fillipijnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

fillipijnen

Hallo allemaal.

Ik lees nogal verschillende verhalen over wanneer de beste duiktijd is. Eerst las ik over november maar hoorde daarna dat het typhoon tijd is bijvoorbeeld en daarna weer een andere maand waarop iemand zei elke maand.

Dus ik zoek nu eigenlijk naar redelijk recente ervaringen zodat ik een goede keuze kan maken betreffende de beste periode om daarheen te gaan.

Alvast bedankt

Maart-april-mei zijn het meest zeker mbt weinig regenkans en geen typhonen. Ergens in juni slaat het om naar regenseizoen, wat duurt tot ergens rond oktober. Dat is ook de tijd met de meeste typhonen. November tm februari zijn niet echt stabiel, redelijke regenkans.
    Maar zoals overal: het klimaat wijzigt, en wat tot een jaar of 10 geleden zekerheden waren, kan nu zomaar onzeker zijn.

Comment

Goede morgen

Ben zelf al meer dan 30 maal op de Filippijnen geweest en eind april ga ik er weer heen.
      De beste tijd van het jaar is begin maart tot juni, juni begint het regen seizoen en in oktober wordt de kans dat de typhonen je vakantie kunnen verpesten wat mij al een paar maal is overkomen.
      Meestal ging ik 2 maal per jaar daarheen maar nu nu maar 1 maal en sla oktober over om de genoemde reden.

Hg Jan
      Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

Bedankt beiden. dit is echt een stuk duidelijkere informatie dan al die websites samen.

Comment

Working...
        X