Ghana

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ghana

Zo net terug van egypte en de volgende vakantieplan staat alweer :D,
    omdat me vriendin en ik nu redelijk duikgek zijn willen we ook hier proberen te duiken.

probleem/punt is.
    We gaan naar Ghana waarschrijnlijk,
    vriend van me is 3 jaar geleden hier heen (terug)geŽmigreert
    en nu willen we dit jaar maar eens langs gaan ( hij vraagt het al zolang )
    heeft iemand ervaring met ghana als duikland? op google vind ik wel wat maar niet compleet/duidelijk

Re: Ghana

Wat zegt die vriend er zelf van? Wil anders ook wel eens navragen bij mijn ghanese contacten.
    Groetjes

Comment

Kijk eens bij PADI of er uberhaupt duischolen zijn!

Comment

Er is iemand op DuikForum die bezig was een duikonderneming daar op te starten. De laatste tijd is hij niet meer zo aktief maar hij kijkt zo nu en dan nog eens mee. Zoek in de ledenlijst naar Charlys Extreme Diving, en stuur hem een mailtje.
        Sabaai dii
        http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Ik ben een aantal malen in Ghana geweest maar ik heb er nooit een duikschool gevonden. Stel je ook niet voor dat duiken in West-Afrika hetzelfde potentieel heeft als duiken in bijv. Oost-Afrika aan de andere kant van het continent. De Golf van Benin is niet het meest ideale duikwater.
          En laat je niet verleiden tot een duikje in Lake Volta of ander zoet water. Grote kans op een lelijke bilharzia infectie.

De laatste keer dat ik er was (in 2008) begreep ik dat het white sands beach resort vlak bij Winneba bezig is met het opzetten van een duikoperatie. Maar daar heb ik sindsdien niets meer van gehoord.

En ik had ooit contact met een archeoloog die bezig was met een wrak voor de kust van Elmina, Gregory D. Cook. Hij schreef (even uit een oude mail gediept):

The conditions that we experienced off the coast
          of Elmina were not promising. Our site was 10 meters deep, but with
          very strong surge and low to zero visibility. There are no other
          recreational dive operators there (as of two years ago), which may say
          something about the diving potential there. Great wrecks though, since
          no one has looted them so far, but poor diving conditions.

Perhaps in other areas of the coast this may not be the case, and during
          certain times of year it may be possible, but in my experience I would
          think that it would be a difficult place to plan recreational dive
          charters.

Nou ja, er zijn zat andere leuke dingen te doen in Ghana.
          Nunya, adidoe, asi metunee o...

Comment

BEdankt voor de info ,
            duiken zit er dus iig niet in.
            maybe dat we reoturvlucht via egypte boeken

Comment

Originally posted by Don Chedi View Post
              Er is iemand op DuikForum die bezig was een duikonderneming daar op te starten. De laatste tijd is hij niet meer zo aktief maar hij kijkt zo nu en dan nog eens mee. Zoek in de ledenlijst naar Charlys Extreme Diving, en stuur hem een mailtje.
              Haha Wijnand,
              Ik had exact dezelfde vraag en heb hem op verschillende manieren en mail adressen geprobeerd te pakken te krijgen.
              Geen bounce en... geen reactie.

Overigens is er wel degelijk te duiken in Ghana, ik heb maar zelf rondgevraagd en een commercieel duiker gevonden die mensen best mee wil nemen. Je moet alleen wel een duikuitrusting hebben want hij verhuurd niet.
              Overigens is hij bezig met een engelsman die OWSI is iets te doen, mar dat is nog erg pril.

Revpolen: als je meer info wilt, stuur maar een PM
              http://www.duikerslog.nl/public/inde...d=Namibconsult
              Onder water leer je je buddy pas kennen

Comment

Working...
              X