Accu's vervanging van Metalsub kabel lamp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Accu's vervanging van Metalsub kabel lamp

Hallo allen,
    Ik zit met een klein probleem. Ik heb een Metalsub kabel lamp met zo'n accupack welke je aan je tank bevestigd. Ik heb de grootste variant welke ongeveer 45cm lang is.

De accu is dood dus moet vervangen worden. Ik heb hem al uit de behuizing gehaald en kwam er achter dat de accu bestaat uit 10 afzonderlijke cellen.
    Deze cellen hebben de dikte van een D cel maar zijn langer, na onderzoek kwam ik er achter dat dit F cellen genoemd worden.

Nu wil ik graag een nieuwe accu(pack). De meeste leveranciers die ik tegenkom op internet leveren de D-cel accupacks. Maar die is (uiteraard) te kort.
    Wie weet waar eventueel zo'n accupack geleverd kan worden. Of is dit iets om zelf te gaan bouwen?
    Ik hoor graag van jullie, in elk geval bedankt alvast voor elk stukje info

Originally posted by Meloenie View Post
    Hallo allen,
    Ik zit met een klein probleem. Ik heb een Metalsub kabel lamp met zo'n accupack welke je aan je tank bevestigd. Ik heb de grootste variant welke ongeveer 45cm lang is.

De accu is dood dus moet vervangen worden. Ik heb hem al uit de behuizing gehaald en kwam er achter dat de accu bestaat uit 10 afzonderlijke cellen.
    Deze cellen hebben de dikte van een D cel maar zijn langer, na onderzoek kwam ik er achter dat dit F cellen genoemd worden.

Nu wil ik graag een nieuwe accu(pack). De meeste leveranciers die ik tegenkom op internet leveren de D-cel accupacks. Maar die is (uiteraard) te kort.
    Wie weet waar eventueel zo'n accupack geleverd kan worden. Of is dit iets om zelf te gaan bouwen?
    Ik hoor graag van jullie, in elk geval bedankt alvast voor elk stukje info
    Neem even contact op met Joachim Keuppens, hij is mijn onbetwiste held als het gaat om electronica en batterijpacks.

http://shop.kecodiving.be/
    Frogkick.nl - De Online Gids voor DIR Duiken

Comment

http://rebatt.nl/index.php/accu-s/du...ub-pr1213.html

Geen ervaring mee, maar zo te zien kunnen ze de accu's wel leveren
      Last edited by Boogyman; 25-05-2015, 19:14.

Comment

Heb je al contact met Metalsub opgenomen?

Comment

Meloenie,
          Wat voor type lampkop zit er op je kabellamp ?
          Als het geen LED is, is het meteen het moment om de ombouw naar LED te overwegen.
          Tenminste als je een beetje van knutselen houdt.
          Ben je geen knutselaar en wil je de kosten beperken overweeg dan verkoop en doe er dan een andere knutselaar een plezier mee.

Groet,
          PAT1

Comment

Meloenie, Volgens mij is de afmeting niet van belang (zolang het maar korter is) maar is de capaciteit van belang. Ik koop meestal losse cellen die ik aan elkaar knoop/soldeer krimpkous erom klaar. De loze ruimte vul je op met wat schuim of zo.
            gr. Frank

Comment

Als je een beetje handig bent kan je een accupack zelf bouwen. Je kan deze F cellen ook bestellen met soldeerstrips (tabs)
              http://www.all-battery.com/fsizenimhbatteries.aspx
              Ik heb deze cellen vaak toegepast bij halogeen. Maar met de ombouw naar led heb je deze grote vermogens niet meer nodig.

