Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eigen duikuitrusting meenemen of niet....

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dit jaar is een kennis geweest en die vond het leuk duiken. Maar dat is ook een macrofanaat net als ik. Heeft ook de messerschmidt gedaan. Inderdaad grote vissen zie je niet veel maar iedereen heeft andere interesse.
    ken genoeg duikers als die op vakantie geen haai gezien hebben dan is de vakantie miskukt. En ik heb juist als ik geen zeepaardje gezien heb is het " mislukt "

en je eigen spullen meenemen. Betr mee verlegen dan om verlegen.
    gr. Frank

Comment

Als eerste iedereen bedankt voor de reacties! Excuus voor mijn late response. Kreeg/krijg geen berichtjes via mail dat er een reactie geplaatst was.....
      Zal hier en daar even reageren.

Comment

Originally posted by fountainhead View Post
        Ik ben na 2 duiken afgehaakt daar, leeggevist, weinig te zien. Dus mijn advies zou zijn: thuislaten.
        Aan welke kan't heb je gedoken? En bij wie? Op Corfu en Zakynthos leuke duikjes gemaakt met redelijk wat vis.

Comment

Originally posted by Jan Korf View Post
          Neem altijd mijn eigen uitrusting mee, maar ga dan ook altijd voor minimaal 14 dagen.
          Maar als je soms ziet wat voor rotzooi ze soms verhuren dan zou ik dat ook meenemen in je planning.

Hg Jan
          Rotzooi idd.... dat is een reden dat ik eerder dit jaar op Tenerife niet heb gedoken.... Voelde niet vertrouwd....

Comment

Dan neem ik het mooi mee! Wat is verstandig? Waterdichte duiktas (handig voor i'n de huurauto) of een koffer? Is een duiktas qua diefstal gevoeligheid wel verstandig? Bij de meeste duiktassen die ze verkopen is duidelijk te zien dat er een duikuitrusting in kan zitten....
            Last edited by TheChief; 10-08-16, 11:36.

Comment

Originally posted by TheChief View Post
              Aan welke kan't heb je gedoken? En bij wie? Op Corfu en Zakynthos leuke duikjes gemaakt met redelijk wat vis.

Bij Chania in de buurt, maar 15 jaar geleden ongeveer, die duikschool zit er al lang niet meer. Duikschool was overigens niks mis mee.
              Ik heb dezelfde ervaring op Santorini gehad 5 jaar geleden, ook niet de moeite waard. Nog geen 10 bruinige visjes van een cm of 10 op 2 duiken.
              Ik zou mn spulllen lekker thuislaten.....

Comment

Ik vind het zelf ook altijd zo prettig eigen materiaal te hebben.

Comment

Originally posted by Drokien View Post
                  Ik vind het zelf ook altijd zo prettig eigen materiaal te hebben.
                  Maar je doet wel een poging om je complete duikuitrusting te verkopen voor 1500
                  Keep your head cool, keep it under water! GDFD 10, 23 t/m 25 juni 2017 info tzt op www.duukn.nl

Comment

Het wel of niet spullen meenemen is een braag waar je niet gelijk een antwoord op kan geven. Deze vraag is afhankelijk van een andere dingen zoals:

1) De hoeveelheid duiken die je denkt te gaan doen
                    2) Hoe de vliegtuig maatschappij denkt over over gewicht en de kosten daarvan
                    3) De informatie die je hebt verkregen van de duikscholen waar je gaat duiken, wat zijn het voor scholen, is hun equipment net vernieuwd, etc.
                    4) Equipment die niet te missen valt, zoals bv een masker op sterke, een eigen drysuit, etc

Zelf neem ik meestal alleen mijn eigen regulators mee, en mijn wetsuit. Ik heb normaal gesproken geen moeilijkheden met andere maskers, BCDs of vinnen. BCD neem ik alleen in speciale gevallen mee. En dan kies ik meestal voor mijn sidemount set, daar die lekker klein is.
                    Sander Buis, Owner of Oceans 5 dive resort Gili Air, Lombok, Indonesia

Comment

Working...
                    X