Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe dragen jullie de dslr+behuizing onder water?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoe dragen jullie de dslr+behuizing onder water?

Even een vraag aan de DSLR-fotografen.
    Hoe dragen jullie de hele behuizing mee onder water?

Ik ben zelf nog een startende in het Padi OW-cursus.
    Maar dit is toch uiteindelijk wel een streven, om ook.onder water veilig te kunnen fotograferen.

Ik bedoel, bij het duiken heb je toch je handjes nodig. Waar laat je dan de camera?
    Gebruiken jullie een pols-strap? Een nek-strap? Of zijn er nog andere truukjes?

als je verder bent heb je de handjes alleen maar nodig om de lamp en camera vast te houden en verder bijna nergens voor. Je moet toch overal afblijven.
    camera gewoon bet boltsnaps aan je jack hangen anders kan hij ineens zomaar wegschieten en tussen rotsen etc is het moeilijk terugvinden cq pakken.
    gr. Frank

Comment

Uiteraard bedoelt Vikash dat je af en toe even een inflator moet bedienen, boeitje oplaten en dergelijke. Boven water is zo'n behuizing groot, lomp en zwaar, onder water heb je een grote, neutrale luchtbel in je handen die eigenlijk alleen zwaarder is in de accu's van je flitser(s). Zelf heb ik m tijdens het zoeken naar onderwerpen slechts met 1 hand vast aan 1 handvat, pas bij het nemen van foto's heb ik m met 2 handen beet (knoppen zitten aan beide zijden en bovenop) Verder is de kamera met een metalen spiraalkabeltje gezekerd aan een D-ring, voor die incidentele keer dat je echt even beide handen voor iets anders nodig hebt.
      Sabaai dii
      http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

ja dat begrijp ik wel maar in het begin denk je dat je handen tekort komt (inflator/deflator/corrigeren van richting met de handen/console etc etc) maar dat verandert na verloop van tijd. dat was mijn strekking van het verhaal.
        gr. Frank

Comment

Om die reden raad ik inderdaad ook niet aan om te vroeg met een te grote kamera te gaan duiken. Handzaam kleinbeeldkameraatje kan altijd wel. Maar zowel voor de fotoresultaten als voor de onderwater omgeving is het beter als je vooral je trim- en zweefvaardigheden goed onder de knie hebt. En dan bedoel ik niet alleen uitgetrimd kunnen zweven, maar daarbij niet voorover of achterover kantelen als je je kamera op een onderwerp richt. En dat ook 's nachts of bij stroming.
          Los van het gegeven dat het tijd kost om de onderwaterwereld te leren begrijpen. Nu denk ik mogelijk iets te veel aan onderwaterleven, weet niet wat Vikash straks wil fotograferen, maar als dat diertjes zijn helpt het heel veel om eerst zonder kamera te ervaren waar ze zitten en hoe ze reageren. Als je dat niet door hebt ben je straks alleen maar achter ze aan aan het 'jagen' en krijgt als beloning enkel rugfoto's van achteren. Zonde om daarvoor een spiegereflex met dure behuizing voor aan te schaffen.
          Sabaai dii
          http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Rechterhand de camera. ( is neutraal of licht negatief) linkerhand de kabellamp

Comment

Ik heb zo'n dingetje; https://www.duik-webshop.nl/duiken/d...s-spiraalkoord

(is overigens deeerste die ik tegenkom bij googlen, ik zeg niet dat de prijs juist is / en dat je 'm hier moet kopen.. ik ken t bedrijf niet.)
              Waoter!? Da's vur de kikvorschen!

Comment

Heb een boltsnap aan elk handvat zitten. Daarmee clip ik de camera op m'n linker borst d ring en de d ring op m'n linker heup zoals een stage. Zit mooi uit de weg op die manier en werkt voor mij erg goed (zie bijlage)
                De foto toont geen flitser maar dat past op deze manier net zo makkelijk zolang de armen opgevouwen worden.
                zodra ik ga fotograferen zorg ik dat ik mn beide handen vrij heb en houd ik de camera ook met 2 handen vast zoals Don Chedi aangeeft.

Comment

Working...
                X