Announcement

Collapse
No announcement yet.

Belichting Motormarine ll

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Belichting Motormarine ll

Hallo leden,

Ik duik maar zo heel af en toe en dus te weinig voor een kostbare onderwatercamera. Nu kocht ik laatst voor bijna niks een Sea and Sea Motormarine ll, het eerste model, dus met vaste sluitertijd van 1/125 sec. Hoe het ding werkt is me wel zo'n beetje duidelijk, op het instellen van de belichting na. Ook de instellingen voor het flitsen met de ingebouwde flitser spreken niet geheel voor zichzelf. Op de site van de fabrikant staat alleen de gebruiksaanwijzing van de MM ll EX en die is toch net even anders (beter) Ook zie ik binnenin de camera een cel naar de film kijken, meet die alleen licht van een externe flitser of ook dat van de ingebouwde flitser??

Heb je een antwoord, of misschien zelfs een kopietje van de gebruiksaanwijzing, hou ik me aanbevolen!!

Re: Belichting Motormarine ll

TTL werkt hierin ook voor de interne flitser :=)
    Let wel op : als de vlakvulling groot genoeg is (60% v/h beeld) werkt dit uitstekend. is dit minder zal de flitser een beetje de neiging hebben om te over belichten.

Het gebruik van een extene flitser is wel aan te bevelen (liefst 2)

Erik
    Take only pictures, leave only bubbles.
    scubafoto website

Comment

Re: Belichting Motormarine ll

Heb nog een externe flitser voor een MMll te koop..In goede staat, incl. arm en onderplaat voor de camera
      2*Instructeur NOB/CMAS
      Duikschool Aqua Naturalis, voor gevorderde duikers en specialties

Comment

Working...
      X