Announcement

Collapse
No announcement yet.

Metalen objecten Adriatische kust (KroatiŽ)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Metalen objecten Adriatische kust (KroatiŽ)

Hallo,

Vrienden van mij hebben tijdens het duiken in KroatiŽ een onbekend, metalen object uit het water gevist. Misschien kan iemand hier ons vertellen wat het is en of het eventueel een soort explosief kan zijn?

Het object heeft de vorm van een fles, is van metaal en weegt ongeveer 4 kilo. Op de bodem zit een cirkeltje met een messing kleur. Er lagen meerdere van deze objecten (5 stuks in totaal) bij elkaar in het water, waarvan ze er ťťn hebben opgedoken.

Ons advies is het object daar achter te laten, aangezien niemand van ons weet wat het is.
    Zie bijgevoegde foto's.

Kan er iemand meer over dit object vertellen? Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet,
    LK

Ik zou gokken op een oude handgranaat en sowieso dat ding laten liggen en lokale mensen daar informeren.
    Mocht ik verkeerd gegokt hebben dan nog zou ik alles onderwater laten liggen waar het ligt.
    Groetjes en duik ze,
    JosB

Comment

Niet goed te zien ,maar w.s een oude steel handgranaat. Niet echt verstandig om iets mee te nemen v/d bodem in een land als Kroatie waar het nog bezaaid ligt met 'boem' spul. Je vrienden hebben erg veel geluk gehad dat het goed is afgelopen. Vaak zijn ze erg onstabiel geworden door het zoute water.

Comment

Idd, naar alle waarschijnlijkheid een granaat.
        Keep your head cool, keep it under water!

Comment

Mijn oma zei altijd: "Kijken doe je met je ogen en niet met je handjes". Gewoon onderwater lekker alles met rust laten.
          Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Working...
          X