Aanschaf eigen trimvest/bcd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Aanschaf eigen trimvest/bcd

Koop een vest / wing waar jij je lekker in voelt.
    Kijk of je ergens het een en ander zou kunnen testen of eventueel een keer huren.

Comment

Naast wat je al noemde is goed passen het allerbelangrijkste. Kijk ook eens op Marktplaats als je eenmaal weet wat je zoekt.

Comment

Mijn trimvest is de Seac Sub. Is me te groot verkocht, maar verder een prima vest. Veel drijfvermogen. Pockets op een trimvest zijn vaak niet handig en je komt er moeilijk bij. Ik ga dan liever voor een pocket op een natpak (of het bekende broekje met zakken). Ik vind zelf een semiwing prettiger dan een ouderwets trimvest. Een gewone wing duikt nog fijner, maar ik kan me voorstellen dat je voor een trimvest gaat omdat je ambities in het sportduiken liggen.
        Mares heeft goede produkten en mindere produkten.
        Ik zou zeggen van ga vooral passen. En als het kan een proefduikje maken.
        Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Mijn Scubapro XBlack bevalt prima,
          6 grote en 1 kleine D-ring, twee grote pockets en een kleine extra pocket, zie afbeeldingen op site:
          http://www.scubapro.com/nl-NL/FRA/bc...s/x-black.aspx

Comment

Sea Quest jacket met Sure Lock loodzakken.Stevig en goed jacket met een heel handig en degelijk loodsysteem !

Comment

Wat ik ondervonde heb met een wing is dat het bovenwater uitleggen wat er fout ging of goed niet echt lekker ging omdat je voorover hangt met een jack vond ik dat makkelijker omdat je dan eerder lekker achterover kan hangen. Maar een wing is voor recreatieve duiken voor mij het ideale.
              gr. Frank

Comment

De standaard voor instructie, zeker buiten Nederland, is een klassiek trimvest met loodgordel. Dat is wat ze zien in de video, en dat is wat veruit de meeste duikcentra hebben voor de studenten. Dus als je ze niet al te veel wilt verwarren, geef je training dan in een dergelijke setup.
                Nederlandstalig duikcentrum op Phuket :thumbs_up
                Duiken Similans
                :thumbs_up

Comment

In Life, There's No Surface Interval.

Comment

Originally posted by Phuket_dash_Scuba View Post
                    De standaard voor instructie, zeker buiten Nederland, is een klassiek trimvest met loodgordel. Dat is wat ze zien in de video, en dat is wat veruit de meeste duikcentra hebben voor de studenten. Dus als je ze niet al te veel wilt verwarren, geef je training dan in een dergelijke setup.
                    Als je het over lesgeven hebt zou ik de student (en mij zelf) een traditioneel jacket en een loodgeintregeerd jacket laten gebruiken.Dus leren op de 'oude 'manier met loodgordel en leren op de 'nieuwe' manier met een lood systeem waarvan je dus ook de helft kunt afwerpen en een iets meer gecontroleerdere opstijging kunt maken.
                    Op een duik reis iets huren kom je toch al snel op een traditioneel jacket als je je eigen spullen thuis laat ,en nieuwe duikers die voor het eerst duikmateriaal gaan kopen komen meestal toch op een loodgeintregeerd jacket uit.Dus daarom verstandig om met alle twee te oefenen !

Comment

Originally posted by hevo View Post

Als je het over lesgeven hebt zou ik de student (en mij zelf) een traditioneel jacket en een loodgeintregeerd jacket laten gebruiken.Dus leren op de 'oude 'manier met loodgordel en leren op de 'nieuwe' manier met een lood systeem waarvan je dus ook de helft kunt afwerpen en een iets meer gecontroleerdere opstijging kunt maken.
                      Op een duik reis iets huren kom je toch al snel op een traditioneel jacket als je je eigen spullen thuis laat ,en nieuwe duikers die voor het eerst duikmateriaal gaan kopen komen meestal toch op een loodgeintregeerd jacket uit.Dus daarom verstandig om met alle twee te oefenen !
                      Dus is een lood geintegreerd jacket het handigst: dan heb je ook de optie je loodpockets niet mee te nemen maar in plaats daarvan een loodgordel te gebruiken.
                      Mijn buddy zit zonder lucht. Snel...zoek een platform!!

Comment

Comment

Originally posted by NatasjaBalm View Post
                          Hartelijk dank voor jullie antwoorden! Ik heb gister de Mares Kaila in het water geprobeerd maar dit vest bevalt mij niet. Ik kon nauwelijks bij de zakken en hij zat ook niet comfortabel.
                          Had je geen veel te kleine maat geprobeerd? En/of de schouderriemen VEEL te strak aangesnoerd? En wat bedoel je met "zat ook niet comfortabel"? Mogelijks de buikriem-met-gesp VEEL te strak aangesnoerd?
                          Ik ken verschillende duiksters met die Kaila-vest en die hebben al die problemen/bezwaren niet...
                          Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Originally posted by Luc Dupas View Post
                            Had je geen veel te kleine maat geprobeerd? En/of de schouderriemen VEEL te strak aangesnoerd? En wat bedoel je met "zat ook niet comfortabel"? Mogelijks de buikriem-met-gesp VEEL te strak aangesnoerd?
                            Ik ken verschillende duiksters met die Kaila-vest en die hebben al die problemen/bezwaren niet...
                            Ik had een maat M zoals ik bij cressi ook altijd heb, dus nee het was de goede maat. Het zakken systeem beviel mij niet, rits achter + relatief kleine zakken doordat het lood veel ruimte in neemt. Ik vond hem niet comfortabel zitten, wellicht omdat het een dames bcd is en ik een mannen bcd gewend ben.

Comment

Working...
                            X