Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mogelijkheden in Torrevieja?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mogelijkheden in Torrevieja?

Ik moet van 30/10 tm 3/11 voor m'n werk naar Torrevieja, maar veel werk ga ik er niet hebben , hooguit uurtje of 2 per dag, dus heb ik nog tijd over om te duiken.
    Zijn er daar mogelijkheden of Duikscholen die aan ter raden zijn, en is november nog een beetje te doen?

Starts
    06-09-17 12:00

Dichterbij als san Josť ben ik nog nooit geweest
    je hebt mafketels en gekko's

Comment

Ja tuurlijk joh. Je zit precies tussen santa pola en cabo palos in. Twee mooie duikgebieden. Vooral het eiland la tabarca bin santa pola is een must.
      op cabo palos zijn genoeg duikcenters en zelfs een prima kantduik plaats (wel lange hoge trap).
      kortom heeeeel veel duikplezier gewenst.

Comment

Zo ben weer terug en ff mijn bevindingen. Ik had een duikcenter (Padi 5*) midden september een mailtje gestuurd of er mogelijkheden waren de eerste week van november, dat zou geen probleem zijn, ze zouden wel wat regelen, altijd wel wat te duiken daar.

Maandagochtend langsgegaan maar ze waren dicht, dinsdag rond een uur of elf weer er langs waren ze aan het laden, ze vertrokken uurtje later, ik kon nog wel mee en of ik het niet erg vond dat ze maar tot een metertje of 15 gingen want er niet geoefende duikers mee. Voor mij geen probleem, diepte is immers geen parameter voor een geslaagde duik.
        We waren uiteindelijk met z'n 5en, De instructor/eigenaar van de duikschool, een vriend van hem die ook vakantie vierde, een duitser en z'n zoon van 11, en ik. Toen ik onderweg een praatje met de duitser begon bleek hij en zijn zoon van 11 wel erg onervaren te zijn, vorig jaar hadden ze op mallorca ook 2 duiken gedaan en dat was wel leuk geweest dus wilden ze dat nu weer doen.
        Toen we aankwamen hadden de twee het al moeilijk met optuigen van hun materiaal, en ook de buddycheck was onbekend. Toen ik de instructeur vroeg of hij brevetten had gecontroleerd zei hij dat niemand die meenam op vakantie. De vriend werd met de zoon gebuddied, ik met de Duitse vader, de instructeur ging de duik leiden. Ik had het al een beetje voelen aankomen maar eens in het water vroeg de beste man me hoe de inflatorslang werkte. Ik voelde het allemaal al aankomen. Ze hadden het erg moeilijk om onder te gaan, het was echt een struggle op de bodem om alles een klein beetje recht te houden en de instructeur ging er als een pijl vandoor, allemaal supersnel doorjassen, leek wel een race. Bij het stijgen de beste man nog een keer moeten tegenhouden of hij was er vandoor gegaan.
        Aangezien er nog een tweede duik gepland was sprak ik de instructeur hierover zei die dat het allemaal wel goed was gegaan. Als ik geen zin meer had mocht ik gerust wachten.
        Omdat ik wel het water in wou toch maar in zelfde formatie meegegaan, uiteraard wel zelfde verhaal. En eind goed al goed iedereen veilig boven water gekomen.
        Ben zelf nog een beginner AOW (56 duiken) en vind het eigenlijk beetje vreemd dat ik zo aan iemand gekoppeld word, heb helemaal geen training met rescue of dergelijke.
        Terug aan het duikcenter aangekomen moest ik nog even wachten op mijn vriendin die mij en mijn materiaal kwam oppikken, zonder boe of bah werd ik met al mijn materiaal de straat opgezet omdat ze gingen eten.
        Ik heb voor de dagen erna maar een ander duikcenter opgezocht maar het had allemaal zomaar verkeerd kunnen aflopen.

Duikplaats was wel erg mooi, met idd een lange trap en een mooie vuurtoren op de achtergrond.

Comment

Tja, heel apart... Ik was een paar weken terug op Kreta en (in wat mindere mate) toch een beetje zo'n verhaal. Gelukkig ging ik uiteindelijk een kantduik maken met alleen een DiveMaster. Die jongen was erg relaxed om mee te duiken en ik heb een fantastische duik gehad. Maar die eigenaar was zo gehaast en aan het pushen met alles, ik vond het gewoon een beetje zielig. Op de afgesproken tijd aangekomen, toen moesten zij eerst nog lunchen. Mijn "buddy (de DM)", kwam net het water uit van de vorige duik.
          Dus een uurtje later maar weer terug gegaan. Pak passen, setje opbouwen en alles aantrekken. Voor een buddycheck controleer ik ook altijd mijzelf, vind ik toch fijner. De DM keek nog even 2 sluitingen na en hij vond het prima geloof ik. Zelf was hij vergeten zijn kraan open te draaien, gelukkig dat ik hem nog even controleerde...
          Verder een prima duik gehad, lekker relaxed en hij wees mij op diverse mooie dingen onder water. Absoluut niets te klagen.
          Eenmaal weer op de kant (duiktijd 52 minuten volgens de Suunto) was de eigenaar in paniek en boos. Blijkbaar moest mijn buddy de boot besturen met daarop al de volgende groep duikers. Gelukkig kon ik mijn buddy nog even in z'n kraag vatten voor een handtekening in mijn logboek, maar daarna was hij alweer vertrokken.

Kortom, het blijkt gewoon dat het hoofddoel van de eigenaar is om geld te verdienen. Zoveel mogelijk mensen er doorheen draaien die betalen. Het personeel is daarvan slachtoffer.

Hoe waren jouw andere duiken daar?

Comment

Working...
          X