Droogpak mee naar Egypte ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Droogpak mee naar Egypte ??

We gaan volgende week naar Egypte nu twijfel ik droogpak mee of gewoon natpak 5 mm . Duik altijd met droogpak in Nederland .
    Gaan 2 boot duiken per dag maken .
    En niet echt diepe duiken rond de 30 meter Max.
    Water is rond de 23 graden

Zat zelf te denk om mijn droogpak Santi emotion mee te nemen incl 100 grams onderpak en hollis vinnen dan zit ik al op 7 kilo dus dan kan er geen natpak extra meer bij

Zal dit te warm zijn boven water of niet?

Zijn er meer die droogpak meenemen of juist thuis laten ?

Graag reactie

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Re: Droogpak mee naar Egypte ??

Ik had in april vorig jaar spijt dat ik hem niet bij me had. Koude wind was er toen.
    Duukze, Aike
    GDFD-9 23 - 25 juni 2017 meer info ---> http://www.duukn.nl/gdfd
    http://www.duukn.nl

Comment

Originally posted by Eaglez_mr2 View Post
      Ik had in april vorig jaar spijt dat ik hem niet bij me had. Koude wind was er toen.
      Watje

Comment

5 mm. natpak is ruim voldoende nu. Uit het water kan het wat fris zijn voor hooguit 2 minuten.
        Laat me, laat me
        Laat me m'n eigen gang maar gaan
        Laat me, laat me
        Ik heb het altijd zo gedaan

Comment

23 graden? Lijkt me veel te koud in een 5mm pak. Uit het water kan het wat warm zijn voor hooguit 2 minuten

Comment

Originally posted by duikmuisje View Post
            Watje
            ja dat zal wel haha, kwa duiken heb ik aan 5mm nat ook zeker genoeg. Maar die week stond er een behoorlijke wind, het water uit en met t omkleden was het echt wel koud. Als het niet gewaaid had was er ook niets aan de hand geweest Gelukkig waren er warme douches aan boord maar fijn was anders.

En misschien had ik ook beter 7mm mee kunnen nemen, na een uur werd het fris en ik lig er graag langer in

Overigens duiken de gidsen ook geregeld droog. Als is het maar om niet verkouden te worden.
            Duukze, Aike

Comment

Toen ik in Egypte werkte dook ik in de winter, t/m half April ongeveer, met droogpak. Heerlijk als je uit het water komt en onderwater natuurlijk ook lekker warm. Dus als je daar comfortable mee bent, zeker meenemen.

Dat geldt nmm trouwens niet als je in Dahab oid gaat duiken met veel meer 'landarbeid' dan de bootduiken vanuit bijvoorbeeld Sharm of Hurghada.
              Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
              Duiken Similans

Comment

Ik vertrek in Mei naar Hurghada. Heb aan de duikschool daar de vraag gesteld wat zij aanraden. 3mm pak of 7mm pak. (ik heb op dit moment geen 5mm ). Ze vertelde dat wanneer je niet kouwelijk bent, wel met 5 kan duiken, maar dat het toch nog aan te raden is om 7mm mee te nemen. dus ik neem 7mm mee. Denk dat er op een maand verschil niet veel anders is ---

Comment

vanaf eind mei met natpak en daarvoor gebruik ik een droogpak in egypte

net terug uit de filipijnen water was tussen de 26 en 28 gr gedoken nat 5 mm
                  tijdends de 3de duiksmiddags begon het fris te worden en de verwarming maar aan gezet

Comment

Allemaal bedankt neem droogpak mee . En voor de 2de duik is het ook makkelijker met aan doen alleen iets meer lood maar ja dat zal ik met een 7mm ook hebben mocht ik die meenemen

Comment

Mosterd na de maaltijd, maar toch. Ben net terug Deep South. Gedoken met 7 mm met neopreenhemd eronder. Niks te warm. Temp was 23-24 C. Andere duiker had droogpak, was ook prima. Goed besluit dus!

Sent from my iPhone using Tapatalk
                      Het is wat hè?

Comment

Wat gebruiken jullie als onderpak denk namelijk dat mijn 100 grams waterproof nogal warm is Of valt dat mee na een poosje in 23 graden. Hoor het graag

Comment

Als het te warm is pak je daarna toch gewoon een tshirt en korte broek.
                          Duukze, Aike

Comment

Weer voor eenieder anders.

Lichaamstemperatuur +/- 38°
                            Watertemperatuur 23°

Verschil van 15° lijkt me wel plausibel dat het fris kan worden!
                            Droog maar toch nat.

Comment

Originally posted by JeroenMSK View Post
                              Wat gebruiken jullie als onderpak denk namelijk dat mijn 100 grams waterproof nogal warm is Of valt dat mee na een poosje in 23 graden. Hoor het graag
                              Dat is wat ik altijd gebruik in Mexico, met nog een extra laagje merino wool er onder. En daar is het water 26 graden.
                              Maarten van Baal, duikcentrum de Tuimelaar Groningen
                              PADI Course Director, IANTD Instructor Trainer, NACD Cave Instructor, GUEF en TECH1 Instructor
                              Driven by passion, committed to excellence

Comment

Working...
                              X