Keuze Droogpak

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Keuze Droogpak

Ik heb nu een half jaar ervaring met een Otter skin maatpak (ik heb te korte benen) met p valve, antares oval system, silicone seals (hals en polsen) rugrits, vaste laarsjes, twee grote zakken op het bovenbeen. Ik twijfel of ik de laarsjes ooit laat vervangen door aangelijmde sokken en rockboots, omdat die volgens mij iets meer contact met de vinnen geven..
    Heb overigens ook met (hetzelfde type pak met) een frontrits gedoken maakt voor mij weinig verschil. Ik ben ook geen technisch duiker.
    Ben erg tevreden over het pak.
    Niet in Enschede om de hoek, maar zo'n 15 km verder om de hoek :zip:

Comment

Groot gelijk dat je niet voor een nieuwe scubaforce gaat. Ik heb deze ook en is vanaf begin al lek. Al meerdere keren opnieuw laten plakken. Hij is nu al weer 8 weken terug in Duitsland voor reparatie en er is zeer slechte communicatie over met de winkelier en met mij. Ik hoop dat het nog goedkomt. [Johan, zou het kunnen zijn dat ik je afgelopen najaar gesproken heb op duikstek Sint-Annaland over het betreffende pak?]
      Mijn man heeft sinds kort een Santi- Emotion en is er zeer tevreden over. Een mooi net pak.
      Denk dat ik zelf in het najaar eventueel voor een Santi ga.
      Momenteel maar weer in natpak aan t duiken.
      :icon_nogeAddicted to Diving!!!:shade:

Comment

Hoi Johan,

Zelf duik ik met een Ursuit Cordura Heavylight en de BDS Kevlar. Ik vind het echt super pakken. Ultra sterk en zitten/ duiken ideaal. Doe zelf een klein beetje aan grotduiken en dan eis je ook wat meer aan je droogpak. Grote zakken, zeker bij de BDS uitvoering met D-ringen en elastiekjes voor b.v een boeitje weg te klippen, extra bescherm stukken en een goede pasvorm. Zelf zou ik Ursuit meenemen in mijn keuze en Bare even als reserve optie houden. Tip bij het passen: zorg i.i.g voor dat je met "extra" dikke onderkleding nog steeds redelijk flexibel bent. Doe er wat rek en strek oefeningen mee en laat je niet door de verkoper wijs maken met "ja deze staat je echt goed hoor" ter wel je een 100gr onderpakje aan hebt en het materiaal om je benen staan al strak. Je moet er zelf een goed gevoel bij hebben.
        Succes met je keuze, we gaan het vast lezen
        :icon_noge

Comment

Beste Johan,
          Ik heb sinds kort een santi e.motion. Echt een geweldig flexibel pak. Mijn vriendin en een vriend en vriendin van ons duiken ook in deze pakken (de vrouwen hebben de ladies first uitvoering). Wij vinden het echt geweldige pakken. Ook heb ik in de e.lite gedoken(santi try out), dit was ook een fijn pak. Echter heb ik uiteindelijk na veel twijfelen toch voor flexibiliteit gekozen en de e.motion gekocht. Maar beide pakken zijn uitstekend.

Ik ben zelf een dir duiker (gue) aangezien je dat in je post vermeld. Ik vind dat ik met mijn backkick meer "gevoel" heb met de flexsoles dan met de standard laarzen die op mijn oude droogpak zitten.

Ik heb ook naar dui pakken gekeken maar vond dat er teveel klachten te vinden waren op internet over lekkages. Er zullen natuurlijk best veel mensen zijn die wel goede ervaringen hebben met dui, maar dit is voor mij de doorslag geweest om voor santi te gaan.

Ik heb zelf ook met een neoprene nekseal gedoken op een vorig droogpak. Maar ik vind de latex nekseal van dit santi pak lekkerder zitten. Ik voel eigenlijk amper dat die om me nek zit en hij lekt niet. Het is volgens mij alleen geen hd seal, dus hoelang die mee gaat moet ik nog achter gaan komen.

Comment

Johan en nu maar hopen goeie adviezen en een snelle beslissing, kunnen we binnenkort weer is een duikje maken richting zeeland.
            Klopt Lia, jullie zijn elkaar al is eerder tegen gekomen.
            ------------------------------------------------------------------
            http://www.duikerslog.nl/public/inde...uid=jhkreijkes

Comment

e

Comment

Mooi Johan, ik wacht af.
                Zaterdag nog ff met de clubduik mee.
                Gr. Henk.
                ------------------------------------------------------------------
                http://www.duikerslog.nl/public/inde...uid=jhkreijkes

Comment

Hallo johanOW,

Zelf ben ik ook een tevreden gebruiker van de E.Motion.
                  Maar houd er echter wel rekening mee, dat het pak een stuk kwetsbaarder is bijv. de E.Lite.

Ik spreek uit eigen ervaring, als ik zeg dat in slecht zicht onbedoeld contact met een zo'n scherpe Japanse oester snel tot een lek kan lijden... :cry:
                  Als je veel in Zeeland duikt, zou ik toch voor die laatste kiezen.
                  Maar als je veel reist per vliegtuig met je droogpak is de E.Motion weer handiger.

Qua flexibiliteit en pasvorm vind ik Santi overigens geweldig
                  Suc6 met je keuze!

Comment

Working...
                  X