Reisverhaal met vele foto's van Spanje L'Estartit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Reisverhaal met vele foto's van Spanje L'Estartit

Ons reisverhaal met vele foto's van duiken in Spanje.

L'Estartit, een voormalig vissersdorp gelegen aan de voet van het Montgrķ-massief, is nu een moderne badplaats dankzij zijn 5 km lang, zachtglooiend zandstrand aan de Middellandse zee. Op ca. 1,5 km voor de kust liggen de Medes eilanden met hun prachtige rotsformaties, een paradijs om te duiken en ideaal voor snorkelaars.
    Duiken in Spanje L'Estartit op de Medes Eilanden in de Middellandse Zee met duikplaatsomschrijvingen en vele fotos

Mooi en uitgebreid verslag, maar is dit niet van 2014?
    Keep your head cool, keep it under water!

Comment

Aquaduck,

Dat klopt wat je zegt. Ik dacht dat ik deze pagina nog niet bij de reisverhalen had gepost. Naderhand zie ik, dat dit wel reeds had gedaan, maar kan deze post niet verwijderen, of weet jij hoe?

Comment

Goed verhaal en een leuke informatieve website.

Comment

Originally posted by duikertjeduikt View Post
          Aquaduck,

Dat klopt wat je zegt. Ik dacht dat ik deze pagina nog niet bij de reisverhalen had gepost. Naderhand zie ik, dat dit wel reeds had gedaan, maar kan deze post niet verwijderen, of weet jij hoe?
          Ik kan hem verwijderen, maar laat hem staan nu.
          Keep your head cool, keep it under water!

Comment

Bedankt voor het laten staan.
            Leuke en mooie info voor een beginner zoals ik.

Comment

Ik ga er terug in Juli 2018 een week duiken. De drukste periode en de boten zijn vol. Ik zit met een collectieve sluiting op het bedrijf (duurste periode en alles is overvol). Het is reeds de 4e keer dat ik er in die periode ga duiken (2006, 2007 en 2014 reeds geweest). Alles boeken op voorhand is absoluut noodzakelijk, om een plaatsje te hebben. In het water is plaats genoeg, wat niet op de boten kan worden gezegd en me van bewust ben. Ik vind het er nog altijd zeer leuk, en weet niet van sluitingen van bepaalde duikplaatsen. Alle duikplaatsen waren toen, afhankelijk van de wind, beduikbaar. Ook op de website van de duikschool vind ik er niets terug en ze geven daar alle duikplaatsen aan.

Nu zijn er meerdere duikscholen, maar kijk enkel waar ik bij heb geboekt. Ik kan enkel schrijven, over wat ik heb ondervonden. Dus eerst nakijken bij je duikschool (sommige duiken niet enkel op de Medes, maar ook achter het hoekje, daar zijn er nog enkele duikplaatsen. Op de Medes moet boei tax worden betaald, denk €5 tax per duik, dit maakt de duik totaalkostprijs een beetje duurder).

Ik vlieg vanaf Deurne naar Barcelona en betaal €150 heen en terug. Dit was in 2014 maar €100 vanaf Zaventem. In de luchthaven van Barcelona huur ik een auto.

Veel duikplezier

Comment

Working...
              X