Announcement

Collapse
No announcement yet.

Marsa Alam 2018 - Duikscholen & Ervaringen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Een update: het is Jaz dar el Madina hotel geworden met Coraya divers. Ben erg benieuwd, heb al op veel plekken in de wereld gedoken maar nog niet in Egypte.
    Nog iemand tips voor de duikstekken die je echt niet moet missen?
    Last edited by rvdniet; 13-03-18, 17:34.

Comment

Originally posted by rvdniet View Post
      Een update: het is Jaz dar el Madina hotel geworden met Coraya divers. Ben erg benieuwd, heb al op veel plekken in de wereld gedoken maar nog in Egypte.
      Nog iemand tips voor de duikstekken die je echt niet moet missen?
      Probeer vooral een keer naar Elphinstone te gaan, zeer gaaf en van Marsa Alam goed bereikbaar.
      Always remember, the more idiot-proof you make something, they'll just keep coming up with better idiots!

Comment

Elphinstone is ook een beetje te veel opgehemeld door duikers. Als je geluk hebt zie je haaien o.i.d ,maar vaker zie je ze niet. Zie je geen grote vissen ,dan heb je pech. Verder is daar niet veel te zien. Dichtbij Elphinstone ligt een heel mooi rif waar in het voorjaar vaak jonge whitetips te zien zijn. Dat rif noemen ze Erg Um Halhala .Daar kun je tussen de grote koraalblokken doorzwemmen en heb je zeker kans op jonge haaien. Heb er wel eens gedoken dat je geen haaien zag, maar heb er ook duiken gemaakt dat ik er 10 of meer heb gezien. Er zit ook een een gedeelte waar je tussen het Rif door duikt. Dat noemen ze de 'Canyon' en is ook erg mooi .

Comment

Hallo allemaal, volgemd jaar wil ik graag met mijn vader naar marsa alam om te duiken (zijn nu 3x hurghada geweest, goeie verhalen gehoord over marsa alam). Nou ben ik zelf aan het rond zoeken en kwam op steigenberger coraya beach uit als resort om vervolgens te duiken met coraya divers. Hebben jullie misschien ervaring met deze duikschool en resort of raden jullie bijvoorbeeld een andere duikschool/resort aan?

Comment

Hoi Hans, zoals ik al eerder heb aangeraden, hierboven, is Hotel Equinox Three corners ideaal. Vlak voor de mooiste duikstekken. Coraya heb ik ook wel eens van gehoord ,maar ben er nog nooit geweest (behalve om duikers op te halen) .

Comment

Marsa alam duiken

Yesterday, 13:35
              Hallo allemaal, volgemd jaar wil ik graag met mijn vader naar marsa alam om te duiken (zijn nu 3x hurghada geweest, goeie verhalen gehoord over marsa alam). Nou ben ik zelf aan het rond zoeken en kwam op steigenberger coraya beach uit als resort om vervolgens te duiken met coraya divers. Hebben jullie misschien ervaring met deze duikschool en resort of raden jullie bijvoorbeeld een andere duikschool/resort aan?

Comment

Ik zou zeker wel Elphinstone doen. Tientallen duiken daar gemaakt en bijna altijd haaien gezien. Meestal ook grote Napoleons en anders zijn er nog altijd grote koraalwaaiers en mooie soft koralen. De kantduiken vind ik daar eigenlijk niet veel meer aan.

Comment

Is emperor divers ook een een aanrader? En bijvoorbeeld te verblijven in three corners fayrouz of sunrise marina?

Comment

Ja, emperor is een goede duikschool met ruime boten. Kies voor Fayrouz ..(een stuk beter en mooier dan Sunrise Marina ) Dichtbij de duikschool ,en ze komen je netjes ophalen met het busje. En Fayrouz heeft ook nog een leuk rif voor de deur liggen. Met een mooie Coraaltuin aan de zuidkant. (scooterduik is daar ideaal) .

Comment

en is het ook verstandig om misschien wat meer zuidelijker in een resort te zitten voor bijvoorbeeld elphinstone of gaat emperor daar ook naar toe? of raden jullie evt een andere duikschool aan

Comment

Working...
                      X