Announcement

Collapse
No announcement yet.

Films van 100 ASA

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Films van 100 ASA

Waar kopen jullie tegenwoordig de 100 ASA filmpjes?
    Voorheen kocht ik ze altijd op Schiphol voor vertrek naar het buitenland maar de laatste keer werd ik onaangenaam verrast door de volledige afwezigheid van de 100 ASA rolletjes.
    Ik gebruik een MMII en in een zeer zonnig land stop ik daar het liefst 100 ASA in.

Re: Films van 100 ASA

ze worden schaarser. Ik moest ze de laatste maanden ook bestellen en dan een weekje later kon ik ze ophalen.
    (overigens; ik heb nog een ladinkje diafilmpjes liggen, 100 asa, interesse?)
    Originally posted by Erik de Hulster View Post
    Waar kopen jullie tegenwoordig de 100 ASA filmpjes?
    Voorheen kocht ik ze altijd op Schiphol voor vertrek naar het buitenland maar de laatste keer werd ik onaangenaam verrast door de volledige afwezigheid van de 100 ASA rolletjes.
    Ik gebruik een MMII en in een zeer zonnig land stop ik daar het liefst 100 ASA in.
    Sabaai dii
    http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Als het goed is kan je bij fotovakhandels nog wel 100 asa krijgen hoor.
      Maar hou er inderdaad wel rekening mee dat ze misschien niet op voorraad zijn, maar het kan altijd besteld worden, want het wordt wel nog gewoon gemaakt.
      Tegenwoordig zijn er dusdanig weinig mensen die analoog fotograferen, en nog minder die überhaupt weten wat 100 asa inhoudt, dat nog maar weinig winkels het nog in de schappen hebben....
      Wat is het toppunt van geduld?

Een visje op de muur tekenen en wachten tot ie wegzwemt ........

Comment

Erik ik zie dat je in Beverwijk woont, dus lekker dicht bij Amsterdam. CapiVak zit in Amsterdam en daar kan je alle films krijgen die er bestaan
        Ik hoef overdag niet te werken, en 's nachts niet te slapen

DTD WINGER
        Simplex sigillum veri

Comment

A'dam is misschien net te ver om alleen even een fotorolletje te halen (tenzij je er toch heen wil/moet...)maar ik weet dat er in elk geval in Heemskerk een vakhandel zit, nl Ringfoto. ( www.ringfotoblom.nl [email protected] )
          Is volgens mij toch dichterbij.... succes!
          Wat is het toppunt van geduld?

Een visje op de muur tekenen en wachten tot ie wegzwemt ........

Comment

Originally posted by Homeros View Post
            Erik ik zie dat je in Beverwijk woont, dus lekker dicht bij Amsterdam. CapiVak zit in Amsterdam en daar kan je alle films krijgen die er bestaan
            Capi ken ik van Schiphol en die hadden de laatste keer de 100 ASA filmpjes niet meer. Ik zit te zoeken naar een internetwinkel of zoiets, maar ik heb nog niet veel interessants gevonden.

Comment

Originally posted by @strid View Post
              A'dam is misschien net te ver om alleen even een fotorolletje te halen (tenzij je er toch heen wil/moet...)maar ik weet dat er in elk geval in Heemskerk een vakhandel zit, nl Ringfoto. ( www.ringfotoblom.nl [email protected] )
              Is volgens mij toch dichterbij.... succes!
              Zo dichtbij had ik nog niet gezocht. Ik heb ze alvast een mail gestuurd.
              Bedankt.

Comment

Originally posted by Don Chedi View Post
                ze worden schaarser. Ik moest ze de laatste maanden ook bestellen en dan een weekje later kon ik ze ophalen.
                (overigens; ik heb nog een ladinkje diafilmpjes liggen, 100 asa, interesse?)
                Sorry, maar ik was op zoek naar kleuren op negatief.

Comment

Originally posted by Erik de Hulster View Post
                  Capi ken ik van Schiphol en die hadden de laatste keer de 100 ASA filmpjes niet meer. Ik zit te zoeken naar een internetwinkel of zoiets, maar ik heb nog niet veel interessants gevonden.
                  Nee, je moet CapiVak hebben, zit volgens mij bij Sloterdijk. Dat is een prof groothandel die alles op voorraad hebben van bijv. 25 ASA films tot technische camera's
                  Ik hoef overdag niet te werken, en 's nachts niet te slapen

DTD WINGER
                  Simplex sigillum veri

Comment

bij www.fotokoch.de
                    Take only pictures, leave only bubbles.
                    scubafoto website

Comment

Originally posted by Homeros View Post
                      Nee, je moet CapiVak hebben, zit volgens mij bij Sloterdijk. Dat is een prof groothandel die alles op voorraad hebben van bijv. 25 ASA films tot technische camera's
                      De naam CapiVak bestaat al een tijdje niet meer. Ze zijn verder gegaan onder de naam van Eyes on media.
                      http://www.eyesonmedia.nl/

Comment

Ik had inmiddels ontdekt dat CapiVak was overgegaan in Eyes on Media.
                        Van Ringfoto Blom heb ik inmiddels bericht dat ze de rolletjes kunnen leveren.
                        Als de prijs ook nog een beetje goed is bestel ik ze daar.

Comment

http://www.calumetphoto.nl/

Of Foto Klein Prof in Rotterdam
                          - Elk risico biedt een kans op geluk -

Comment

Misschien heb ik er ook nog wel een partij liggen die tegen het einde van de houdbaarheidsdatum aan zitten... Als dat geen probleem is en je interesse hebt kan ik wel kijken wat ik nog heb... Stuur maar een PM als je interesse hebt...

Comment

Ik heb de rolletjes inmiddels besteld en afgehaald bij Ringfoto Blom in Heemskerk.
                              Kosten voor de 100 ASA Reala waren 100 Euro voor 20 rolletjes.
                              Iedereen bedankt voor de informatie.

Comment

Working...
                              X