Om de kosten wat te drukken zou je ook dit pack kunnen bestellen en passend maken met een nieuwe krimpkous die je bij Conrad kan bestellen. De ruimte die overblijft vul je op met rond hout van bijvoorbeeld een dikke bezemsteel.
              http://www.all-battery.com/rectangul...obot11613.aspx

Comment

Mannen
                Bedankt voor de reacties! Ik ben opzich wel handig hoor alleen weinig ervaring met duiklampen
                Prijs van de cellen valt me nog best tegen zeg.
                Opzich sta ik open om de kop om te bouwen naar led, als deze minstens net zoveel licht geeft als 50w halogeen. Alleen waar haal ik de onderdelen vandaan?

Comment

Originally posted by Meloenie View Post
                  Mannen
                  Bedankt voor de reacties! Ik ben opzich wel handig hoor alleen weinig ervaring met duiklampen
                  Prijs van de cellen valt me nog best tegen zeg.
                  Opzich sta ik open om de kop om te bouwen naar led, als deze minstens net zoveel licht geeft als 50w halogeen. Alleen waar haal ik de onderdelen vandaan?
                  Gewoon bij de goed gesorteerde electronica of modelbouw winkel. En bijbehorende internetwinkels
                  Info over de accu's heb je al. Voor de 50 Watt halogeen zijn er MR16 vervangers in LED.
                  Hoef je eigenlijk niks om te bouwen.
                  Een andere oplossing is een of meerdere 'high power' LEDs in een reflector. Dat is iets meer puzzelen om het in de lampkop te plaatsen

Succes ermee en vergeet niet om nieuwe O ringen te plaatsen.
                  Post maar een foto als het klaar is.

Groet,
                  PAT1

Comment

Originally posted by PAT1 View Post

Gewoon bij de goed gesorteerde electronica of modelbouw winkel. En bijbehorende internetwinkels
                    Info over de accu's heb je al. Voor de 50 Watt halogeen zijn er MR16 vervangers in LED.
                    Hoef je eigenlijk niks om te bouwen.
                    Een andere oplossing is een of meerdere 'high power' LEDs in een reflector. Dat is iets meer puzzelen om het in de lampkop te plaatsen

Succes ermee en vergeet niet om nieuwe O ringen te plaatsen.
                    Post maar een foto als het klaar is.

Groet,
                    PAT1
                    Waar koop je een MR16 met een vermogen van 3000lm? Ik heb al vele Metalsub lampen omgebouwd naar led maar ik heb ze tot op heden niet kunnen vinden.
                    Dat zou wel mooi zijn scheelt weer een hoop draaiwerk.

Comment

Ok simpel gezegd een led reflector met meerdere leds erin. Die moet passen in de lamp. Moet te doen zijn. Hopelijk iets wat al redelijk past.
                      Ik ga eens die sites doorzoeken.
                      Geeft een hid lamp dan niet nog meer licht?

Comment

Ik heb een 7 multiled volledig dimbaar i austrailie gekocht. De accu's gewoon bij conrad en meen dev-pein in dld.
                        gr. Frank

Comment

Een klein beetje uit de buurt, maar ze kunnen het wel voor je oplossen. www.batteryfact.nl

Comment

Originally posted by janbols View Post

Waar koop je een MR16 met een vermogen van 3000lm? Ik heb al vele Metalsub lampen omgebouwd naar led maar ik heb ze tot op heden niet kunnen vinden.
                            Dat zou wel mooi zijn scheelt weer een hoop draaiwerk.
                            Kwestie van goed zoeken op trefwoord MR16 ledspot.
                            Dan vindt je de bekende merken.
                            Jij wilt minimaal 3000 lumen ? Dat is wel heel veel voor zo'n klein spotje.
                            Bij http://www.soraa.com/products/specs-GU5.3-ROW hebben ze spotjes van ~600 lumen.
                            Neem aan dat dat (voorlopig) genoeg is. De halogeen versie levert ook ~600 lumen.

Groet,
                            PAT1
                            Last edited by PAT1; 28-05-2015, 20:22. Reason: Tekst aangepast

Comment

PAT1
                              moet eens de datasheets lezen voor je iets post :zip:
                              6000 lumen uit een 7,5 watt lampje

Comment

Working...
                              X