Announcement

Collapse
No announcement yet.

Italie, Genua/Ligurische zee

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Italie, Genua/Ligurische zee

deze zomer ( juli-aug) willen we met auto/caravan naar Italie. van horen zeggen moet Genua mooi duiken zijn. graag allerhand tips, info van duikcentra/duikstek/ camping( betaalbare) en allerhande tips zijn welkom!

Zelf nog nooit in Genua geweest maar vrienden van mij wel. Ze zeiden dat het daar heel mooi duiken is. Veel plezier!

Comment

Nu heb ik wat familie in die buurt, maar de laatste keer dat ik er was had ik nog geen duikbrevet. Wat je wel kunt doen is vanaf de haven van Genova de boot (watertaxi) pakken naar Camogli / San Fruttuoso. Dat laatste plaatsje is alleen per boot bereikbaar en stelt niet zo gek veel voor (zeer mooi natuurgebied als je de berg opwandelt, maar verder alleen een kerk en een bar). Hier staat wel de Cristo degli Abissi, een beeld van Jezus op ca. 17m diepte wat best een bezienswaardigheid schijnt te zijn. Verder is de omgeving daar echt fantastisch (Porto Fino, Cinque Terre), maar veel duikinfo heb ik helaas niet voor je.

Comment

Dank je..dat eilandje hoorde ik ook over op de duikvaker..maar is dus ??Of we daar dan wel een lange reis met caravan voor gaan doen

Comment

Tja, als het gaat om de vakantie... dat kan daar echt super. Als het gaat om duiken... mwa, ik vraag het me af (hoewel ik het al snel leuk vind onder water). San Fruttuoso is trouwens geen eiland hoor. Vorig jaar ben ik er lopend naartoe gegaan vanaf Camogli. Je wandelt dan door het natuurgebied de hele berg af. Echt prachtig mooi. Toen met de boot weer terug (leuk dagje uit). Het is alleen niet bereikbaar met de auto omdat het tegen de berg aangeplakt zit. Volgens mij is er een kabelbaan voor noodgevallen / bevoorrading. Verder gaat alles via de boot.

Comment

Portofino marine park schijnt erg mooi duiken te zijn. Wel prijzig begreep ik, maar geen eigen ervaring..
            Als je op Google zoekt op "duikforum portofino" dan krijg je wel wat hits (werkt beter dan de zoekfunctie op Duikforum zelf)

Comment

Working...
            X