CS2 layeren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

CS2 layeren

Ik ben een redelijke leek op het gebied van fotobewerken, maar ik ben wel redelijk bedreven in het uitproberen en pielen met programma's.

Echter, ik probeer bij Adobe CS2 het volgende (en dit lukt dus niet ):
    Wat ik wil is de underwater-filter over een bepaald gedeelte gooien, alleen bijvoorbeeld een vis, om de kleur terug te krijgen. Ik wil de zee de zee laten.

Wat doe ik?
    Eerst gebruik ik het toverstokje, of de lasso, om de vis te selecteren. Daarna heb ik alles gebprobeerd om het geselecteerde visje alleen gefilterd te krijgen (copy layer, cut layer e.d.) maar het lukt mij niet.

Is er iemand die mij een tip kan geven?
    ~Don't play by the rules, play with them~

Re: CS2 layeren

Laag copiŽren, oogje uitzetten op tweede, correctie aanbrengen op onderste laag. Bovenste laag voorzien van een laagmasker en dan met een (zachte) brush die gedeelten weg poetsen waar je de onderste ( bewerkte) laag wilt zien.
    Met selecties werken is hier niet handig voor, verder kun je met een laagmasker altijd weer bewerkingen ongedaan maken.

En verder een boekje lezen over Photoshop als je serieuze plannen hebt met fotobewerking.
    Niet links, niet rechts

Comment

Ik ben ook een leek wat betreft fotobewerking.

Maar dat je analoog gemaakte foto's kunt bewerken lijkt mij uitgesloten.

Comment

Originally posted by Pacta Sunt Servanda View Post
        Ik ben een redelijke leek op het gebied van fotobewerken, maar ik ben wel redelijk bedreven in het uitproberen en pielen met programma's.

Echter, ik probeer bij Adobe CS2 het volgende (en dit lukt dus niet ):
        Wat ik wil is de underwater-filter over een bepaald gedeelte gooien, alleen bijvoorbeeld een vis, om de kleur terug te krijgen. Ik wil de zee de zee laten.

Wat doe ik?