Onderwatercamera plus behuizing voor ong 500 euro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Onderwatercamera plus behuizing voor ong 500 euro

Hallo Allemaal.

Ik ben een 'vakantieduiker' die ervan houd om foto's te maken bij elke duik. Daarom ben ik op zoek naar een camera + behuizing. Mijn budget is helaas niet groot dus zoek iets rond de 500 euro max. Nu zak ik de olympus t-870. Ik weet dat er al een 5 en een nieuwe versie 6 bestaat maar die zijn nog best prijzig.
    Is de 870 de moeite voor een hobbyduiker? maak je er mooie scherpe macro foto's mee en heb je niet superveel last van witte stipjes als je een foto van iets maakt waar de omgeving ook te zien is (ik bedoel dan geen foto van dichtbij).
    Zijn er andere camera's rond die prijs die beter zijn?
    IS een sealife een betere optie of juist niet?

Ik heb een panasonic Luminix gehad met een ikeltie onderwaterhuis. Het onderwaterhuis is tijdens een duik opeens gaan lekken en ik weet niet hoe en waar ik die kan laten maken. Dezelfde camera wil ik niet meer.

Alvast bedankt voor het meedenken
    Last edited by LoveToDive; 03-02-2020, 10:04.

Ik heb een canon powershot sx260 met bijbehorend owh. Gewoon een point and shoot die je ook handmatig kunt bedienen.
    lekker eenvoudig die ik gebruikte naast een goede camera oo vakantie. Kan weg voor een heel vriendeljjk prijsje omdat ik helemaal gestopt ben met duiken.
    gr. Frank

Comment

Originally posted by fvdm View Post
      Ik heb een canon powershot sx260 met bijbehorend owh. Gewoon een point and shoot die je ook handmatig kunt bedienen.
      lekker eenvoudig die ik gebruikte naast een goede camera oo vakantie. Kan weg voor een heel vriendeljjk prijsje omdat ik helemaal gestopt ben met duiken.
      Heb je toevallig fotos gemaakt met de canon?

Comment

ja die heb ik. zal straks thuis even kijken welke en er een paar doorsturen.
        gr. Frank

Comment

Originally posted by fvdm View Post
          ja die heb ik. zal straks thuis even kijken welke en er een paar doorsturen.
          bedankt

Comment

probeer ze te uploaden maar krijg steeds een foutmelding. en via een PB lukt ook niet. als je mij een prive berichtje stuurt met je email adres probeer ik het even rechtstreeks.
            krijg steeds de melding dat de directory niet bestaat of bereikbaar is???
            gr. Frank

Comment

Ik heb vorig jaar de Olympus TG6 gekocht. Zit met ca 750 euro (inclusief onderwaterhuis) inderdaad wel boven je budget, maar is een fijne camera.
              ========================
              www.reisfamilie.nl

Comment

Originally posted by Dhans View Post
                Ik heb vorig jaar de Olympus TG6 gekocht. Zit met ca 750 euro (inclusief onderwaterhuis) inderdaad wel boven je budget, maar is een fijne camera.
                Waar heb je die gekocht als ik vragen mag

Comment

Originally posted by LoveToDive View Post

Waar heb je die gekocht als ik vragen mag
                  bij www.kamera-express.nl; Die kon hem toen leveren.
                  ========================
                  www.reisfamilie.nl

Comment

Originally posted by Dhans View Post

bij www.kamera-express.nl; Die kon hem toen leveren.
                    Ah oke want dat is best een redelijke prijs voor een jaar geleden. Toen waren ze eigenlijk nog iets duurder dacht ik.
                    Bedankt

Comment

De tough 870 is de uitgeklede versie van de tough 5 of 6 van Olympus.... prima mik en klik camera vior weinig....

Als je echter nu een beetje goed zoekt kun je echter de Olympus tg6 met onderwerpregel voor €709,- kopen..... echter kan ik niet in je portemonnee kijken..

Maar de tg 870 van Olympus voldoet ook prima....

mss wel de grootste vraag die je je zelf zou moeten stellen is, wat wil ik ermee......

Wil.je alleen op vakantie wat mooie foto's maken e.d...... dan is de tg 870 prima en zeler voor dat geld..

wil.je mogelijk verder net fotografie, dan biedt de tg 6 je veel meer mogelijk.... bijv. Fotograferen in RAW ( makkelijk voor bewerken naderhand), supermacro (hier heb je ws dan wel weer een ringflitser of losse flitser bij nodig...) en handmatige instellingen zijn mogelijk....
                      ook kun he extra lenzen e.d. gebruiken bii de tg6...

dus mss 2 vragen... wat mag het max kosten en wat wil ik met fotografie doen...

Persoonlijk vind ik de kleuren e.d. Van de olympus mooier dan canon, maar wil niet die discussie opstarten..
                      http://www.twentsduikertje.nl

en hier voor mijn logboek

Comment

Als je even goed zoekt voor de tg 870 met onderwaterhuis kom je onder de 450 euro uit... bij een Nederlandse firma.... onderwaterhuis.nl heeft hem.voor 449euro staan en kameraexpress.nl biedt ze los aan en dan kom je op 429,-

Met deze link wordt verschil tg 870 en tg5 aangegeven.
                        https://www.google.com/url?sa=t&sour...BnwdYptoUd2q5W
                        http://www.twentsduikertje.nl

en hier voor mijn logboek

Comment

Originally posted by LoveToDive View Post
                          knip
                          maak je er mooie scherpe macro foto's mee en heb je niet superveel last van witte stipjes als je een foto van iets maakt waar de omgeving ook te zien is
                          Even een paar illusies onderuit halen, sorry hoor.
                          Met een simpele point en shoot camera zul je geen heel goede macro foto's kunnen maken daarvoor heb je minstens een voorzet lens nodig. De simpele (binnen jouw budget) camera's hebben wel een macro stand maar daarmee kun je geen klein garnaaltje of pigmee zeepaardje vol in beeld vastleggen.
                          Witte stippen in beeld krijg je alleen als je vanuit de verkeerde hoek gaat flitsen, dus b.v. met de interne flitser foto's maken is een garantie voor witte stippen. Met een externe flitser onder de juiste hoek voorkom je dat (maar dat zal niet in je budget zitten).

Dus denk a.u.b. goed na over wat je wensen zijn voor onderwaterfotografie, lees veel op het grote web over wat de mogelijkheden zijn zodat je niet teleurgesteld uit het water komt en je nieuwe aankoop meteen in de hoek mikt.

O ja nog een illusie, een onderwaterhuis gaat niet zomaar ineens lekken, ofwel gebrekkig onderhoud zodat er b.v. zout tussen de knoppen/O-ringen zit waardoor de O-ring beschadigt raakt of toch iets van vuil/haartje/zandkorrel tussen de deksel.
                          het gezegde is het is niet of je onderwaterhuis gaat lekken maar wanneer.
                          Reparatie van een Ikelite onderwaterhuis kan altijd bij Onderwaterhuis.nl

Succes met je zoektocht.
                          Groetjes en duik ze,
                          JosB

Comment

Ik heb nog een Canon IXUS 75 Die kan voor een klein prijsje weg omdat ik niet meer duik.
                            (zie je persoonlijk bericht)
                            Tussen zwart en wit zijn veel soorten grijs.

Comment

Working...
                            X