Slechte ritssluitingen loodpockets Scubapro X-black

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Slechte ritssluitingen loodpockets Scubapro X-black

Niet om kinderachtig te doen, maar je bedoelt waarschijnlijk de bovenste rits van het zijvak. De loodpocket zit er achter met zo'n clip? sluiting.
    Bij mij ongeveer hetzelfde probleem, de rits begint halverwege moeilijk te gaan, hoewel ik nooit veel in deze zak stop, meestal alleen de backup lamp.
    Wanneer het te gortig wordt ( hij echt niet meer wil) ga ik terug naar mijn leverancier in Nijverdal. Altijd goede ervaringen mee.
    Zal er eerst een keer ritsen wax van de droogpak ritsen op doen.
    Ik ben erg benieuwd of dit geen structureel probleem is, drie gevallen is toch geen toeval, of wel?

Comment

8 maanden oud zeg je? Ik zou ermee terug gaan, lijkt me namelijk een gevalletje garantie.

Comment

Mcgoos, nee het zijn de ritsen van de loodpockets. Dus de pockets die met softlood in het vest worden geschoven.
        De ritsen van het vest zijn wel wat stug, maar voldoen nog wel bij mij.
        Inmiddels zo'n 25 duikjes mee gemaakt. Ervaring leert dat shops gauw roepen dat ze gevallen zijn en daar helemaal niet tegen kunnen.
        Ik wil op zoek naar een oplossing voor de rits of pocket. Dit blijft waarschijnlijk knoeien door beroerde kwaliteit.
        En ik verwacht niet dat Scubapro het snel zal veranderen.

Comment

Hallo Peter,
          Ik heb net mijn lood pockets even gecontroleerd maar die (ritsen) doen het nog prima. Die van de zij vakjes lopen inderdaad wat stug.
          Volgens mijn zijn deze lood pockets los te koop je zou dus (onder garantie) om vervanging kunnen vragen.
          Overigens, gebruik je die ritsen dan regelmatig?

Comment

Ik heb het zelfde probleem met mijn Scubapro loodpockets. De rits van de pockets zit wat naar buiten gericht en is dus erg gevoelig voor beschadigingen, hetgeen wat bij mijn pocket dus ook gebeurd is; er is een tandje beschadigd waardoor de rits niet meer (geheel) goed open/of dicht kan.

En de prijs van een vervangend exemplaar is zoals hierboven gezegd schandalig hoog. Erg jammer dit soort dingen...
            Waoter!? Da's vur de kikvorschen!

Comment

Comment

Hallo Peter,
                Laat te zijner tijd even weten of het een succes is.
                Kunnen anderen ook hun voordeel mee doen.
                Groet McGoos

Comment

Originally posted by Gouweleeuw View Post
                  Het plaatselijke Turkse atelier
                  Goeie tip Gouweleew! Bij ons vlak bij zit er ook zo'n Turks atelier, die heeft laatst nog goedkoop de rits van mijn natpak gemaakt.

Waoter!? Da's vur de kikvorschen!

Comment

Vandaag de pocket weer opgehaald. Niet van origineel te onderscheiden en helemaal als nieuw.
                    Je hoeft dus geen nieuw pocket (€59.-) te kopen. Voor tien euro een betere ritssluiting en weer prima pocket.
                    Als iemand ooit problemen heeft en geen plaatselijk atelier in de buurt hebben, dan wil ik wel helpen en het bij "mijn" atelier laten doen.
                    Kapotte pockets dus niet weggooien! :zip:

Comment

Working...
                    X