Duiken in Florida

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Duiken in Florida

Hallo allemaal,

In April ben ik voor 1,5 week in Florida. Naast andere vakantieactiviteiten had ik het idee om een dag of 3 te gaan duiken. Na wat speurwerk kwam ik erachter dat de duiktrips behoorlijk aan de prijs zijn, zo'n 100-150 dollar incl. het huren van de uitrusting. Nou maakt me die prijs me niet zo heel veel uit maar dan moet het duiken daar natuurlijk wel de moeite waard zijn.

Heeft hier iemand ervaring met daar duiken (golf van mexico en aan de oostkust van Florida, in de Keys gaan we waarschijnlijk niet komen) en kan die me dan vertellen of het echt de moeite waard is met misschien ook nog een tip over goede duikscholen?

Alvast bedankt!

Als je maar 3 dagen ter beschikking hebt dan is het wel zo handig om aan te geven in welke omgeving je vakantie gaat vieren.
    Florida is ietsje groter dan Zeeland of Vinkeveen.
    In de omgeving van Sarasota kun je m.i. prima duiken, in elk geval beter dan in Bodega Bay ca.
    Kijk eens bij: http://www.oceanprodive.com/#!guided-tours/cqcq

Groet,
    PAT1

Comment

Tallahassee tot Naples is ongeveer 400 mijl over highway 75. Daar ben je wel even zoet mee. Maar autorijden in de US is ook best leuk. Je mag alleen niet veel harder dan 65.

Groet,
      PAT1
      Last edited by PAT1; 29-02-16, 13:23.

Comment

Ik heb een kennis geraadpleegd die daar woont

>>Someone over here (PADI diver) is asking where to go in FLA for diving. Any suggestions?

Depends on what he wants
        Right now there are lots of sharks and turtles up in Jupiter but vis can be so so
        Just Rec stuff

That's probably the best place for action
        The vis will be nicer down in pompano but not as much life
        Key Largo is always good for the wrecks
        Artificial wrecks but still huge and lots of fun
        The easiest diving is reefs in Key Largo, only like 9 meters deep
        The deck of the wrecks can be 30 meters and there can be current.
        Pompano is in the middle, but the marine life is best in Jupiter. I'ts drift diving and there can be current, max depth is like 24 meters
        There is also West Palm
        We have a lot of artificial reefs sunk
        We have the most diving in the USA to begin with

>>Is there any diving on the west side?

Not much that I know of
        I think they do shark teeth diving in not so hot vis
        Finding sharks teeth and I think otherwise it's a very long ride out to dive sites
        havent tried

http://www.ussoriskanydiver.com/oriskany.htm
        Pensacola scuba charters for recreational and technical dives to the USS ORISKANY
        This always looked interesting
        But it's far north in florida
        Frogkick.nl - De Online Gids voor DIR Duiken

Comment

@ PAT1 Een vast programma hebben we niet maar ik denk dat ons gebied beperkt blijft van Miami tot de hoogte Orlando. Door wisselende interesses met mijn reisgenoten kan ik mooi aantal dagen gaan duiken als zij andere dingen gaan doen. Ik had zelf al een lijstje gemaakt verspreid in ons gebied en daar stond een duikcentrum in de omgeving van Sarasato dat jij noemt ook bij. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Anton Dat is alleraardigst dat je er zo'n moeite voor hebt gedaan, bedankt daarvoor! Tsja wat ik voor duiken wil maken, eerst had ik het plan om een grotduikspecialty te gaan volgen bij Blue grotto. Maar daar heb ik vanaf gezien omdat ik dat vantevoren dan vast moest gaan leggen en dat is voor de soort vakantie die we daar hebben niet echt handig dus daar heb ik maar vanaf gezien, jammer maar helaas.
          Maar ik zie dat hij het ook over de plaatsen nabij Miami heeft die ik ook op mijn lijstje had staan en die spreken me ook wel erg aan.
          Aan de westkust is het aanbod ook behoorlijk maar ik heb het idee dat het daar wel minder is om te duiken dan aan de atlantische kant maar in filmpjes op youtube zag ik ook goliathgroupers en verpleegsterhaaien voorbij komen en dat is al een stuk beter dan wat ik op een gemiddelde zondagochtend hier in Nederland tegen kom. ;-)
          Pensacola waar hij het over heeft sprak me ook erg aan vanwege de wrakken daar maar dat ligt helaas echt te hoog, daar komen we niet bij in de buurt.

groet, Paul

Comment

Originally posted by Paul74 View Post
            @ PAT1 Een vast programma hebben we niet maar ik denk dat ons gebied beperkt blijft van Miami tot de hoogte Orlando. Door wisselende interesses met mijn reisgenoten kan ik mooi aantal dagen gaan duiken als zij andere dingen gaan doen. Ik had zelf al een lijstje gemaakt verspreid in ons gebied en daar stond een duikcentrum in de omgeving van Sarasato dat jij noemt ook bij. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Anton Dat is alleraardigst dat je er zo'n moeite voor hebt gedaan, bedankt daarvoor! Tsja wat ik voor duiken wil maken, eerst had ik het plan om een grotduikspecialty te gaan volgen bij Blue grotto. Maar daar heb ik vanaf gezien omdat ik dat vantevoren dan vast moest gaan leggen en dat is voor de soort vakantie die we daar hebben niet echt handig dus daar heb ik maar vanaf gezien, jammer maar helaas.
            Maar ik zie dat hij het ook over de plaatsen nabij Miami heeft die ik ook op mijn lijstje had staan en die spreken me ook wel erg aan.
            Aan de westkust is het aanbod ook behoorlijk maar ik heb het idee dat het daar wel minder is om te duiken dan aan de atlantische kant maar in filmpjes op youtube zag ik ook goliathgroupers en verpleegsterhaaien voorbij komen en dat is al een stuk beter dan wat ik op een gemiddelde zondagochtend hier in Nederland tegen kom. ;-)
            Pensacola waar hij het over heeft sprak me ook erg aan vanwege de wrakken daar maar dat ligt helaas echt te hoog, daar komen we niet bij in de buurt.

groet, Paul
            Graag gedaan Paul,

Het is overigens een zij. Veel plezier daar en laat vooral wetem hoe het bevallen is.

