Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies Sony DSC-RX100 mark V versus Canon G7x mark2

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Advies Sony DSC-RX100 mark V versus Canon G7x mark2

Ik heb een vraagje. Tijdens onze onderwaterfotografie cursus hebben we met een Sony DSC-RX100 mark V compactcamera gefotografeerd. Daarbij maakten we gebruik van de Fantasea housing. Dit beviel erg goed, en ik zit er nu aan te denken om ook een camera aan te schaffen. Maar, ik schok wel even van de prijs.

Ik zie nu ook de Canon G7x mark2 camera voorbij komen die qua prijs net even wat aantrekkelijker is en qua specs redelijk dicht in de buurt komt van de Sony. De Canon kan alleen niet in 4k filmen, de Sony wel.

Wat zijn jullie beelden bij deze camera's Of hebben jullie nog andere suggesties? Belangrijk is om snel veel foto's te kunnen maken, sluitertijd, iso-waarde en witbalans instellen. Kortom, wie heeft er adviezen/suggesties etc?

Dank alvast!

Als je nou eens googlet op : sony dsc-rx100 mark v vs Canon G7x mark 2, zie je de verschillen die ook het prijsverschil verklaren.
    Ik fotografeer en film al een paar jaar met een canon powershot (oudere versie) en bevalt me prima, maar ik heb geen hooggespannen aspiraties.
    Mijn idee: koop nu een niet al te dure set met een externe flitser en ga daarmee experimenteren en wanneer je voldoende ervaring hebt opgedaan weet je voor jezelf beter wat goed bij je past.

Comment

Ik gebruik al een aantal jaren de Canon G7X (dus niet de Mark2) tot grote tevredenheid inclusief het filmen, 4K lijkt mij nergens voor nodig die extra "kwaliteit" zie jij met je onderwaterbeelden nergens op terug, zonde van het extra geld vind ik.
      Ik heb de camera in een Ikelite huis zitten en fotografeer met een enkele externe flitser of in het Caribische water zelfs zonder flits maar met een roodfilter en ben dik tevreden.
      Dus staar je niet blind op specificaties en koop wat in jouw portemonnee past, wel zou ik gaan voor een camera die ook in RAW fotografeert en waarbij je zelf handmatig alle instellingen kunt regelen maar daar zal je fotografie instructeur je wel alles over verteld hebben (hoop ik).

Edit
      Ik ken natuurlijk je budget niet maar misschien een idee, Onderwaterhuis.nl heeft een gebruikte set liggen met 3 maanden garantie een Olympus Pen E-PL7 met onderwaterhuis voor 899,-
      Last edited by JosB; 18-01-19, 14:37.
      Groetjes en duik ze,
      JosB

Comment

Ben inmiddels het internet wat aan het afstruinen naar wat 2e hands opties. Ook op duikvaker maar eens even mijn licht opsteken.
        Dank voor de reacties!

Comment

Kijk eens naar sony rx100 m4 met sony huis of meikon/ seafrog huis, praktisch zelfde specs als m5 en 4k. gr

Comment

Zo, het was ff een kleine investering, maar de Sony RX100 M4 (2e hands) is binnen en op duikvaker een Fantasea huis gekocht. Dus kan nu aan de bak! Zin in!

Comment

Working...
            X