Afgrijselijke les voor Jan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Gruwelijk verhaal.

Zelf heb ik iets vergelijkbaars meegemaakt op die gevaarlijke 8 baans weg tussen Denpasar en Kuta (Bali).
    2 brommertjes volgeladen met de familie waren de hele tijd aan het zwaaien naar die verekte toeristen op de motorfiets (ons dus).
    Voordat ik het in de gaten had gingen, vlak voor m'n neus, beide brommertjes onderuit waarvan 1tje verdween onder een grote vrachtwagen.
    Dat was geen leuk gezicht met bloed overal en kinderen betrokken.
    Het verkeer stopte niet dus ik ben zo snel als mogelijk de berm in geschoten want het gevaar was nog niet geweken met al dat razende verkeer.
    Toen iemand naar ons met z'n vinger wees heb ik me uit de voeten gemaakt want ik had geen zin om bij die corrupte politie m'n onschuld te moeten verdedigen (kende de verhalen al).

Brrrr liever nooit meer!

Comment

Ja Hakkelaar rijden in die landen is constant uitkijken, maar 6 mensen op een 90 cc brommertje is geen uitzonderg en kind voorop.
      Ik heb de ervaring dat je daar en denk ook wel in Nederland een grotere kans op een verkeersongeval hebt dan een duikongeval.
      En ja als er mensen in de buurt zijn wegwezen maar ik had die keus niet.als buitenlander ben je altijd schuldig hou dat in gedachte.

Heb me toch aardig aangepast met mijn rijgedrag daar en meer defensief gaan rijden, en een crditcard bij de hand voor het geval dat
      en dat was dus ook een les.

Hg Jan

Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

Heel verstandig.
        Met geld kun je alles afkopen in die landen zelfs de politie als nodig is
        Hoop dat je nog rustig kunt genieten en bijkomen voor de rest van je vakantie.
        Veel plezier en duikse!

EDIT: Oops, had datum niet in de gaten, je bent al terug :D
        Last edited by deHakkelaar; 12-11-15, 17:58.

Comment

Maakt niet uit, ik had het naar boven gehaald op de reactie van PAT, die denkt nl dat je met je NOB verzekeringetje geen problemen zal ondervinden ,
          en de horror verhalen eigenlijk een kwestie zijn van slecht lezen.
          Afijn en zijn er meer die het daar niet mee eens zijn, met zijn stellingname dus.

Hg Jan
          Last edited by Jan Korf; 13-11-15, 07:49.
          Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

@ Jan : wie zwijgt stemt toe, ofwel mee eens (met het niet eens zijn) ingewikkeld hè.

Comment

Working...
            X