Dames en heren. Ik ben op zoek naar.......

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dames en heren. Ik ben op zoek naar.......

Een goede duikbestemming voor in November.
    Wie heeft er tips en heeft goede ervaringen over die maand en waar ben jij geweest.
    alles is welkom!

EDIT: Ik heb mijn zoektocht aangepast naar oktober of maximaal eind september.
    Wat voor mij belangrijik is is dat het niet te koud is en niet duur. Ik houd van het kleine spul en het grote. een manta walvishaai of iets anders lijkt mij geweldig om te zien.
    Vind het heel moeilijk om een land of plaats te vinden. de fillipijnen schijnt beter te zijn rond februari en oman en bonaire zijn duur helaas al is bonaire heel misschien zel een optie. malediven is een nee en egypte ook niet dus weet echt niet wat een optie kan zijn. Wie kan meedenken.

Alvast bedankt
    Last edited by LoveToDive; 19-03-19, 16:13.

Er staat al genoeg info op dit Forum over leuke duikbestemmingen . Dus wandel de rubrieken even door ,zou ik zeggen.

Comment

Wat zoek je precies in je duikbestemming?
      Een maandje eerder kan ik de Malediven warm aan bevelen als je van wat beweging houdt. Als je het graag extreem kalm aan wilt doen is Bonaire fijn. Dichtbij en goedkoop is Nederland. In november is de water temperatuur nog goed te doen. 3 verschillende bestemmingen, 3 heel verschillende ervaringen. A.s. weekend naar de duikvaker? Krijg je misschien het meest gevarieerd aanbod.

Comment

November is in vrijwel alle regio's die populair zijn bij duikers een minder goede maand. Dat is echt de enige maand die ik altijd probeer te vermijden, waar ik ook heen ga. Bonaire is nog behoorlijk oké in november, maar voor die bestemming zijn andere maanden ook beter.
        Kortom: ik zou een andere maand kiezen...

Mocht je naar Duikvaker gaan, vraag dan bij de reisaanbieders niet of november een goede maand is (want elke maand die je noemt zal dan geen probleem zijn), maar vraag wat de goede en mindere maanden zijn voor een bepaalde bestemming.

Comment

Originally posted by fountainhead View Post
          November is in vrijwel alle regio's die populair zijn bij duikers een minder goede maand. Dat is echt de enige maand die ik altijd probeer te vermijden, waar ik ook heen ga. Bonaire is nog behoorlijk oké in november, maar voor die bestemming zijn andere maanden ook beter.
          Kortom: ik zou een andere maand kiezen...

Mocht je naar Duikvaker gaan, vraag dan bij de reisaanbieders niet of november een goede maand is (want elke maand die je noemt zal dan geen probleem zijn), maar vraag wat de goede en mindere maanden zijn voor een bepaalde bestemming.
          Prima duiken in Thailand in November.
          Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
          Duiken Similans

Comment

Originally posted by Phuket_dash_Scuba View Post

Prima duiken in Thailand in November.
            Dat is precies wat ik bedoelde: eigenaren van duikscholen zullen elke maand goed genoeg vinden. Maar het regenseizoen in Thailand is tm oktober, en ik ken teveel verhalen (waaronder 1 van mijzelf) met rotweer in november. Als je de keuze hebt, ga dan gewoon wat veiliger in het droge seizoen zitten.

Comment

Poeh ik wist niet dat het zo een slechte maand was. ik kan namelijk niet in de zomerperiode op vakantie en kan dus alleen oktober november of december gaan en heeeeel misschien september.
              Ik ben wel op zoek naar een warme bestemming die niet duur is.
              Als het mooi is qua natuur en er is van alles te doen dan heeft dat zeker mijn voorkeur maar dat ik er fijn kan duiken is belangrijker.

Ik kan helaas niet naar duikvaker gaan maar had er wel graag heengegaan.

Ik heb zelf ook wel onderzoek gedaan maar op meerdere websites lees je verschillende dingen over welke maand beter is vandaar dat ik hier de vraag stelde om ervaringen aan te horen. De Filipijnen wilde ik bijv. eerst bezoeken omdat er op internet stond dat november een goede maand was en zo ben ik op november gekomen. Nu weet ik inmiddels dat het een slechte maand is eigenlijk.

Comment

Originally posted by fountainhead View Post

Dat is precies wat ik bedoelde: eigenaren van duikscholen zullen elke maand goed genoeg vinden. Maar het regenseizoen in Thailand is tm oktober, en ik ken teveel verhalen (waaronder 1 van mijzelf) met rotweer in november. Als je de keuze hebt, ga dan gewoon wat veiliger in het droge seizoen zitten.
                Tja, ik kan je ook verhalen vertellen met rotweer in Maart. De Similan eilanden etc. openen 15 october, normaal gesproken is november goed weer.
                Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
                Duiken Similans

Comment

Originally posted by Phuket_dash_Scuba View Post

Tja, ik kan je ook verhalen vertellen met rotweer in Maart. De Similan eilanden etc. openen 15 october, normaal gesproken is november goed weer.

Kan ik bevestigen. Maakte drie maal in november een live aboard naar de Similan en had drie maal prima weer.

Comment

Ik ben november 2018 naar Egypte geweest om nog wat duikjes te maken. Beviel mij prima! Wordt alleen wel wat vroeg donker, uur of 17.00/17.30. Qua temperatuur was het overdag heerlijk en in de avond kon het soms wat "frisser" zijn.

Comment

Zit nu toch te denken aan september of maart maar kan nog geen keuze maken omdat het niet te duur kan zijn maar zil zel een mooi duikland kiezen whaaa

Comment

heb mijn post bijgewerkt. misschien zijn er nu meer opties

Comment

Llafranc in Spanje kan prima in september of begin oktober. Ook Malta is dan prima.
                          Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Originally posted by Germie View Post
                            Llafranc in Spanje kan prima in september of begin oktober. Ook Malta is dan prima.
                            Bedankt. ik ga la franc googlen ben benieuwd wat er te zien valt. is het wel mooi qua koraal en leven

Comment

Originally posted by Germie View Post
                              Bedankt. ik ga la franc googlen ben benieuwd wat er te zien valt. is het wel mooi qua koraal en leven

Comment

Working...
                              X