nekseal aanpassen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Don Chedi
    replied
    Mooie methode Maarten, die je beschreef. Uiteindelijk heb ik op die bloempot-manier drie ringetjes eraf gehaald, gisterenavond probleemloos ermee gedoken. ;ok

Leave a comment:

• Luc Dupas
    replied
    Originally posted by ouweduiker View Post
    Tja jullie zullen het allemaal wel weten ,maar ik heb al mijn neckseals gewoon afgeknipt (een paar per jaar bij intensief gebruik).
    Afknippen op de maat van de nek omtrek, min een paar centimeter.
    Afhankelijk van; of je een pezige of zachte blubberige nek hebt .
    Per centimeter uitproberen als je nog niet weet wat voor soort nek je hebt .
    Het kan bijvoorbeeld wel zijn dat je neckseal vier centimeter minder omtrek moet hebben als de omtrek van je nek.
    Ik heb het wel over HD neckseals van Viking.
    Met sportkragen heb ik geen ervaring!
    Het oprekken van van dat dunne soepele rubber betekent dat het rubber uitgerekt ,dunner en zwakker wordt ,dus minder elasticiteit van het rubber aan de rand .
    En dat is nou net de belangrijkste plek als het om het waterdicht afsluiten gaat !
    Zo is het inderdaad Herman ! :thumbs_up

Leave a comment:

• ouweduiker
    replied
    Tja jullie zullen het allemaal wel weten ,maar ik heb al mijn neckseals gewoon afgeknipt (een paar per jaar bij intensief gebruik).
    Afknippen op de maat van de nek omtrek, min een paar centimeter.
    Afhankelijk van; of je een pezige of zachte blubberige nek hebt .
    Per centimeter uitproberen als je nog niet weet wat voor soort nek je hebt .
    Het kan bijvoorbeeld wel zijn dat je neckseal vier centimeter minder omtrek moet hebben als de omtrek van je nek.
    Ik heb het wel over HD neckseals van Viking.
    Met sportkragen heb ik geen ervaring!
    Het oprekken van van dat dunne soepele rubber betekent dat het rubber uitgerekt ,dunner en zwakker wordt ,dus minder elasticiteit van het rubber aan de rand .
    En dat is nou net de belangrijkste plek als het om het waterdicht afsluiten gaat !

Leave a comment:

• hevo
    replied
    Oprekken is beter dan er een randje af snijden.(De kans dat het mis gaat is aanwezig of de seal wordt te kort of het gaat scheuren bij gebruik.Zou dat zelf als laatste proberen.) Even goed intalken en over een voetbal of een groot 5L verfblik trekken.Het oprekken zal een geruime tijd duren.Tussendoor gewoon gebruiken met duiken en na de duik drogen,intalken en weer oprekken. Mijn seal heb ik een hele zomer over een 5L verfblik opgerekt.
    Ligt een beetje aan hoe ver hij opgerekt moet worden en hoe dik de seal is.Dus tussentijds even in de gaten houden dat je niet te ver oprekt.

Leave a comment:

• Don Chedi
    replied
    bedankt voor de reacties beiden, ik ga er mee aan de slag.

Leave a comment:

• mart1
    replied

Leave a comment:

• Luc Dupas
    replied
    Begin met je nek te meten en de opening van je nekseal. Als het goed is is de opening van je nekseal hooguit 3-4cm kleiner dan de omtrek van je nek.
    Is dat verschil veel groter, dan kan je voorzichtig ring per ring je nekseal wat korter (en de opening dus groter) knippen met een scherpe schaar en je knipt netjes recht en zonder franjes tussen de verdikkingsringen van je nekseal.

Leave a comment:

• Don Chedi
    started a topic nekseal aanpassen

nekseal aanpassen

Hoi,
    de laatste tijd krijg ik regelmatiger te maken met een oncomfortabel gevoel in mijn keel tijdens het duiken. Zeg maar rustig kokhalsneigingen. Ik heb een sterk vermoeden dat mijn nekseal te strak zit. Of ik daadwerkelijk langzaam een dikker nekje krijg kan ik niet zeggen, heb dit in het verleden nooit opgemeten.
    In ieder geval, wat kan ik hieraan doen? Het is een standaard latex nekseal op een trilaminaat pak. Volstaat een stukje afsnijden? Is het op een andere manier zelf op te rekken? Of moet ik naar de winkel om er eentje op maat opnieuw in te laten zetten?

Alvast bedankt,
    Wijnand
Working...
X