En in een droogpak merk ik geen verschil. En het prijsverschil is enorm zonder aan warmte in te leveren. Beiden zijn warm. Bij echt lange winterse duiken heb ik nog thermo ondergoed onder het onderpak.

Ik heb een merkloze 'artic', het voelt hetzelfde, maar mogelijk is het minder warm dan origineel. Maar dat is geen onderpak voor de winter, veel te koud.
          Wil je wel een fijn onderpak en minder lood gebruiken, kijk eens naar Kwark. Dat is modulair, daar kan nog een extra laag onder als je een koukleum bent.
          Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Al bedankt aan iedereen om hun mening te delen, indien er nog mensen een ervaring hebben met één van deze onderpakken hoor ik het graag!

Comment

Ik heb nog een bijna nieuwe Tecline 490 voor je te koop.
              Laat maar horen.
              Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Comment

Heb de Santi en de Tecline. Tecline is warmer en soepeler. Santi is wel wat beter afgewerkt.

Comment

Ik heb geen ervaring met techline of santi, dus daar kan ik weinig over zeggen. Een artic is voor hartje winter wel echt te koud. Ik vind een arctic prettig voor in de herfst en het voorjaar, maar het water moet wel boven de 7 graden zijn ongeveer.

Voor koudere duiken heb ik een no-gravity. Erg fijn spul, op boot ook goed af te dingen, want goedkoop is het niet. En echt knetterwarm. Ik heb een Sealion+ en die is te warm als het 4 graden is... ik heb daarom nog maar een gewone narwhal gekocht en die is eigenlijk altijd prima. Tenzij je echt extreem lange en koude duiken gaat maken, maargoed, dat lijkt me bij jou mniet het geval.

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal, het is de Santi bz400 x geworden!

Comment

Mooi pak, veel plezier er mee.
                      Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Originally posted by Nash View Post
                        Bedankt voor de reacties allemaal, het is de Santi bz400 x geworden!
                        Waarom?
                        Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Comment

Working...
                        X