CS2 layeren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

CS2 layeren

Ik ben een redelijke leek op het gebied van fotobewerken, maar ik ben wel redelijk bedreven in het uitproberen en pielen met programma's.

Echter, ik probeer bij Adobe CS2 het volgende (en dit lukt dus niet ):
    Wat ik wil is de underwater-filter over een bepaald gedeelte gooien, alleen bijvoorbeeld een vis, om de kleur terug te krijgen. Ik wil de zee de zee laten.

Wat doe ik?
    Eerst gebruik ik het toverstokje, of de lasso, om de vis te selecteren. Daarna heb ik alles gebprobeerd om het geselecteerde visje alleen gefilterd te krijgen (copy layer, cut layer e.d.) maar het lukt mij niet.

Is er iemand die mij een tip kan geven?
    ~Don't play by the rules, play with them~

Re: CS2 layeren

Laag copiŽren, oogje uitzetten op tweede, correctie aanbrengen op onderste laag. Bovenste laag voorzien van een laagmasker en dan met een (zachte) brush die gedeelten weg poetsen waar je de onderste ( bewerkte) laag wilt zien.
    Met selecties werken is hier niet handig voor, verder kun je met een laagmasker altijd weer bewerkingen ongedaan maken.

En verder een boekje lezen over Photoshop als je serieuze plannen hebt met fotobewerking.
    Niet links, niet rechts

Comment

Ik ben ook een leek wat betreft fotobewerking.

Maar dat je analoog gemaakte foto's kunt bewerken lijkt mij uitgesloten.

Comment

Originally posted by Pacta Sunt Servanda View Post
        Ik ben een redelijke leek op het gebied van fotobewerken, maar ik ben wel redelijk bedreven in het uitproberen en pielen met programma's.

Echter, ik probeer bij Adobe CS2 het volgende (en dit lukt dus niet ):
        Wat ik wil is de underwater-filter over een bepaald gedeelte gooien, alleen bijvoorbeeld een vis, om de kleur terug te krijgen. Ik wil de zee de zee laten.

Wat doe ik?
        Eerst gebruik ik het toverstokje, of de lasso, om de vis te selecteren. Daarna heb ik alles gebprobeerd om het geselecteerde visje alleen gefilterd te krijgen (copy layer, cut layer e.d.) maar het lukt mij niet.

Is er iemand die mij een tip kan geven?
        1. Copieer de layer
        2. Selecteer het onderwerp
        3. Mask de layer
        4. Voer filter uit over nieuwe layer
        5. klaar.

have fun.
        Tip: google even op "photoshop tips" of zo... er staat hoopjes info online.
        "The boat is full & the cave is closed"

Comment

Ok, bedankt.

Comment

Originally posted by Spijker View Post
            Ik ben ook een leek wat betreft fotobewerking.

Maar dat je analoog gemaakte foto's kunt bewerken lijkt mij uitgesloten.
            Je bent inderdaad een leek.
            Foto's en negatieven/dia's kunnen gewoon worden bewerkt, retoucheren heet het dan. Met een kwastje, inkt e.d.

Natuurlijk wordt hier digitaal bewerken bedoeld en dat wist jij ook vast wel...
            Ik wil geen handtekening!

Comment

Originally posted by pkuyper View Post
              Je bent inderdaad een leek.
              Foto's en negatieven/dia's kunnen gewoon worden bewerkt, retoucheren heet het dan. Met een kwastje, inkt e.d.

Natuurlijk wordt hier digitaal bewerken bedoeld en dat wist jij ook vast wel...
              Ik ben er niet eens op ingegaan omdat vermoede dat het een grapje was .
              Uiteraard bedoelde ik digitaal. Ik ken btw ook geen analoge CS2

Comment

Working...
              X