Duiken in CroatiŽ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Duiken in CroatiŽ

Eigenlijk weet ik niet zeker of dit onderwerp hier thuis hoort maar ik probeer het toch. Met twee weken ga ik naar CroatiŽ waar ik ook dit jaar weer een paar duiken wil gaan maken. Nu heeft het Buro voor toerisme in CroatiŽ een waarschuwing afgegeven om niet te ver de adratische zee in te zwemmen/duiken in verband met de aanwezigheid van een 4 meter witte haai. Dit is na te lezen op teletekst van RTL5. Is er iemand die hier wat meer van weet???

witte haai

Gevonden op www.nu.nl

Buitenland

wo 6 jul 2005, 10:32
    KroatiŽ bevestigt aanwezigheid witte haai
    ZAGREB - De Kroatische marine en het ministerie van Toerisme bevestigden woensdag de aanwezigheid van een vier meter lange witte haai in het noordelijke deel van de Adriatische Zee. Ooggetuigen meldden eerder deze maand al het dier te hebben gezien, onder meer bij het eiland Krk. Het ministerie waarschuwt toeristen niet te ver uit de kust te gaan zwemmen. De laatste keer dat er melding werd gemaakt van een aanval van een haai in KroatiŽ, was in 1971
    Toeval bestaat niet

Comment

Dank je. Ik heb net inderdaad contact gehad met familieleden die in CroatiŽ op vakantie zijn en die vertelden dus inderdaad dat er ook op de tv daar gewaarschuwd is voor de witte haai van 4 meter. Ze zijn met helikopters en vissersboten op zoek naar de haai.

Comment

Als ie over een maand dan maar gevonden is..... want dan gaan wij daar heen en het is wel de bedoeling dat we een aantal duiken gaan maken
        Toeval bestaat niet

Comment

Ach andere jaren duurde het slecht een paar dagen dat ze het beest gevangen hadden. Ik ga ervanuit nu ook weer. Waar in CroatiŽ duik je altijd?? Of ga je dit jaar voor het eerst?? Ik weet anders ook nog wel wat leuke wrakken om naar te duiken.

Comment

Yes Yes Yes groot wild jagen

Hoi,
            Zondag vertrekken we weer naar Selce duikbasis Mihuric, en waar ligt die duikbasis JUIST recht tegenover het eiland Krk.
            Als ik het beest tegen kom zal ik wat foto's maken. Eindelijk wat groot wild tijdens het duiken

Och het beestje is gewoon verdwaald nadat tie bij Gibraltar de Middelandse zee was binnen gezwommen en nou zoekt hij de uitgang

Trouwens de eerste foto's zijn er al hoor, met dank aan Adobe
            Attached Files
            Groetjes en duik ze,
            JosB

Comment

Originally posted by Petra
              Ach andere jaren duurde het slecht een paar dagen dat ze het beest gevangen hadden. Ik ga ervanuit nu ook weer. Waar in CroatiŽ duik je altijd?? Of ga je dit jaar voor het eerst?? Ik weet anders ook nog wel wat leuke wrakken om naar te duiken.
              Wij gaan dit jaar naar Porec in IstriŽ. We zijn daar twee jaar geleden ook geweest en hebben een aantal duiken gemaakt. Vorig jaar waren we op Veli Losinj, waar we ook een paar duiken gemaakt hebben zonder echt spectaculaire dingen te zien.
              Toeval bestaat niet

Comment

Originally posted by JosB
                Hoi,
                Zondag vertrekken we weer naar Selce duikbasis Mihuric, en waar ligt die duikbasis JUIST recht tegenover het eiland Krk.
                Als ik het beest tegen kom zal ik wat foto's maken. Eindelijk wat groot wild tijdens het duiken

Och het beestje is gewoon verdwaald nadat tie bij Gibraltar de Middelandse zee was binnen gezwommen en nou zoekt hij de uitgang

Trouwens de eerste foto's zijn er al hoor, met dank aan Adobe
                Jos alvast een fijne vakantie!
                Toeval bestaat niet

Comment

Oh men, ik wil nu al graag weg naar Kroatie!
                  Maar ik moet nog meer dan een maand wachten...

zou die haai er dan nog zijn? ik wil hem wel zien. Mijn eerste haai tijdens een duik, en dan een witte haai zien

dat zou leuk zijn.
                  Maar goed ik ga naar Dalmatie. Heeft iemand nog advies voor me welke duikstekken ik niet mag missen?

Comment

Vakantie KroatiŽ

Originally posted by loveleydivinggirl
                    Jos alvast een fijne vakantie!
                    Hoi Stans,

Nou bedankt en jij ook een prettige vakantie.
                    En eehhh mocht die haai nou niet de weg weten naar Porec en blijven rondhangen bij Selce, nou dan kom je toch gewoon een weekje lekker duiken bij Mihuric
                    Trouwens bij Mihuric wel leuk duiken, zeepaardjes, inktvissen in overvloed en stapels naaktslakken.
                    Ook schitterend nachtduiken direct voor de basis.
                    Groetjes en duik ze,
                    JosB

Comment

Originally posted by JosB

De Middellandse zee heeft van oudsher een eigen populatie witte haaien. Je hoor er alleen niet vaak iets over.
                      Duiken in Utrecht.

Comment

Ja dat vele zien ken ik ook van CroatiŽ. Wel jammer je bij Losinj weinig hebt gezien want als je weet dat in de adriatische zee (het gebied om Losinj en Cres) een leefgebied is waar vorig jaar meer dan 100 dolfijnen leven. Misschien zijn het er nu wat minder geworden. Er ligt trouwens een heel mooi wrak net voor het eiland Cres (kant van Istrie). Diepte 26 meter voorkant en 50 meter achterkant.

Comment

Ik kom ondertussen 30 jaar in CroatiŽ maar kan me niet herinneren dat ik er ooit een noemenswaardige haai heb gezien. Wel kleintjes maar veel slelde dat niet voor. Ik weet wel dat er wel eens perioden zijn dat er helikopters laag over zee vliegen met wat vissersboten erachteraan op zoek naar haaien maar dat is alles.

Comment

Ik heb vorig jaar vanuit Porec gedoken. Denk dat ik al weet met welk duikcentrum je gaat, want er si er voor zover ik weet maar 1

Comment

Ik duik met een duikschool die in het plaatsje Rabac zit (zeg maar aan de croatische kant van IstriŽ). De duikschool zit bij ons ons op de camping, ideaal. De duikers (buddy's) staan gewoon om je heen dus kan je ook na of voor het duiken een praatje met ze maken. Ze hebben zelfs een internetsite www.ilovedive.com. Natuurlijk ga ik dit jaar ook weer met ze duiken maar ik hoop toch zonder die witte haai. Maar daar zegt men "Als je dolfijnen ziet zijn er geen haaien in de buurt". Ik hoop dus een heleboel dolfijnen te zien.

Comment

Working...
                              X