Marsa Alam 2018 - Duikscholen & Ervaringen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Afgelopen voorjaar ook in Equinox gezeten en gedoken met Extra Divers. Goede combi en ook met snorkelen veel kans op schildpadden bij het huisrif (ten minste in het voorjaar, hoe het nu is weet ik niet).
    ED is zeker niet de goedkoopste, maar er is veel mogelijk in overleg, dat is fijn. Verder ook alle duiken die ik heb gemaakt effectief 60(+) minuten dus daar wordt niet op een paar minuutjes meer gekeken.
    Always remember, the more idiot-proof you make something, they'll just keep coming up with better idiots!

Comment

Ik heb enkele Marsa Alam duikjes op YouTube staan . Zoek even op HevoHolland

Comment

Leuk te lezen dat Marsa Alam zo bekend is bij Nederlandse duikers. Ik ga al bijna 20 jaar naar Dahab omdat mijn schoonfamilie daar woont maar over een maandje ga ik met mijn duikvereniging voor de eerste keer naar Marsa Alam op een boot (liveaboard) vanuit Port Ghalib. Ik ben benieuwd en kijk er naar uit.

Kan iemand iets vertellen over het openbaar vervoer rond Marsa Alam? Rijden er bussen of microbussen tussen Marsa Alam en Port Ghalib? dat is toch een kilometer of 40!

Comment

Openbaar vervoer is daar niet. Gewoon even overleggen bij de duikschool. Die kennen genoeg 'Gyppo's' met busjes die je kunnen brengen waarheen je wil.

Comment

Originally posted by hevo View Post
            Openbaar vervoer is daar niet. Gewoon even overleggen bij de duikschool. Die kennen genoeg 'Gyppo's' met busjes die je kunnen brengen waarheen je wil.
            In tegenstelling tot mijn duikmaten ga ik op eigen gelegenheid vanuit Ca´ro naar Port Ghalib voor de boot. De bus uit Ca´ro rijd Port Ghalib voorbij en stopt pas in Marsa Alam. Op internet las ik wel dat er peperdure taxidiensten zijn tussen Marsa Alam en het vliegveld. In Dahab zijn bijv.vele pickup trucks die je voor weinig ergens heenbrengen, In Hurghada pendelen er busjes langs de resorts en Hurghada zelf. Ik vroeg me af of dat in Marsa Alam (waar ik nooit eerder ben geweest) ook zo het geval is.

De papieren die we moesten invullen zijn van Coraya Divers, een duikschool op Brayka bay. Ik zou het ben hun nog kunnen navragen.

Comment

Elke duikschool in Marsa Alam die ik tot nu toe heb gehad heeft eigen vervoer van de diverse hotels naar de duikschool (busjes, auto's en in een enkel geval laten ze taxi's rijden). Afhankelijk van hoe ver je van de duikschool af zit betaal je soms helemaal niets tot maximaal een euro of 5 per dag dat je gehaald/gebracht wordt.
              Always remember, the more idiot-proof you make something, they'll just keep coming up with better idiots!

Comment

Heb de reis van Ca´ro naar Marsa Alam ook ooit met de bus gedaan. Was destijds gewoon een buslijn en niet een bus in een gewapend convooi. Aten gewoon mee met locals. Ook wij zaten met het laatste stuk. Er reden geen bussen en wij zijn uiteindelijk met een "taxi" gegaan. Af en toe werd er voor checkpoint gewisseld van bestuurder, had ermee uit te staan dat (destijds) rijbewijs in bepaalde delen geldig was, ookal hielp het wel als er wat geld in de handen werd gedrukt van de mensen op de checkpoints door de taxi-chauffeur.
                Keep your head cool, keep it under water!

Comment

Inmiddels geregeld, Van het reisbureau het nummer van Emperor divers gekregen die ik kan bellen en dan wordt ik opgehaald. Wat busreizen betreffen, Ieder jaar ga ik van Ca´ro op en neer naar Dahab. Omdat we de Sina´ ingaan zijn de controles nog strenger. Voor de tunnel onder het Suezkanaal wordt de bagage gecontroleerd (waarbij ze handbagage altijd vergeten!) en als je pech hebt in Sharm El-Sheikh nog een keer. zo was ik drie weken geleden 12 uur onderweg enkele reis. Maar Dahab maakt veel goed :-) Na 18 jaar ben ik reuze benieuwd naar Marsa Alam

Comment

iemand ervaringen met extra divers equinox? en is het mogelijk om bijvoorbeeld op een avond met de taxi naar port ghalib te gaan

Comment

Extra divers Equinox is een prima keuze. Afgelopen voorjaar daar gedoken en is mij goed bevallen. Aardige en behulpzame crew, in overleg bijna alles mogelijk en een uur duiken is ook echt een uur (tot soms bijna 70 minuten) duiken.
                      Zijn zeker niet de goedkoopste, maar ik zou zo weer voor hen kiezen.

Volgens mij is er vanuit Equinox ook dagelijks een shuttlebusje van/naar Port Ghalib, maar dat weet ik niet meer zeker.

Comment

hoe is het three corners equinox resort? ik heb heel wisselende recensies gekregen over dit resort, iemand ervaringen mee
                        \

Comment

Originally posted by Hans Blekkenhorst View Post
                          hoe is het three corners equinox resort? ik heb heel wisselende recensies gekregen over dit resort, iemand ervaringen mee
                          \
                          Afgelopen april-mei was alles goed toen wij er zaten. vriendelijk personeel, goed eten. Personeel zet net die extra stap voor de gasten en je hebt het gevoel dat je echt gewaardeerd wordt.

Comment

Ben er inmiddels al 3x geweest tot alle tevredenheid. Zou er zo weer naar toe gaan......en misschien doe ik dat ook nog wel dit jaar. En anders volgend voorjaar weer.

Comment

Het resort zelf waren wij niet zo van onder de indruk( ik heb betere resorts gehad in Egypte) maar het duiken bij ED was echt fantastisch, erg kundige Divemaster en vriendelijke mensen. Wij gaan in juni weer terug. Dat het resort niet super is nemen we maar voor lief

Comment

Working...
                              X