Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goed en goedkoop leren duiken in Europa

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Goed en goedkoop leren duiken in Europa

Waar kan je goed en goedkoop leren duiken in Europa, of weet iemand waar je een complete Duikreis kan boeken ( vaak moet je de duikcursus er nog bijboeken, ik ben juist opzoek naar een reis waar dat al erbij zit)

Zoek een duikschool bij je in de buurt en leer het gewoon in Nederland, net zo duur als in het buitenland maar vaak beter en daarna kun je op vakantie gewoon lekker gaan duiken.

Comment

Hallo Jody,
      Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een duikopleiding bij een reis in zou zitten. Ik heb in het verleden altijd duikpaketten er zelf bij moeten boeken.
      ik zou zelf ook kiezen om de opleiding in NL te volgen. Eventueel de buitenwater duiken in het buitenland als je die liever niet hier doet.
      Ik weet je beweeg redenen niet waarom je in het buitenland naar een opleiding zoekt maar een cursus in Nederland hoeft niet duurder te zijn, je hoeft immers niet op reis voor je opleiding, extra duiken maken mocht je de eerste keer niet slagen brengt je niet in de problemen met je reis en communicatie met je instructeur is makkelijker.

Comment

Als je binnen Europa wilt leren duiken, dan moet ik denken aan Malta. Er zijn duikreizen naar dit land en vaak kun je bij boeken opgeven dat je een cursus wilt doen. Taal hoeft daar geen probleem te zijn, Engels, Duits, Frans of soms zelfs Nederlands wordt er eigenlijk altijd wel gesproken.
        Malta is eigenlijk ook een land om prima zelf een vlucht en hotel te boeken en dan zelf een duikschool uit te zoeken. Er zijn er iets van 40. Ik boek naar Malta nooit een combinatie, maar zoek zelf een vlucht, hotel en duikschool uit. Op Gozo kan ik Atlantis Divingcenter in Marsalforn aanraden. Ik weet zeker dat die je kunnen helpen met een open water cursus, extra duiken, evt. advanced er ook nog bij. En ze kunnen je adviseren over overnachtingen (hebben zelf ook een hotel en appartementen), en regelen ook de transfers voor je vanaf het vliegveld.
        Bedenk wel dat het seizoen tot ong. eind oktober loopt daar.
        Ga je naar zuid Frankrijk, dan is het eind september al gebeurd. Kroatie idem (Adriatische zee).

Je kunt ook nog denken aan Spanje, Triton Diving Llafranc. Dit centrum wordt gerund door Nederlanders. Je kunt met de auto gaan of vliegen naar Girona en dan kan de duikschool een transfer regelen.

Ik snap je vraag om in het buitenland te leren duiken wel. Als je nu in Nederland wilt beginnen heb je niet dat ze morgen al voor je klaarstaan en dat je zondag je brevet hebt. Vaak moet het ingepland worden. Maar je kunt natuurlijk best eens informeren. Prijzen van 400-450 euro voor een open water incl. brevet en materiaalgebruik zijn heel normaal. Maar ook in Malta zie je dit als prijzen langskomen.
        Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Eigenlijk kun je op veel plekken langs de noord (en oost)-kust v/d middellandse zee wel leren duiken.
          Belangrijker is denk ik, om je goed te orienteren op de kwaliteit v/d duikschool. En dat is erg lastig als je nog geen ervaring in de duikwereld hebt.
          Over het algemeen is het het wel zo, dat "you get what you pay for". In de zin van dat kwaliteit geld kost. Of te wel, ik zou niet gelijk voor de goedkoopste gaan.
          Waar moet je dan nog meer op letten ? Er zijn wat websites, die hier een antwoord op proberen te geven;

https://www.girlsthatscuba.com/learning-to-scuba-dive/
          https://xray-mag.com/content/choose-...ive-instructor

Hopelijk helpt deze info je om een beter beeld te krijgen van waar je op kunt letten.

Suc6 met de keuze

Comment

Originally posted by Jody Hens View Post
            Waar kan je goed en goedkoop leren duiken in Europa
            Ik hoop dat je beseft dat de combinatie van de woorden "goed", "goedkoop" en "duiken" in 1 en dezelfde zin een illusie is Jody? Ik hoop dat je beseft dat als je wil leren duiken om effectief veel en regelmatig te duiken (hier in onze wateren en op vakantie) dit niet echt een supergoedkope hobby is... je moet zorgen dat je je eigen duikspullen hebt, je zit iedere keer met de kost van het vervoer naar de duikstekken, bij heel wat (zoetwater-)duikstekken moet je duikgelden betalen of een abonnement hebben, je moet zorgen dat je flessen iedere keer terug gevuld geraken, je hebt de regelmatige keuringskosten van je flessen, je materiaal moet ook regelmatig worden onderhouden, enz. enz. enz.
            Als je denkt aan "goedkoop leren duiken in Europa"... wat had je dan zelf in gedachten van het budget dat je kan/wil spenderen aan de reis plus logies plus eten/drinken plus basis duikopleiding enz.? Je gaat voor zo'n combinatie toch al gauw aan 1000EUR en meer komen hoor. Maar misschien valt dat nog altijd onder "goedkoop" voor jou?
            Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Working...
            X