Kaapverdische Eilanden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kaapverdische Eilanden

Alvast vooruitkijkend naar volgend jaar ben ik benieuwd of er duikers met ervaring op de Kaapverdische Eilanden zijn?
    Alle reakties (zowel positief als negatief) zijn welkom!
    A day without getting wet is a day not lived....

bijzonder

kijk eens op www.divingholidays.nl

ben zelf een paar keer op de canarische eilanden geweest waarvan ik
    "la palma" een bijzonder eiland vindt, heel ruig onderwater en pittige duiken i.v.m. onderstromingen maar ik denk dat er veel te zien is op de kaap verdische eilanden ga er zeker zelf ook heen dus ik hoor wel hoe het geweest is!!

veel duik plezier :rolleyes:
    make bubbles not troubles

Comment

Nou, eerst nog eind van de maand een weekje in Turkije duiken. :shade:
      Pas volgend jaar staat Kaapverdische waarschijnlijk op mijn ticket....
      A day without getting wet is a day not lived....

Comment

komen we elkaar tegen :teeth:
        make bubbles not troubles

Comment

Ben in mijn zeemanstijd op de kaapverdie geweest, ik weet dat er prakties geen toerisme is omdat je er alleen per plane kunt komen. of dat nog zo is weet ik niet zeker, maar het zal er zeker niet zo druk zijn als op Tenerife en las Palmas.
          Ik vond de eilanden toen erg mooi. En ik ga er zeker ook nog eens heen om te duiken.
          If you can sow whales, you can harvest whales.

Comment

Ik heb van enkele clubleden hele nare verhalen gehoord, zij hebben meegemaakt dat hun boot zo ongeveer naar de kelder ging, gelukkig alles goed afgelopen. Zij hebben van de reisorganisatie na veel heen en weer strijden hun volledige reissom teruggekregen, ik denk dat dat genoeg zegt! Hans ik heb wel een e-mail adres van iemand van de club, misschien kun een mailtje sturen.
            Toeval bestaat niet

Comment

ik heb juist hele goede ervaringen op de kaapverdische eilanden, al heb ik er toen niet gedoken (gebroken arm). op sal, het eiland waar de meest vliegtuigen landen, moet je niet zijn. Tenzij je natuurlijk houdt van een hele grote zandplaat met flink wat resort hotels. maar sao vicente, santa antao, fogo, santiago zijn werelds. en op boa vista kun je een paar hele mooie duiken maken en - heb ik horen vertellen - daar zit ook een betrouwbare duikschool. de kaapverden? ik zou er zo naar terug willen
              Nunya, adidoe, asi metunee o...

Comment

Ben in 2003 twee weken naar Sal geweest om voornamelijk te duiken. Mijn ervaringen zijn erg goed !!! Veel duiken die wij gemaakt hebben waren met redelijke stroming. Dit komt doordat diverse stromingen langs het eiland gaan.
                Door de redelijke stroming heb je echter veel vis en als je geluk hebt zelfs een manta :shade: . Voor mij dus een aanrader, die in 2003 nog behoorlijk in de kinderschoenen stond met betrekking tot toerisme en duiken.

Hopelijk heb je hier wat aan !

Comment

aanrader : http://www.edenroc.de/start.html
                  die heeft duikbasis op SAL, en als je gaat doe Fernando de groeten !

toen Bullshark hamkaa'z en ik er waren zat Fernando nog bij andere school met zeer slecht beleid, zeg maar elke dag was een avontuur, maar we hebben het prima naar onze zin gehad in ons appartement :-)
                  ( op de kakkerlakken na dan)

ohw 1 tip:
                  GA ELKE DAG UIT ETEN !
                  we hebben 1x "thuis"gegeten en dat was net zo duur,
                  uit eten = elke dag in 2 weken ergens anders geweest, op 1 restaurant na "Zum Fisherman) eind van het dorp ! deze had SUPPER VIS en supper aardige lui (duitsers)

Comment

de vis was super...dat probeert Brainy te zeggen

Ja ik vond Sal ook niet echt leuk genoeg om 2 weken te blijven, het is inderdaad een grote zandbak met hotels erop (wel leuk om een quadtour te doen). Overigens is Santa Maria wel een lief dorpje en de mensen zijn erg aardig.
                    Als we wat meer budget hadden gehad dan hadden we zeker wat aan eilandhoppen gedaan!

Maar het duiken bij Sal schijnt toch het mooist te zijn. Ik vond het in ieder geval fantastisch! OK de duikbasis was een beetje amateuristisch met hun lekke zodiac...

Kaapverdie is echt een aanrader wat mij betreft

Comment

Heeft iemand wat recentere ervaring met het duiken op Sal, Kaapverdische Eilanden?

Comment

Comment

Comment

Linkje
                            Link naar mijn fotoblog

Commentaar (+ of -) of tips ivm mijn foto's, ik hoor het graag.
                            Het leven is één groot leermoment:teeth:

Comment

Originally posted by Yvan View Post
                              Linkje

Berichtgeving is uit 2009 en in die tijd kan er veel veranderen bij een duikschool op een dergelijke locatie,
                              ​evenwel bedankt voor de link.

Comment

Working...
                              X