Duiken in Mexico, Cenotes wat voor reisverzekering en is PADI Advanced voldoende

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Duiken in Mexico, Cenotes wat voor reisverzekering en is PADI Advanced voldoende

Goedemiddag!

Ik zit er over na te denken om volgend jaar een duikvakantie te maken naar Mexico en dan vooral de cenotes te ontdekken. Ik heb al een reisverzekering waar recreatie duiken verzekerd is (incl. decompressie), maar ik hoorde ook dat de cenotes misschien niet gedekt is omdat het technische duiken zijn.

Weet iemand of dit waar is of moet ik ook een verzekering voor technisch duiken afsluiten?

Ik ben momenteel PADI Advanced, is dit voldoende of moet ik een cave specialty hiervoor doen/wordt dit aanbevolen?

Dank jullie wel alvast! Heb er veel zin in!

Groetjes,
    Patricia

Re: Duiken in Mexico, Cenotes wat voor reisverzekering en is PADI Advanced voldoende

Hoi Patricia, duiken in de cenotes doe je met een gids en valt onder recreatief duiken. Wil je echt de grotten in dan valt dat onder technisch duiken. In dat geval heb je een cave opleiding nodig en dat is heel wat meer dan een specialty. Ik geef die opleiding regelmatig en die bevat dan negen dagen intensieve training.
    Maarten van Baal, duikcentrum de Tuimelaar Groningen
    PADI Course Director, IANTD Instructor Trainer, NACD Cave Instructor, GUEF en TECH1 Instructor
    Driven by passion, committed to excellence

Comment

Re: Duiken in Mexico, Cenotes wat voor reisverzekering en is PADI Advanced voldoende

Hoi Maarten,

Dank je wel voor je antwoord! Ik weet voldoende

Groetjes,
      Patricia

Comment

Working...
      X