Announcement

Collapse
No announcement yet.

advies voor duikschool of duikstekken op Malta ?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

advies voor duikschool of duikstekken op Malta ?

komende zomer ga ik (beginnende Open Water duiker met 'al' 12 duiken in het logboek ) met familie 2 weken op vakantie naar Malta.
    welke duikscholen en duikstekken zijn aanraders of juist afraders ?

alvast bedankt

Rob

Neem contact op met Frans, zit op DF onder de naam fransdm. Hij komt daar al jaren. Of probeer de zoekfunctie op DF eens. Als je zoekt op Malta krijg je voldoende "hits".
    Keep your head cool, keep it under water!

Comment

Haai Rob, er zijn o`n 40 duikcentra aldaar, dus best handig als je kun vertellen welke plaats jij zit. Duikstekken worden verder door hun verzorgd en het worden begeleide duiken!!
      there`s no redundancy for stupidity
      http://www.duikerslog.nl/public/index.php?uid=fransdm

Comment

hallo Frans,
        onze accomodatie is op Gozo,
        alvast bedankt !

Comment

Originally posted by [email protected] View Post
          hallo Frans,
          onze accomodatie is op Gozo,
          alvast bedankt !
          Waar zit je op Gozo? Er zijn verschillende stranden op Gozo waar vanaf gedoken werd toen wij er waren. Persoonlijk vond ik het eiland Gozo mooier dan Malta, minder toeristisch, minder volgebouwd.
          Keep your head cool, keep it under water!

Comment

We zitten in Gharb in het noordwesten van Gozo, maar we hebben een huur auto en de afstanden zijn klein volgens mij dus dat mag geen issue zijn,
            Ik vind een gave duikplek en een goede duikschool belangrijker dan een paar km afstand

Comment

Haai Rob, op Gozo ben ik wat Duikcentra betreft niet bekent , maar het duiken is er in het algemeen erg goed te noemen.
              Bij mijn weten zit er niks in de buurt , ik adviseer dan ook ff te google op Duikcentra Gozo en er zelf een uit te zoeken,
              de meeste DC`s (zo niet alle) zijn goed, het is de instructeur die het verschil maakt.

Veel plezier gewenst, Frans
              there`s no redundancy for stupidity
              http://www.duikerslog.nl/public/index.php?uid=fransdm

Comment

Heb goede ervaring met mobydives deze zit in Xlendi op gozo. nette school een vriendelijk personeel.
                EST. SCUBA 1991* *Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.

Bosschenaren zie je overal

Comment

hi Frans en Bat Diver, bedankt voor de tips !

Comment

Wij gaan aankomende oktober voor het eerst naar Malta, combi cultuur/ enkele duiken? 1) wat is werkelijk de watertemperatuur daar half oktober-lees van 20tot 25?? 2) we zitten in Qwarta, wie is bekend met duikscholen op loopafstand /goed zijn en daar die geen 'troep' verhuren.. we twijfelen of we wel onze gehele uitrusting willen meenemen, en niet zullen beperken tot snorkelset,computer en evt ademautomaat..(ivm ruimte/gewicht koffers, een natpak ECHT 'droog' mee terugkrijgen is niet altijd zo makkelijke opgaaf... (ademautomaat doen wij meestal al in onze handbagage ivmwaardeen gewicht)
                    alle info en tipszijnwelkom

Comment

We gaan binnenkort naar Malta en wilden graag duiken in de buurt van de blauwe grot. Of is dit juist een afrader (te druk?). Wie weet andere mooie duikspots op Malta, goede/leuke duikscholen enz. We zijn gevorderden, relaxte duikers, dus niet in-to wrakken op 70 meter en stroomduiken, maar wel mooi macro en micro leven tussen de 0 en 30 m. ALLE INFO EN TIPS OVER MALTA WELKOM!

Comment

Echte grotten hebben ze daar niet. Maar wel seacaves. En ja, die zijn mooi en geven je wel het grotduikgevoel. De blauwe grot ken ik niet, wel de Inland Sea, Billinghurst (de enige 'grot' waar je een heel klein stukje geen daglicht ziet en waar een lijn te vinden is), Santa Maria caves, Champagne cave.
                        Bedoel je niet de Blue Hole? Dan zou ik voor de Inland Sea kiezen, die is mooier v ind ik. En natuurlijk nu de ingestorte Azur Window. Dat schijnt een hele mooie duikstek geworden te zijn.

Duikspullen meenemen naar malta is prijstechnisch te doen, het kost je 30 euro enkele reis om 32kg extra mee te nemen. Dus voor 60 euro heb je een duikkoffer heen en weer gevlogen. Ik denk dat huren duurder is.
                        Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Working...
                        X