duiken Engeland

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

duiken Engeland

Vanaf volgende maand woon ik een paar maanden in Engeland (Leeds), en ik heb zojuist besloten dat mijn duikuitrusting toch maar mee moet

Heeft iemand leuke suggesties voor duiken in Engeland?

En heeft iemand tips om aan buddies te komen? (Tja, een Engels forum, maar WELK?)
    ikreis.net

Re: duiken Engeland

alvast een linkje ~~~ Welcome to www.Find a DiveCenter.com ~~~

succes
    there`s no redundancy for stupidity
    http://www.duikerslog.nl/public/index.php?uid=fransdm

Comment

Engeland heeft een bloeiende duikgemeenschap. Wel een beetje meer 'tekkie' dan bij ons. Meer droogpak, wrak, rebreatherwerk zeg maar. En terecht: Ze hebben een enorm lange en gevarieerde kustlijn en duizenden beduikbare wrakken en duikstekken.

De British Sub Aqua Club is de Britse duikbond. Vergelijkbaar met de NOB, met afdelingen door het hele land. Vaker dan in Nederland hebben Britse duikclubs één of meer RIBs (zodiacs) waarmee ze in het weekeinde het ruime sop kiezen. Rond de Britse eilanden opereren ook liveaboards.

Twee fora die wellicht de moeite van het bezoeken waard zijn: Divernet en Yorkshire divers.

Enjoy,

Art
      Duiken in Utrecht.

Comment

Ik ben (nog?) niet zo van dat 'tekkie', eerst nog maar wat meer 'normale' duikjes! (Al weet ik niet of ik nog een winter nat wil blijven duiken...)

Maar bedankt voor de tips!

En als iemand toevallig in de buurt is?
        ikreis.net

Comment

Al weer lange tijd terug ben ik 2 keer in Weymouth geweest, duiken rond Portland Bill.
          Net wat Arthur zegt; veel wrakken, heel veel wrakken. Tech was toen nog helemaal niet aan de orde, maar het waren redelijk wat pittige duikjes. Ook wel wat ondiepere wrakjes dichter bij de kant, en die zijn best levendig.
          Sabaai dii
          http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Inmiddels heb ik me ingeschreven bij een Engels DF en daar wat tips vandaan gehaald. Tevens eens geinformeerd bij wat duikscholen rondom Leeds (wat niet echt aan zee ligt) om aan te schuiven bij locale (club)duiken.

Ik was sowieso van plan om 'ooit' mijn deep speciality te doen, met een beetje mazzel lukt dat nog voor vertrek. (Heb ik tenminste ook de papieren om de 30 meter grens te overschreiden. Kan handig zijn in een land als Engeland. ) En mocht het niet lukken op zo'n korte termijn, dan ga ik de cursus in Engeland doen, evt gecombineerd met een wreck dive speciality.

Plannen zat.

O ja, ik ging om te werken...
            ikreis.net

Comment

Ik heb 3 jaar geleden in Wales gedoken, in de buurt van Angelsey. Heb daar ook een boekje uit de lokale boekhandel meegenomen, die beschrijft dat de westkust van engeland vrijwel vol ligt met wrakken uit de 19e en 20e eeuw.
              Ik heb daar mijn wrakduikspecialty afgemaakt.

Heb daar gedoken met zeehonden, een erg leuke ervaring!
              A day without getting wet is a day not lived....

Comment

Originally posted by HansS View Post
                Heb daar gedoken met zeehonden, een erg leuke ervaring!
                Ik kreeg al een mail om te gaan duiken bij 'the Island of Man' met z'n zeehonden. Lijkt me echt super!!!!

(Alleen heb ik wat tegenslag op mijn werk en kan ik mss pas later weg... Dan moet ik deze trip missen . Keep fingers crossed!)

Komend weekend het binnenwaterdeel van mijn wrakduik speciality.

ikreis.net

Comment

Misschien alvast een leuke impressie van duiken in Cornwall en omgeving, zie: Duiken rond Walcheren - Engeland - Cornwall - 2007

Mvg,
                  Leon

Originally posted by Jenny View Post
                  Vanaf volgende maand woon ik een paar maanden in Engeland (Leeds), en ik heb zojuist besloten dat mijn duikuitrusting toch maar mee moet

En heeft iemand tips om aan buddies te komen? (Tja, een Engels forum, maar WELK?)

Comment

Ik wil binnenkort (tweede weekend van juli) met aantal mensen gaan duiken in St. Abbs- Eyemouth, dus vlak boven Newcastle. Je zou die bestemming al vast voor ons kunnen verkennen. Of als je zin hebt om dat weekend aan te sluiten, je bent welkom!

Bert

Comment

ja nodig je df'ers uit om bij je te logeren hihi moet vast gezellig worden
                      Serieus worden genomen is wel degelijk iets anders dan serieus genomen worden

Comment

Originally posted by bertv View Post
                        Ik wil binnenkort (tweede weekend van juli) met aantal mensen gaan duiken in St. Abbs- Eyemouth, dus vlak boven Newcastle. Je zou die bestemming al vast voor ons kunnen verkennen. Of als je zin hebt om dat weekend aan te sluiten, je bent welkom!

Bert

Ben benieuwd naar de bevindingen, Haarlem- Newcastle is goed te doen..

iemand toevallig bekend met Isle of Mull???
                        Flickr

Comment

Originally posted by KiD {-_-} View Post
                          ja nodig je df'ers uit om bij je te logeren hihi moet vast gezellig worden
                          Ik heb helaas nog geen huisvesting.... En Leeds ligt niet aan zee....

Maar ik wil best een DF-duik organiseren in Stoney Coves ofzo (het locale Vinkeveen)
                          ikreis.net

Comment

Maar ik wil best een DF-duik organiseren in Stoney Coves ofzo (het locale Vinkeveen)
                            100.000 bezoekers per jaar! Dat zijn er nogal wat per dag. Zal dat aantal dan ook in VV gehaald worden per jaar...........
                            Keep your head cool, keep it under water!

Comment

Kijk ook hier eens: ScubaBoard - UK Wreck Ferrets
                              "I'm not DIR, I just have a healthy respect for Darwin."

Comment

Working...
                              X