Blue Grotto vond ik niet heel veel voorstellen overigens, ik zou wat anders gaan doen.

Comment

haha ja voor een duiker met jouw achtergrond zal die Blue Grotto niet veel voorstellen, voor mij was het misschien een leuke kennismaking geweest denk ik.

Maar ik laat als ik terug ben wel een berichtje achter wat ik heb gedaan en hoe het was in dit topic!

Comment

haha ja voor een duiker met jouw achtergrond zal die Blue Grotto niet veel voorstellen, voor mij was het misschien een leuke kennismaking geweest denk ik.

Maar ik laat als ik terug ben wel een berichtje achter wat ik heb gedaan en hoe het was in dit topic!
                Ik ben benieuwd! Veel plezier daar.

Blue Grotto is vooral een hele grote overhang die, eerlijk is eerlijk, best spectaculair is. Het is echter ook gewoon een vrij klein meertje met vooral een flink reacreatieterrein er omheen. Wij deden er het open water gedeelte van onze rebreatheropleiding eindeloos rondjes zwemmend door die poel. Ik denk dat ik iedere vierkante centimeter ongeveer honderd keer gezien heb

Wel grappig: de tweede dag dat we er waren lag de bodem bezaaid met kogelpunten. De eigenaar had zijn nieuwe "nine mil" even getest.

Het gaf wel een echt Amerikaans gevoel, dat wel.

Comment

groet, Paul
                  Die paar daagjes om te duiken zullen vast over zijn. Maar heb je ook gedacht aan apart vervoer of gaat de rest van het gezelschap ook (verplicht) mee duiken.
                  De afstanden zijn groter dan je gewend bent en openbaar vervoer is beperkt.

Groet,
                  PAT1

Comment

Paul wat ik ervaren heb van mijn reizen naar Amerika is dat er niets zo makkelijk is om daar gelijk bij het vliegveld een auto te huren, maar denk dat jij dat ook wel weet.
                    Vrijheid blijheid.

Hg Jan
                    Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

Originally posted by PAT1 View Post

Die paar daagjes om te duiken zullen vast over zijn. Maar heb je ook gedacht aan apart vervoer of gaat de rest van het gezelschap ook (verplicht) mee duiken.
                      De afstanden zijn groter dan je gewend bent en openbaar vervoer is beperkt.

Groet,
                      PAT1

Dat is natuurlijk een kwestie van afstemmen. Hun interesse ligt bij dierentuinen en dat is bij mij minder dus hebben we gekeken welke tuinen ze zeker niet wilde missen en daar heb ik mijn duikplaatsen op uitgekozen. Zij droppen mij bij het duikcentrum en zij gaan naar hun dierentuin(en), dat zal geen probleem gaan worden. Verder wordt de vakantie in Florida gevuld met wat dagen in de Everglades en wat andere natuurparken en zal ik ook niet altijd kunnen ontsnappen aan een dierentuin , wat ook helemaal niet erg is maar om niet alle dagen mee te hoeven dacht ik die dagen te vullen met duiken.

Voorafgaand zitten we 10 dagen in Belize , daar liggen onze interesses voor het grootste gedeelte wel op 1 lijn (op 1 dag duiken en 1 dierentuin na).

jan Korf : Ja zonder huurauto doe je daar niet veel, die is al gehuurd.

groet, Paul

Comment

Had niets anders verwacht het is geen land voor voetgangers , fijne dagen en mooie duiken .

Hg Jan
                        Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

Originally posted by PAT1 View Post
                          Als je maar 3 dagen ter beschikking hebt dan is het wel zo handig om aan te geven in welke omgeving je vakantie gaat vieren.
                          Florida is ietsje groter dan Zeeland of Vinkeveen.
                          In de omgeving van Sarasota kun je m.i. prima duiken, in elk geval beter dan in Bodega Bay ca.
                          Kijk eens bij: http://www.oceanprodive.com/#!guided-tours/cqcqGroet,
                          PAT1
                          Aha.
                          Jij bent er geweest PAT1 ?
                          It's better to burn out then to fade away (Neil Young)

Comment

Originally posted by Albert View Post

Aha.
                            Jij bent er geweest PAT1 ?
                            Hij heeft gegoogled op Florida gok ik...

Comment

Originally posted by Albert View Post
                              Aha. Jij bent er geweest PAT1 ?

Originally posted by Anton View Post
                              Hij heeft gegoogled op Florida gok ik...

Jazeker, een beetje rondgetoerd in de omgeving van Bodega Bay, ook wel bekend omdat Hitchcock er zijn overbekende film ‘The Birds’ heeft opgenomen. Daar kun je duiken, maar de locatie is beter geschikt als je wilt vissen of surfen. De lokale duikshops bleek gesloten.
                              Wat betreft Florida is het simpel, daar heeft familie gewoond. Google is erg handig, maar soms is er gewoon info uit eerste hand.
                              Groet,
                              PAT1

Comment

Working...
                              X