Hoe kinderachtig is Singapore Airlines ( Baggage)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoe kinderachtig is Singapore Airlines ( Baggage)

Beste Mededuikers

Omdat de KLM geen rechtstreekse vluchten naar Manilla meer doet ben ik genoodzaakt via een andere maatschappij te boeken.
    Die maatschappij wordt Singapore Airlines , maar nu mijn probleem

Mag daar maar 20 kg baggage meenemen en 7 kg in mijn handbagage en dat is 8 kg minder dan wat is toegestaan bij de KLM

Wat voor ervaring hebben jullie met S.A t.a.v het overschrijden van de gewichtslimiet., wort ook je handbaggage gewogen of zijn ze erg strikt .

HG Jan
    Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Re: Hoe kinderachtig is Singapore Airlines ( Baggage)

Beste Jan,

Mijn ervaring is dat bijna geen enkele luchtvaartmaatschappij echt aktief de handbagage controleert. Ik heb drie keer met S.A. gevlogen en vond/vindt het een top maatschappij. Let overigens op dat je naast je handbagage een losse camera en een (laptop) tas mee mag nemen, dus eigenlijk drie stuks handbagage. Aangezien ik zo een heel hippe Ipad heb, is de laptop niet zwaar en is in de plaats daarvoor de tas met automaten de " laptoptas" . De enige maatschappijen die "kinderachtig" zijn met overbagage zijn naar mijn idee de goedkope jongens. Ze moeten het ergens vandaan halen hè... Ik vlieg eigenlijk altijd met handbagage van een kilo of 11/12. 1x gezeik gehad. Pech en dokken
    Groet,
    III Kup III

Real men don't eat honey.... They chew wasps.

Comment

Ik heb al een tijdje niet meer met SA gevlogen, maar ik ben altijd zeer tevreden over hen. MAS en SA hebben in mijn ogen een veel betere service dan KLM, zijn vaak goedkoper, en met bagage heb ik ook nog nooit een probleem gehad (mijn handbagage weegt standaard meer dan de toegestaande norm).
      ikreis.net

Comment

nog nooit meegemaakt dat hand bagage werd gewogen
        gewoon een grote jas aan doen die je vol stopt !!!!!!!!!!!!!!!!!
        je hebt mafketels en gekko's

Comment

Hallo Jan,

Wij vliegen heel vaak met Singapore Airlines, met name naar Manado Indonesië, met duikgroepen. Voor een aantal vluchten is het toegestaan gratis 15 kg duikbagage mee te nemen. Daarvoor dien je SA te mailen met een kopie van je duikbrevet.
          Wellicht dat dit uitkomst biedt? Verder is SA nooit zo kinderachtig, ze kijken niet op een kilo'tje.

groet Iduna
          Duikvakanties van vakantieduiker

Comment

Originally posted by Kup2 View Post
            De enige maatschappijen die "kinderachtig" zijn met overbagage zijn naar mijn idee de goedkope jongens.
            Nou, mooi niet. In november met KLM naar St Maarten gevlogen. Mochten pp 2 koffers van 21 kg meenemen, en konden mooi gaan overpakken omdat de ene koffer 23 was en de andere 16, en dat terwijl we allebei maar 1 koffer hadden en er 2 zouden mogen meenemen!

Comment

Tja, november vorig jaar... gelijkaardig verhaal... met KLM vanuit Schiphol naar Curacao, iedereen mocht 1 stuk bagage van max. 23kg inchecken, mijn tas (met ook duikspullen in) woog 23.8kg, die van mijn vrouw amper 16kg of zo, maar neen hoor, ik moest ter plekke iets uit mijn tas halen van ongeveer 1kg en dat bij in de tas van mijn vrouw stoppen want anders moesten wij "overgewicht" betalen. En wij waren toen in onze groep bijlange niet het enige koppel dat zo'n pruts van de ene tas in de andere moest overladen. Gek eigenlijk.
              Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Originally posted by willem tel View Post
                nog nooit meegemaakt dat hand bagage werd gewogen
                gewoon een grote jas aan doen die je vol stopt !!!!!!!!!!!!!!!!!
                Ik ga in tropenkleding, dus geen jas.

Hg Jan

Comment

Originally posted by Jan Korf View Post
                  Ik ga in tropenkleding, dus geen jas.

Hg Jan
                  ik wist niet dat je in zwembroek in het vliegtuig mocht !
                  je hebt mafketels en gekko's

Comment

Met mijn body, ze smachten er naar.

Hg Jan
                    Last edited by Jan Korf; 21-01-12, 16:00.

Comment

Hoi Jan,ben ook al meerdere malen met Singapore gevlogen,altijd een hoofdbagage van een 23 kilogram en een handbagage van 8 à 10 kilogram,en heb nog nooit problemen gehad,werd nog nooit nagewogen. (Ook nooit probs. gehad met Malaysian,Cathay,Qatar airways).
                      Cheers,John beton.
                      www.bloggen.be/johny1961_en_marina1960

Comment

Originally posted by Luc Dupas View Post
                        Tja, november vorig jaar... gelijkaardig verhaal... met KLM vanuit Schiphol naar Curacao, iedereen mocht 1 stuk bagage van max. 23kg inchecken, mijn tas (met ook duikspullen in) woog 23.8kg, die van mijn vrouw amper 16kg of zo, maar neen hoor, ik moest ter plekke iets uit mijn tas halen van ongeveer 1kg en dat bij in de tas van mijn vrouw stoppen want anders moesten wij "overgewicht" betalen. En wij waren toen in onze groep bijlange niet het enige koppel dat zo'n pruts van de ene tas in de andere moest overladen. Gek eigenlijk.
                        De reden voor het maximale gewicht *per tas* ligt dan ook op een heel ander vlak dan het totale gewicht. het gaat om arboregels voor de mensen die de tassen moeten tillen om ze in het vliegtuig te krijgen. Voor jou maakt het niet uit of je een tas van 30 + 10 hebt, maar voor iemand die dag in dag uit die dingen moet tillen (en vooral zijn rug) maakt het een groot verschil.
                        Wat niet weet wat niet DIRt

Comment

Originally posted by reinoud View Post
                          De reden voor het maximale gewicht *per tas* ligt dan ook op een heel ander vlak dan het totale gewicht. het gaat om arboregels voor de mensen die de tassen moeten tillen om ze in het vliegtuig te krijgen. Voor jou maakt het niet uit of je een tas van 30 + 10 hebt, maar voor iemand die dag in dag uit die dingen moet tillen (en vooral zijn rug) maakt het een groot verschil.
                          Yep, maar de arbo stelt dat 1 koffer max 32 (uit mn hoofd) mag wegen, geen 23!

Comment

Ik snap helemaal niets van de berkening van een duikuitrusting overgewicht prijs welke op hun site staat.

Hg Jan

Hg Jan

Comment

Originally posted by fountainhead View Post
                              Yep, maar de arbo stelt dat 1 koffer max 32 (uit mn hoofd) mag wegen, geen 23!
                              Lijkt me sterk : Bereken maximaal tilgewicht online-light versie
                              Nat steen en nat ijzer... allebei goed...

Comment

Working...
                              X