Announcement

Collapse
No announcement yet.

Externe flitser gezocht : wie kan me helpen?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Externe flitser gezocht : wie kan me helpen?

Hallo, ik ben op zoek naar een externe flitser. Momenteel bezit ik een Canon G5X + Iklite onderwaterhuis. Alleen ontbreekt echter de flits nog. Ik had vroeger een Sea&Sea YS90 flitser maar die is aan vervanging toe. Kan iemand mij raad of advies geven welk type flitser bij dit toestel past? Wat zijn jullie aanbevelingen? Ik hoor het graag!

Ik heb zelf 2 inon d2000 flitsers gehad. Voor een aansluiting met optical fiber prima flitsers.
    maar waar wil je ze voor gebruiken? Ja flitsen maar macro, groothoek, overzicht etc vragen allerlei andere specificaties.
    met de inon d2000 kon ik niet echt " ver " fflitsen. Macro was fantastisch.

vraag je af wat je budget is en ga dan naar de specs kijken. Helaas zijn wel veel specs gebaseerd op bovenwater. En een richtgetal van 27 is onderwater echt niet hetzelfde.
    gr Frank
    gr. Frank

Comment

Bedankt Frank, maar het is vooral voor marco (koralen, naaktslakken ed) te fotograferen. Ik veronderstel dat groothoek niet zo vaak wordt gebruikt?

Comment

Dan is die inon d2000 gewoon een hele nette flitser. Nee ver weg is alleen als je op een avondduik een rog ziet zwemmen is mijn ervaring hier op Bonaire.
        die grote grijze slagschepen (tarpons) komen echt wel naar je toe met een nachtduik.
        in de oosterschelde was het voor mij vooral macro (bijv zeedonderpadeitjes die uitkomen) en met de sephia's was het toch nog prima te doen met de 2 x d2000.
        gr. Frank

Comment

Maar ik heb dan voldoende met één Inon D2000??? Ik heb nog even gekeken naar de flitsters en zit met een dilemma tussen die Inon D2000 en de Iklite DS51....Volgens de info die ik heb gekregen is de InonD2000 vooral goed als je met manuele instelllingen werkt. Wil je gewoon foto's schieten zonder veel instellingen is de Iklite de "idelale" flitser..?? + ik zie bij het Ikliteonderwaterhuis dat de Ikliteflitser direct kan aangesloten worden, terwijl de Inon met een optich kabeltje en velkro wordt aangesloten?
          Wat denken jullie? (Frank? )

Comment

Working...
          X