schotland - kantduiken info please

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

schotland - kantduiken info please

Al een tijdje denk ik eraan om te gaan duiken in Schotland, een combinatie van het land bezoeken, en natuurlijk het onderwaterleven.

mei 2010

gezocht : beschrijvingen van duikstekken , voordelen van de oost of de west kust ? duikcentra, bootcharters , alles is welkom.

Alvast bedankt
    mvg
    fotoduiker

Re: schotland - kantduiken info please

Wauw! dat moet een schitterend land zijn om in te duiken!
    Wel oppassen moest je in Loch Ness gaan duiken uiteraard.

Comment

Originally posted by fotoduiker View Post
      Al een tijdje denk ik eraan om te gaan duiken in Schotland, een combinatie van het land bezoeken, en natuurlijk het onderwaterleven.

mei 2010

gezocht : beschrijvingen van duikstekken , voordelen van de oost of de west kust ? duikcentra, bootcharters , alles is welkom.

Alvast bedankt
      mvg
      fotoduiker
      kijk hier eens
      St Abbs & Eyemouth Voluntary Marine Reserve - Welcome to the Reserve

Comment

of hier:

Duiken in Schotland
        dive and ride

Comment

bedankt

op zich zoek ik meer naar eigen ervaringen van duikers .

via google al veel gevonden

Comment

Originally posted by fotoduiker View Post

mei 2010

Alvast bedankt
            mvg
            fotoduiker
            Mei is een mooie periode om Schotland te doen. Een voordeel van de westkust is dat er vele grillige sealochs zijn, zodat je altijd een relaxte duik in de luwte kunt maken. De diversiteit aan levensvormen is hier groter dan aan de oostkust, maar gezien je nick is het je vooral om foto's te doen. De Puffins bij Oban hebben een duikcentrum met allerlei faciliteiten. Echt heel veel plekken waar je kunt vullen zijn er in Schotland niet. Van te voren plannen maken is daarom aan te bevelen. Voor de rest kun je op allerlei plaatsen zelfs gewoon langs de weg duiken. Dat kan onder water tegenvallen, maar je kunt op die manier ook een prachtige duikstek treffen.

Comment

Originally posted by MarcoF View Post
              Voor de rest kun je op allerlei plaatsen zelfs gewoon langs de weg duiken. Dat kan onder water tegenvallen, maar je kunt op die manier ook een prachtige duikstek treffen.
              Controlleer eerst even of dit mag! Sommige baaien zijn nl natuurgebied of prive bezit, en dan mag er niet zomaar gedoken worden (zonder toestemming van de eigenaar). Kantduiken in een van de talrijke zoetwaterplassen mag sowieso niet (maar waarom zou je, zout is leuker ).
              ikreis.net

Comment

Originally posted by Jenny View Post
                Controlleer eerst even of dit mag! Sommige baaien zijn nl natuurgebied of prive bezit, en dan mag er niet zomaar gedoken worden (zonder toestemming van de eigenaar). Kantduiken in een van de talrijke zoetwaterplassen mag sowieso niet (maar waarom zou je, zout is leuker ).
                Ja, sorry, aan zoet water had ik niet eens gedacht . De Schotten aan de kust zijn doorgaans zeer vriendelijk. Op één uitzondering na heb ik altijd zeer welwillend toestemming gekregen op 'privé' plaatsen te duiken: bij een viskwekerij, bij een ferry, enz. De uitzondering is een eilandje met chique hotel en eigen toegangsbrug. Toestemming vragen spreekt uiteraard voor zich. Op de meeste plaatsen mag je wel duiken. Info over natuurgebieden is op het internet te vinden. De kustlijn is tienduizenden kilometers lang, dus plek zat.

@Jenny: heb jij in west Schotland ook buiten de Shetlands gedoken?

Comment

Originally posted by MarcoF View Post
                  @Jenny: heb jij in west Schotland ook buiten de Shetlands gedoken?
                  Ik heb in Schotland alleen vanaf Orkney eiland gedoken (Scapa Flow). Oban en Isle of Mull zou ik zeker een keer willen beduiken, maar ik heb absoluut geen concrete plannen in die richting.
                  ikreis.net

Comment

Originally posted by Jenny View Post
                    Ik heb in Schotland alleen vanaf Orkney eiland gedoken (Scapa Flow). Oban en Isle of Mull zou ik zeker een keer willen beduiken, maar ik heb absoluut geen concrete plannen in die richting.
                    Jammer dat je daar niet geweest bent, ik ben altijd geintereseerd in info over nieuwe interessante plekken.

Comment

Over Scapa Flow gesproken, je mag daar kantduiken maken en leuke lokaties vindt je bij die zogenaamde "churchill barriers", kan je verschillende wrakjes bezoeken. Alleen het vullen kan wel eesn een probleem worden. Voor zover ik weet hebben ze alleen op boten compressors.
                      overigens is dit een reisvraag, verplaatst naar 'Atlantisch'.
                      Sabaai dii
                      http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Working...
                      X