Announcement

Collapse
No announcement yet.

ff voorstellen met wat beginnersvraagjes over materiaal.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Lijkt me niet zo'n probleem. Het is daar iets warmer dan in een doorsnee ruimte in je huis, maar verder? Op je tropische vakantie bestemming staan de flessen ook continue in de zon te bakken. De uitlaatgassen van je ketel worden netjes naar buiten afgevoerd dus die komen niet in deze ruimte.

Comment

Originally posted by Straps View Post
      Kan ik m'n fles in dezelfde ruimte stockeren waar ook mijn verwarmingsketel staat?
      Volgens mij zijn er (wettelijke) regels dat als het om x liter gaat er niks anders in die ruimte mag staan wat met de duikfles en het vullen van duikflessen te maken heeft.

Ik zie het probleem ook niet in de duikfles(sen) want iid in de tropen staan ze soms uren in de gillende zon. Ook flessen die fors zijn afgetopt.

Het probleem is meer als het met de verwarmingsketel fout gaat. Dat gebeurt toch een paar keer per jaar. Hoe meer spullen er in die ruimte staan hoe groter de ketting reactie.
      Ik probeer meterkast en verwarmingsruimte altijd als bergruimte te ontzien.

Comment

Ik woon in een flat, en omdat er in die ruimte net nog plek is dacht ik dat het handig was om daar alles te stockeren en te laten drogen.

Comment

Als het voor jou een goede oplossing is, gewoon doen. Kan geen kwaad.

Comment

bij mij is de berging in onze nieuwe huis meteen ook de cv ruimte en staat helemaal vol. heb wel de centrale afzuiging aangesloten op de ruimte trekt die lekker al het vocht etc weg.
            gr. Frank

Comment

Welkom!

Ik ben zelf ook nieuw op dit forum en een aantal van je vragen zetten mij aan tot het overdenken van hoe ik bepaalde zaken doe en of ik ze misschien efficienter zou kunnen uitvoeren.

Comment

Deel ze gerust

Comment

Originally posted by Straps View Post
                  Deel ze gerust
                  Mijn ervaring ondertussen is net als de jouwe dat elke club zijn eigen regels heeft en ik hier voor eigen veiligheid toch de strengste hanteer. Ik vind het erg interessant om voornamelijk de verschillen tussen de verschillende instanties te lezen en te begrijpen. Ik heb/volg curssusen bij ESA, PADI, SSI. 3 uiteenlopende organisaties... een groeiende organisatie (ESA), een strengere & strikte organisatie (SSI), een wereldwijde duikclub (PADI). Ik vind hierbij niet 1 beter dan de ander, ik vind vaak dat er (te)veel waarde wordt gehecht aan een bepaalde organisatie en welke dit is... lekker belangrijk.

Ik heb zelf ook een DIN automatenset. Ik heb het geluk altijd nog een cilinder te hebben aangetroffen met een insert welke te verwijderen was met een inbussleutel. Er zijn genoeg winkels welke deze aanbieden voor rond de 25 euro. Ik zie geen reden om er meer geld voor te betalen dan dit, daar de adapter toch maximaal 232 bar aan kan (INT standaard).

Wat betreft ontluchten kies ik er ook voor toe te passen wat het beste werkt in de situatie.

Ik deel dus weinig nieuws, ik kies er alleen voor heel bewust bezich te zijn dat verschillend niet gelijk slechter of beter betekend.

Comment

Ik dacht altijd dat alle sportduik opleiders op 1 hoop gegooid konden worden. Kun je uitleggen hoe de door jouw genoemde opleiders zo van elkaar verschillen duikbeest?

Ik heb trouwens niet echt de indruk dat er zoveel waarde wordt gehecht aan welke organisatie je heeft opgeleid. Er wordt mijn inziens maar heel beperkte formele eisen gesteld aan je opleiding. Een checkdive als eerste duik heeft denk ik meer invloed hoe je wordt beoordeeld door een duikschool.

Comment

Originally posted by ajh View Post
                      Grappig, bij GUE is het 'verboden' (nou ja, niet echt) om de inflatorslang te gebruiken. Reden is dat je je horizontale trim moet verbreken. Niet handig tijdens ene deco. Bovendien heb je meer controle over positie in horizontale ligging. Back deflator is gewoon handiger gezien de ligging bij GUE.
                      Dit is niet helemaal juist; bij GUE leer je om het bodemprofiel te volgen. In bijvoorbeeld de Christine mijn in Duitsland ga je via een gang onder een hoek van 45 graden naar boven, waarbij je de inflator-slang gebruikt om te ontluchten ;-)

Comment

Had het ook tussen ' ' gezet met een knipoog ;-) Gaat er om dat je leert je uitrusting te gebruiken. Uiteraard gebruik je dat wat in een gegeven omstandigheid de beste oplossing is. Net hoe het uitkomt.

Comment

Na het duiken moet ik altijd spugen, en dat is dan altijd een dikke bruine fluim, nog iemand hier last vab

Comment

Rook je?

Comment

Ben 7 jaar geleden gestopt, rookte toen wel erg veel. Ook voelt mijn keel ge´rriteerd aan. Als ik met nitrox duik heb ik er veel minder last van

Comment

Is die fles waar gewone perslucht in zit wel ok?

Comment

Working...
                                X